Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vliegen kan mooi zijn.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vliegen kan mooi zijn.

    vooral het einde erg mooi.
    de rest unieke beelden:

    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

  • #2
    Re: vliegen kan mooi zijn.

    Volledig mee eens dat vliegen mooi kan zijn. Heb het zelf 12 jaar gedaan en heb er niks dan goeie herinneringen aan. Ook een speciaal wereldje dat zeer aan mekaar gehecht is. En tussen piloten onderling zijn er steeds fantastische en soms spannende verhalen te vertellen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: vliegen kan mooi zijn.

      Mooi.
      Ook mooi dat een Nederlander het voorLaatste Nieuws leest.
      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

      Comment


      • #4
        Re: vliegen kan mooi zijn.

        vliegen " IS " mooi ....

        http://http://iloapp.peterjanssen.be/data/_gallery/public/4/1238262994_resized.jpg

        http://http://iloapp.peterjanssen.be/data/_gallery/public/4/1238262966_resized.jpg

        http://iloapp.peterjanssen.be/data/_...52_resized.jpg


        grts...
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

        Comment


        • #5
          Re: vliegen kan mooi zijn.

          Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
          vliegen " IS " mooi ....
          Ge moogt gerust zijn.

          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: vliegen kan mooi zijn.

            Heeft een Duitse registratiecode voordelen? Prachtige en zeer elegante bimotor trouwens. Van welke makelij is dit toestel?
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: vliegen kan mooi zijn.

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Prachtige en zeer elegante bimotor trouwens. Van welke makelij is dit toestel?
              Diamond DA-42 Twin enigine van Oostenrijkse makelij. Glass cockpit.... prachttoestel.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: vliegen kan mooi zijn.

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                ...... Van welke makelij is dit toestel?
                veel te vinden op het net over dit toestel.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: vliegen kan mooi zijn.

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  veel te vinden op het net over dit toestel.
                  Your point?
                  Er is over alles veel te vinden op internet. Kan je ook iets constructiefs bijdragen over de vraag van enero?
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: vliegen kan mooi zijn.

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Diamond DA-42 Twin enigine van Oostenrijkse makelij. Glass cockpit.... prachttoestel.
                    .... en met Diesel motor. Werkt op Jet-fuel.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Re: vliegen kan mooi zijn.

                      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Diamond DA-42 Twin enigine van Oostenrijkse makelij. Glass cockpit.... prachttoestel.
                      Inderdaad een zeer mooi en elegant toestel. Ben al een tijdje uit de vliegerij zodat ik dit niet meer van zo dichtbij volg. Wat mij hier opvalt is dat tweemotorige toestellen ook hun ingang gevonden hebben in de kleinere volumes. De performances van dergelijk toestel zullen dan ook navenant zijn.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: vliegen kan mooi zijn.

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Your point?
                        Er is over alles veel te vinden op internet. Kan je ook iets constructiefs bijdragen over de vraag van enero?
                        dek dat bouk wilde duidelijk maken dat mensen lui zijn en mits iets moeite veel meer info zullen winden op het net dan te wachten tot iemand hier iets schrijft over het toestel

                        Comment


                        • #13
                          Re: vliegen kan mooi zijn.

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Heeft een Duitse registratiecode voordelen? Prachtige en zeer elegante bimotor trouwens. Van welke makelij is dit toestel?
                          Diamond DA-42 Twin star zoals reeds vermeld van oostenrijkse makelij.
                          Glass cockpit is de Garmin 1000 die in meerdere toestellen gebruikt wordt tegenwoordig.
                          In dit toestel is ook auto pilot aanwezig.

                          De duitse registratie heeft veel voordeel , vooral wat kosten betreft .
                          Zo tellen de vlieguren pas van zodra het toestel van de grond is tot het weer op de grond is.
                          Belgie is nog steeds wat achterlijk op dit punt . Zo tellen de uren van het taxiën niet mee
                          en dat biedt veel voordeel als je weet dat alle x uren (weet het niet direct vanbuiten) die dingen
                          uit mekaar gehaald dienen te worden. op een drukkere luchthaven ben je gouw 15 a 20 minuten kwijt
                          en in die tijd ben je anders al snel 100 km weg.
                          Nadeel is dat het toestel wel altijd naar duitsland moet voor onderhoud (Egelsbach in de buurt van Frankfurt)

                          http://www.diamondair.de/products0.html

                          wat voor ons natuurlijk plezant is ... zo vliegen we regelmatig kosteloos met de DA-42 tot ginder
                          en met een huurauto terug. een kleine week later weer terug om op te halen en naar Deurne te vliegen ..

