Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gbrkrservaringen: Tamron 17-50 f2.8 en Canon 17-40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Gbrkrservaringen: Tamron 17-50 f2.8 en Canon 17-40

    Heb net een vergelijking gevonden tussen de Tamron 17-50 en de Canon 17-40: http://hem.bredband.net/content/cano...onvscanon.html

    Er is ook een vergelijking met de Canon 18-55 kitlens: http://hem.bredband.net/b288577/tamr...scanon1855.htm
    Amai!
    Last edited by drd; 12 augustus 2006, 10:08.
    Groeten, David

    Comment


    • #17
      Re: Gbrkrservaringen: Tamron 17-50 f2.8 en Canon 17-40

      Nou, wel een verschilletje toch meen ik te zien, niet?

      Ik hoop niet dat de testers net een hele goede Tamron hadden en een maandagmorgen Canon, want als die allemaal zo scherp zijn, dan spendeer ik die 600 euro extra (in vgl met 17-55 IS) liever aan iets anders.

      Vandaag ofwel begin volgende week naar topfoto en als die Tamron meevalt, doe ik het daarmee.

      Twijfel is weer even over...
      ...Canon EOS D...
      .:Mijn website in opbouw:.

      Comment


      • #18
        Re: Gbrkrservaringen: Tamron 17-50 f2.8 en Canon 17-40

        Van de gelegenheid dus even gebruik gemaakt en even op en af naar Düren. Heb de Tamron dus genomen en ik moet zeggen:

        1. Lens maakt een zeer degelijke indruk

        2. Foto's lijken op eerste zicht op gebied van kwaliteit sterk op die van mijn 70-200 f4 van Canon

        3. Ben blij dat ik mijn verstand heb laten spreken en mezelf net 600 euro heb uitgespaard.

        Heb jullie advies dus gevolgd...
        ...Canon EOS D...
        .:Mijn website in opbouw:.

        Comment


        • #19
          Re: Gbrkrservaringen: Tamron 17-50 f2.8 en Canon 17-40

          Oorspronkelijk geplaatst door mitChill
          Van de gelegenheid dus even gebruik gemaakt en even op en af naar Düren. Heb de Tamron dus genomen en ik moet zeggen:

          1. Lens maakt een zeer degelijke indruk

          2. Foto's lijken op eerste zicht op gebied van kwaliteit sterk op die van mijn 70-200 f4 van Canon

          3. Ben blij dat ik mijn verstand heb laten spreken en mezelf net 600 euro heb uitgespaard.

          Heb jullie advies dus gevolgd...

          post maar een aantal fotootjes als je ze ingebruik hebt ...
          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

          Comment


          • #20
            Re: Gbrkrservaringen: Tamron 17-50 f2.8 en Canon 17-40

            Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
            IS, OS, VR . . . . persoonlijk vind ik dat tussen 17 en 55 mm niet echt nodig, maar da's maar mijn idee he . . .
            Ze zeggen vaak, ik heb een vaste hand, ik heb bij groothoek geen IS nodig. Vaste hand of niet, IS helpt toch, ookal heb je een vaste hand. Persoonlijk vind ik de IS heel interessant. Nu kan ik zonder statief foto's maken van 1 seconde uit de hand.

            Comment

            Working...
            X