Alle pro's die deel uitmaken van het NPS-systeem van Nikon weten het inmiddels wel: sinds De Beukelaer de fakkel noodgedwongen heeft doorgegeven aan Nikon Belgium, is de service tot het absolute dieptepunt gezakt. Vervangcamera's en -lenzen te leen krijgen kan nog altijd, maar je moet ze zelf in Brussel gaan ophalen en terugbrengen. Laten afleveren bij een dealer in je buurt is uitgesloten, aldus Maarten Goossens van Nikon. Voor een foto-agentschap als het onze, dat aan de kust is gevestigd, betekent dit 2 X 3 uur over- en weerkarren, als er geen files zijn, tenminste. Dus: bijna een hele werkdag kwijt om een vervangingsstuk te gaan halen en te gaan terugbrengen. Niet haalbaar, dus. Ook nieuw en onvoorstelbaar: zoomlens van een tiental jaar oud komt terug na vier (!) weken, met de melding: onherstelbaar, we hebben geen stukken meer. Weggooien dan maar, die zoom van 1200 euro? Nikon had al veel van zijn pluimen verloren door koppig bij de CCD-technologie te blijven, terwijl Canon al lang had begrepen dat CMOS 'the way to go' was. De service van De Beukelaer maakte echter nog veel goed, maar ook dat voordeel is nu weg. Zijn ze de pro's beu bij Nikon? Het lijkt er sterk op. Ik zie almaar meer collega's al hun Nikon-materiaal verkopen en op Canon overschakelen. Zal ik dat dan na 30 jaar onvoorwaardelijke Nikon-liefde ook maar doen? Kandidaatkopers zijn welkom!
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nikon service
Collapse
X