Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[update 27_NOV]Nikon en garantie ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [update 27_NOV]Nikon en garantie ?

    Ik heb vandaag me nikon coolpix 885 weg gebracht om dat hij hellaas kapot is gegaan (de lens schuift niet meer in en maar een raar geluid asl een scheerapparaat ). Maar nu wil ik weten hoe jullie ervaring is met garantie hij is nog maar half jaar oud en zitten geen beschadigingen op de camera zelf. En hoe lang het duurt en de kosten die er mischien aan kunnen komen (mocht het niet onder de garantie valt)

  • #2
    Voor de garantie denk ik niet dat je je zorgen over hoeft te maken maar hoe lang het kan duren weet ik niet. Bij nikon maken ze bij mijn weten nog veel problemen over de garantie.
    Back in full force!!!!

    Comment


    • #3
      Hallo Wokker,

      De ervaring die ik tot nu toe heb met de (Belgische) Nikon garantie is enkel positief ...
      De tijd voor de herstelling varieert een beetje, afhankelijk van wat er net stuk is.
      Als er een nieuw onderdeel moet besteld worden want nét niet in voorraad is, dan kan het natuurlijk iets langer duren.

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4

        De Beukelaer (verdeler van Olympus en Nikon) heeft een heel goede hersteldienst - jaartje geleden een E-10 binnengebracht voor herstelling en een week later was hij al terug....
        dat is pas service....
        Maar - zoals reeds vermeld door JaJa - een onderdeel tekort is dan ...tja, dan duurt het een beetje langer..
        groeten

        Vince
        daVinci
        www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

        Comment


        • #5
          Off Topic: Hey Wokker !!!
          Ik had je hier nog niet gezien! Welkom
          Frank
          http://www.mirrorshades.be

          Comment


          • #6
            <font face="Comic Sans MS">Inderdaad, in het kader van een hogere kostenbeheersing houdt men de voorraad met reserve-onderdelen bewust laag tegenwoordig. Als er dan een reservestuk van de andere kant van de wereld moet komen...
            Ze heten niet allemaal PIN ...
            En natuurlijk, welkom bij BD Wokker.</font id="Comic Sans MS">
            Joe
            Nikon D90

            Comment


            • #7
              Ik zit dus in hetzelfde schuitje, Wokker. Welkom overigens op het forum.
              Tegen mij zegden ze in de winkel dat mijn CP 5700 wel 3 tot 4 weken zou wegblijven
              When I'm not here, I'm out of focus.

              Pentax K10D en Pentax *ist D

              Comment


              • #8
                Mijn ervaring met De Beuckelaer zijn ook alleen maar positief...ik wist op voorhand dat mijn toestel zo lang zou wegblijven dus hoefde ik daar niet over te kankeren....voorts prima service en klantvriendelijkheid alom....

                normaal gesproken heeft de winkelier een vervangtoestel om gedurende de herstelling te gebruiken...kan natuurlijk reeds uitgeleend zijn !

                Het voordeel bij Nikon is dat enkel en alleen De Beuckelaer gemachtigd is om daar herstellingen aan te doen...'t zijn echt experten...het nadeel is de wachtijd...

                Stef

                Comment


                • #9
                  ff kleine update me camera is ondertussen nog steeds niet terug en ik wordt beetje ongeduldig vooral met komende feestdagen. En ik wil gewoon me camera terug. Wat kan ik nog doen ?

                  Comment


                  • #10
                    Hallo Wokker,

                    Da's inderdaad erg lang ...
                    Je kan misschien via je cameradealer eens laten informeren bij De Beukelaer?

                    Jaja
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • #11
                      De beukelaar, is dat de belgisch importeur ? ik heb te maken met de nederlandse importeur. Als ik volgende week niks heb ga ik contacten met de importeur want de foto handel geeft elke week het zelfde verhaaltje van dat de reparatie's achter lopen Ik wacht rustig af(nou ja ongeduldig

                      Comment


                      • #12
                        Hallo Wokker,

                        Welkom op BD en bij degene die een cam bij Nikon hebben liggen... , ik ook dus! (Hij is 5 maanden oud/jong!)
                        Mijn CP5000 hield er tijdens de vakantie ermee op. Gelukkig aan het einde, maar goed, hij is opgestuurd en ik kreeg meteen de melding dat het wel zeker 4 weken zou duren voordat er bericht zou komen wat ermee aan de hand is. Dus het kan zijn dat ik dan NOG eens zolang moet wachten om het gerepareert te krijgen!
                        Nou ben ik in het gelukkige bezit van een 'oude' digicam dus ik kan nog steeds hobby-en maar ik mis mijn Nikon wel hoor!
                        Ik hou jullie wel op de hoogte van mijn bevindingen/resultaten.
                        Dag dag
                        Vonne

                        The only real failure is to give up trying!

                        http://www.yvonnew.com
                        http://www.vonne.web-log.nl
                        and HFC forever!

                        Comment


                        • #13
                          Hallo,

                          Ja, De Beukelaer is de Belgiscghe importeur en (bijna) iedereen heeft daar prima ervaringen mee ...
                          Zo worden Olympus camera's in België zelf gerepareerd terwijl die uit de meeste andere landen naar Portugal moeten (zelfs die uit Groot-Brittanië).
                          Je zal dus de Nederlandse "reparatieservice" moeten contacteren en dan maar hopen ...

                          Jaja

                          Originally posted by Wokker
                          De beukelaar, is dat de belgisch importeur ? ik heb te maken met de nederlandse importeur. Als ik volgende week niks heb ga ik contacten met de importeur want de foto handel geeft elke week het zelfde verhaaltje van dat de reparatie's achter lopen Ik wacht rustig af(nou ja ongeduldig
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                          Comment


                          • #14
                            Ik ben nu echt boos net naar inca(nederlands reparateur) gebeldt daar hadden ze de camera pas 11 Noverber binnen gehad (weg gebracht op 1 oktober) een simpele rekensom leert dat dat dus 42 dagen later is. En met de moderne techniek moet toch echt de post er wel binnen 3 dagen zijn laat zeggen dat ze er op zijn langst 7 werkdagen overdoed. Hoppa een punt voor flandria(jongens bedankt voor de snelle service NOT). Vervolgens kreeg ik fijn te horen dat de rekening gisteren verstuurd is en of ik hem wou ondertekenen. Rekening ?? Volgens mij koop ik een dure camera omdat er garantie bij zit. Zoals op de kaart vermeld stond. naar kort overleg met een andere medewerker daar kreeg ik te horen dat er zand in de camera was gevonden en dat valt niet onder de garantie. Ik snap niet hoe bij normaal gebruik (niet op het strand geweest) zand in een kwalitatief goed camera zand kan komen.

                            Ik ben nu dus echt boos en teleurgesteld Ik hoop niet dat dit me geld gaat kosten. Want dan ben ik in een keer heel wat liefde voor nikon kwijt.

                            Net nog even gebeldt met consumentenbond. Die hebben me aardig geholpen met het eisen van de garantie. Het garantie bewijs eist (van de wet zelfs) dat er onvorwaardelijk gerepareert wordt tenzei kunnen bewijssen dat het apparaat express vernield is. Dus ik moet nikon nu eerst laten bewijsen, dat er zand in de camera zat. Dit is waarschijnlijk het punt dat ze niet kunnen en hun dan toch bij zouden draaien en mij toch garantie zouden verlenen (aldus de consumenten bond). Dus ik wacht af

                            Comment

                            Working...
                            X