                          De motorblokken zijn afkomstig van Mercedes A-klasse maar een beetje gemodificeerd.
                          De brandstof is JET A-1 maar gewone diesel kan ook ... (JET A-1 is veel zuiverder)
                          Voor de grotere airliners waarmee je op vakantie gaat wordt dezelfde brandstof gebruikt.
                          Dit toestel wordt meestal verhuurd aan vliegscholen als basisopleiding voor multi-engine toestellen
                          en voor de verlengingen van de licenties hiervoor .. (is goedkoper dan een simulator)
                          de D-GVCC is volledig IFR uitgerust muv weerradar en voorzien van de-icing systeem.
                          De D-GVCC is ook voorzien van long range tanks .

                          Leuke info: de eigenaar was destijds fan van de flying doctors , vandaar de naam.
                          VCC, or Victor Charlie Charlie, is the RFDS base at Coopers Crossing.

                          Echt een leuk speelgoedje waarmee we al veel plezier beleefd hebben ....

                          http://www.youtube.com/watch?v=RQeBHSsL56o
                          Last edited by Peter EOS-500D; 2 januari 2014, 00:48.
                          grts Peter
                          BD1754BE / Body & glass

                          Comment


                          • #14
                            Re: vliegen kan mooi zijn.

                            Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                            denk dat bouk wilde duidelijk maken dat mensen lui zijn en mits iets moeite veel meer info zullen winden op het net dan te wachten tot iemand hier iets schrijft over het toestel
                            inderdaad en dan vooral in Chit-Chat.
                            als het over fotografie gaat ist een ander paar mouwen.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: vliegen kan mooi zijn.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                              Diamond DA-42 Twin star zoals reeds vermeld van oostenrijkse makelij.
                              Glass cockpit is de Garmin 1000 die in meerdere toestellen gebruikt wordt tegenwoordig.
                              In dit toestel is ook auto pilot aanwezig.

                              De duitse registratie heeft veel voordeel , vooral wat kosten betreft .
                              Zo tellen de vlieguren pas van zodra het toestel van de grond is tot het weer op de grond is.
                              Belgie is nog steeds wat achterlijk op dit punt . Zo tellen de uren van het taxiën niet mee
                              en dat biedt veel voordeel als je weet dat alle x uren (weet het niet direct vanbuiten) die dingen
                              uit mekaar gehaald dienen te worden. op een drukkere luchthaven ben je gouw 15 a 20 minuten kwijt
                              en in die tijd ben je anders al snel 100 km weg.
                              Nadeel is dat het toestel wel altijd naar duitsland moet voor onderhoud (Egelsbach in de buurt van Frankfurt)

                              http://www.diamondair.de/products0.html

                              wat voor ons natuurlijk plezant is ... zo vliegen we regelmatig kosteloos met de DA-42 tot ginder
                              en met een huurauto terug. een kleine week later weer terug om op te halen en naar Deurne te vliegen ..

                              De motorblokken zijn afkomstig van Mercedes A-klasse maar een beetje gemodificeerd.
                              De brandstof is JET A-1 maar gewone diesel kan ook ... (JET A-1 is veel zuiverder)
                              Voor de grotere airliners waarmee je op vakantie gaat wordt dezelfde brandstof gebruikt.
                              Dit toestel wordt meestal verhuurd aan vliegscholen als basisopleiding voor multi-engine toestellen
                              en voor de verlengingen van de licenties hiervoor .. (is goedkoper dan een simulator)
                              de D-GVCC is volledig IFR uitgerust muv weerradar en voorzien van de-icing systeem.
                              De D-GVCC is ook voorzien van long range tanks .

                              Leuke info: de eigenaar was destijds fan van de flying doctors , vandaar de naam.
                              VCC, or Victor Charlie Charlie, is the RFDS base at Coopers Crossing.

                              Echt een leuk speelgoedje waarmee we al veel plezier beleefd hebben ....

                              http://www.youtube.com/watch?v=RQeBHSsL56o
                              Mooie demonstratie van 'engine failures' bij take off. Het voordeel van een lange piste is hier duidelijk aan de orde, het feit dat de 'failures' uitgelokt zijn en voor de laatste dat er een tweede motor aanwezigheid is.
                              Het brengt mij de herinnering voor ogen toen mijn instructeur tijdens mijn opleiding tijdens take off voor het eerst de throttle dichtduwde. Nadien ben ik wel steeds op mijn hoede geweest voor dit soort van verrassingen.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X