Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bridge camera voor gezin

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bridge camera voor gezin

    Hallo,

    Met het gezin willen wij een camera kopen die toch net iets meer kan dan de gewone compactcamera (zonder het gesleur van de lenzen, dus geen spiegelreflex). Al lang dachten wij na over de Panasonic Lumix FZ18, en die wordt hier vaak aangeraden, maar nu stuitte ik toevallig op de nieuwe Nikon Coolpix P80. (alleen het aantal megapixels is hoger bij deze, ik weet ook dat dit niet meer merkbaar is bij gewoon afdrukformaat) maar aangezien deze toch wel nieuwer is dan de Lumix FZ18, zou hij dan niet net iets beter zijn?

    Dus simpel gezegd; Lumix FZ18 of Coolpix P80 (de prijs speelt geen rol)

  • #2
    Re: Bridge camera voor gezin

    Als de Coolpix méér pixels heeft dan de FZ18, dan moet je geen seconde twijfelen: de Panasonic FZ18.
    Méér pixels is bij compact en bridge camera's enkel een verkoopsargument, draagt bijna nooit bij aan de kwaliteit, omdat men steeds meer de foto's moet "platspuiten" met ruisonderdrukking om de alsmaar toenemende ruis te lijf te gaan.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Bridge camera voor gezin

      Ik zou de nieuwe Fuji S100FS toch ook maar eens bekijken, deze camera heeft me aangenaam verrast, ondanks het feit dat ik een DSLR gewoon ben ( D300 )
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Bridge camera voor gezin

        Oorspronkelijk geplaatst door francismi Bekijk bericht
        ...maar aangezien deze toch wel nieuwer is dan de Lumix FZ18, zou hij dan niet net iets beter zijn?
        Nieuw betekent niet noodzakelijk beter. Bovendien is de FZ18 ook nog een vrij recent toestel (pas een 8-tal maanden op de markt).

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Als de Coolpix méér pixels heeft dan de FZ18, dan moet je geen seconde twijfelen: de Panasonic FZ18.
        Méér pixels is bij compact en bridge camera's enkel een verkoopsargument, draagt bijna nooit bij aan de kwaliteit, omdat men steeds meer de foto's moet "platspuiten" met ruisonderdrukking om de alsmaar toenemende ruis te lijf te gaan.
        Daar kan ik me alleen maar 100% bij aansluiten.
        De 8 mega van de FZ18 is ruimschoots voldoende, maak je daar maar geen zorgen over.

        Comment


        • #5
          Re: Bridge camera voor gezin

          Met de panasonic gaat ge geen spijt hebben als ge deze in huis haalt;heb hem zelf ook en heb er nog geen seconde spijt van gehad...

          Zeer degelijke Bridge ik denk ver uit de beste op het moment.

          Grtz templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Bridge camera voor gezin

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Ik zou de nieuwe Fuji S100FS toch ook maar eens bekijken, deze camera heeft me aangenaam verrast, ondanks het feit dat ik een DSLR gewoon ben ( D300 )
            Heb ik inderdaad al straffe zaken van gezien op het net. (maar hij kost ook pakken meer dan de FZ18 dacht ik)
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Bridge camera voor gezin

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Heb ik inderdaad al straffe zaken van gezien op het net. (maar hij kost ook pakken meer dan de FZ18 dacht ik)
              Klopt, ongeveer het dubbele.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Bridge camera voor gezin

                Ik heb al maanden de FZ18 en ben er meer dan tevreden over. Ik zou niet twijfelen, de F18. Is trouwens in prijs sterk verlaagd.
                http://www.photo-patricske.be
                Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                Comment


                • #9
                  Re: Bridge camera voor gezin

                  Ik ga waarschijnlijk deze namiddag eens naar de Olmense zoo, normaal neem ik 10 kg gerief mee, D300, 70-200 f/2.8, 17-55 f/2.8, Sigma 50-500 en nog wat kleinere zaken, vandag neem ik enkel de FUJI S100FS mee, eigenlijk ben ik zelf eens nieuwsgierig hoe deze camera hier zal presteren.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bridge camera voor gezin

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Méér pixels is bij compact en bridge camera's enkel een verkoopsargument, draagt bijna nooit bij aan de kwaliteit.
                    Klopt, behalve wanneer de sensor dus groter is, wat bij deze Fuji S100FS dus het geval is....
                    Een bijkomend voordeel voor de Fuji is de mogelijkheid om een externe flash te gebruiken, de SB800 werkt perfect, dat heb ik al uitgeprobeerd.
                    SLuitertijd gaat ook tot 1/4000, bij de Z18 maar tot 1/2000, het kantelbare scherm is voor sommigen ook handig ( niet echt voor mij, ik gebruik het LCD schermpje amper )
                    Zelf heb ik de Z18 nog niet in handen gehad, maar bij de S100FS moet je bijna nooit in het menu om dingen aan te passen, zoals bij een echte DSLR staan bijna alle instellingen beschikbaar met knopjes op de camera zelf.

                    Is dit alles zijn meerprijs waar? Dat is iets wat de koper zelf moet uitmaken natuurlijk . . .
                    Last edited by Franciskine; 13 mei 2008, 10:10.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bridge camera voor gezin

                      Heb je al eens de Lumix FZ50 bekeken ? Ik denk dat die nog iets beter is dan de FZ18 maar de FZ50 is een echte bridge dwz dat je manueel kan focussen en inzoomen. Hij kost denk ik rond de 450€ maar je zal moeten snel zijn want hij is uit productie genomen. Ik heb zelf beslist (na lang wikken en wegen of ik nu een reflex of niet zou kopen) om de Fuji Finepix S100fs te kiezen maar mijn tweede keuze was de Lumix FZ50.
                      Panasonic Lumix FZ2000

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bridge camera voor gezin

                        mijn kinderen zijn wreed content dat ik de S100FS heb, een boel creatieve mogelijkheden (17j en 19j) mijn vrouw vindt hem super in automode en ik probeer van alles uit manueel en dat werkt soms op haar zenuwen omdat dat volgens haar goesting veels te lang duurt. maar het is wel een joekel van camera. Veel minder kans dat ik hem ergens zal vergeten. Wat met de ixus 70 jammer genoeg wel gebeurde.
                        Flickr één
                        Flickr two

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bridge camera voor gezin

                          Als je geadviseerd wordt geld uit te geven voor de S100Fs, kijk dan ook eens naar de gloednieuwe Casio Exilim Pro Ex-F1!
                          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bridge camera voor gezin

                            Belofte maakt schuld, ik ben dus naar de Olmense Zoo geweest vanmiddag en heb gauw een klein album online gezet, de foto's zijn enkel verkleind met BD sizer, NIET verscherpt en GEEN ruis verwijderd, een 5 tal zijn getrokken in RAW en omgezet naar jpg, de andere komen zo uit de camera.
                            Het resultaat en de bevindingen laat ik aan jullie over.

                            Het kleine album vind je hier : http://www.fotokine.be/FUJI_S100FS/

                            Hier zijn alvast 3 voorbeelden :





                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bridge camera voor gezin

                              Waaw, prachtige foto's!!!

                              De voorkeur gaat nu zeker naar de FinePix S100FS!
                              Op dit moment de betere bridgecamera met handmatige scherpstelling?

                              Comment

                              Working...
                              X