Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bedankt Dell!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bedankt Dell!

    ach.. beetje reclame mag wel

    Had een lappie gekocht, juni 2006.
    Ging stuk, in 3 fasen. Eerst de netwerkkaart (had nog een pcmcia) toen de grafische kaart (beeld werd rafelig) toen helemaal niets meer.
    Balen want ik schiet via WIFI in de studio naar mijn lappie. Dat was woensdag en ik had em zondag nodig voor shoot.

    Ik bellen.

    Goedemorgen, met Dell service
    Ja hier MadMax.. mijn lappie is dood.
    Zoek zoek zoek..... o .. ik zie dat u een 3 jarig business abo heeft? (Had ik dat? hmmmm....'t was een aanbieding geloof ik)
    Jah... ding is stuk en heb em super snel nodig.
    Geen probleem meneer.
    Waar moet ik hem naar toe brengen?
    Naar toe brengen? We komen naar u toe, meneer.
    Eh? Naar mij toe?
    Jah.. bij u thuis.
    Oh.. en wanneer?
    Schikt het morgen?
    Ehh.. morgen?
    Uhuh...
    Ja.. eh .. natuurlijk.
    We zijn er tussen 9 en 5
    hmm.. dat vind ik wat minder, maar okay.

    Volgende dag om 8.30
    Trinngggggg
    Hallo?
    Ja met de monteur van Dell. Ik ben er tussen 11 en 1
    Ah.. dat is beter.

    Trinnggg
    Hallo?
    Ik ben er om 12 uur.
    Oh.. okay.

    DingDong
    De monteur.
    Koffie?
    Ja graag. En wat is het probleem?
    Hmm.. mijn lappie is overleden.
    Hmm.. niet zo mooi meneer. Heeft u een tafel?
    Ja daar....

    20 minuten later staar ik met tranen in mijn ogen naar circa 300 onderdelen op de keukentafel.

    Meneer de monteur?
    ja?
    Uw koffie is koud.
    oh.. ja.. ik was druk.
    Ja dat zie ik. Wilt u een nieuwe?
    Ja is goed, dan zet ik alvast de boel weer in elkaar.
    <ik keek er twijfelachtig naar de hoeveelheid printplaten en schroefjes>

    Toen ik terug kwam met verse koffie was er niet meer veel te zien van de onderdelen.
    5 minuten later hoorde ik de bekende Windows tune.

    Zo meneer, hij doet het weer
    Duizendmaal dank.. tot de .. nee.. liever niet tot de volgende keer.

    Volgende dag.
    trinnngggggg.
    Hallo?
    Hallo.. u spreekt met de serviceafdeling van Dell. Gisteren was er een monteur bij u.. en wij willen graag weten of u tevreden bent?
    Het antwoord laat zich raden

    HOE BESTAAT HET anno2007 Dell bedankt

    Het moederbord werd even in 30 minuten tijd vervangen. GRATIS
    Last edited by MadMax; 5 oktober 2007, 21:19.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

  • #2
    Re: Bedankt Dell!

    leuk verhaaltje!
    business abo zeg je?

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Bedankt Dell!

      Abonnement.
      Kan nu even niet op dat andere woord komen. Heb de factuur niet hier hahaha.
      Zo'n business 3 jarig service contract. Wist niet eens dat ik dat erbij had genomen. Zo zie je maar.
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

      Comment


      • #4
        Re: Bedankt Dell!

        Dit is nog eens service
        Mvg Tim

        Comment


        • #5
          Re: Bedankt Dell!

          Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
          Het moederbord werd even in 30 minuten tijd vervangen. GRATIS
          Niet gratis, je hebt immers een business service contract afgesloten. Ik neem zelf ook altijd zo''n contract, vooral omdat ik geen dag zonder mijn computer kan. Dan is dat de prijs meer dan waard. Voor prive wel een beetje duur. Zelf heb ik er slechts 1 keer gebruik van hoeven maken, met eenzelfde succes-ervaring als de jouwe.

          Daarnaast heb ik ook 1 machine met een 4 uur contract. Da's nog cooler. Ieder moment van de dag (24/7) kan ik bellen en binnen 4 uur staan ze in het data center waar deze server staat (het betreft de IDimager download server)

          Hert

          Comment


          • #6
            Re: Bedankt Dell!

            Ik heb hetzelfde voorgehad. Moederbord had het begeven. Meneer komt langs, de volgende dag, hop nieuw bord erin en werkt weer.

            Mijn volgende wordt een Dell.

            Dave
            pixelpusher

            Comment


            • #7
              Re: Bedankt Dell!

              Een nieuw moederbord... dat is dus eigenlijk een nieuwe computer.
              Geeft dat geen problemen met bepaalde software?

              Comment


              • #8
                Re: Bedankt Dell!

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudi_S60 Bekijk bericht
                Een nieuw moederbord... dat is dus eigenlijk een nieuwe computer.
                Geeft dat geen problemen met bepaalde software?
                Nee.

                De WinXP die erbij geleverd zit is al geactiveerd als je'm installeerd. Die herkent de machine en die hoef je niet te activeren.

                Dave
                pixelpusher

                Comment


                • #9
                  Re: Bedankt Dell!

                  Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                  De WinXP die erbij geleverd zit is al geactiveerd als je'm installeerd. Die herkent de machine en die hoef je niet te activeren.
                  Het resultaat is zoals je zegt maar het princiepe is iets anders ...

                  De installaties die zo bij de fabrikant uitgevoerd worden herkennen het moederbord van die fabrikant omdat daar de code van de fabrikant in de BIOS geprogrammeerd zit. Zolang je een moederbord van dezelfde fabrikant (PC fabrikant hé, niet moederbordfabrikant) hebt moet je niet opnieuw activeren.
                  Zet er een identiek moederbord in dat je elders koopt en het is om zeep omdat de code van de fabrikant niet in de BIOS zit.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bedankt Dell!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudi_S60 Bekijk bericht
                    Een nieuw moederbord... dat is dus eigenlijk een nieuwe computer.
                    Geeft dat geen problemen met bepaalde software?
                    Sommige software zal inderdaad gedesactiveerd worden omdat die het serienummer van het moederbord mee uitleest voor validatie.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bedankt Dell!

                      Je hebt voor die service (Dell Gold Support) betaald, dan mag je ook niets minder verwachten.

                      Ik maak dit bijna iedere werkdag mee (reden waarom ik voor mezelf nooit een Dell zou kopen, er gaat altijd wel iets kapot). Reserve onderdeel arriveert meestal 's anderendaags per koerier ofwel komt een monteur de volgende werkdag wat vervangen, steeds "tussen 8u30 en 17 uur".
                      Nooit problemen gehad met software nadat mobo werd vervangen.
                      Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bedankt Dell!

                        Wat is hier eigenlijk zo speciaal aan ??? Elke merkPC fabrikant heeft dergelijke contracten. Bij HP kan je ook een 3 jaren next business day on site contract afsluiten. En die term klopt 100%.
                        Dat is trouwens ook de reden dat de meeste bedrijven met merkPC's werken. De PC boer om de hoek kan iets dergelijks niet garanderen, zeker niet 3 jaar lang... Waar zou hij de onderdelen moeten vandaan halen ?

                        Op HP switches heb je zelfs levenslang dergelijke garantie. Een tijdje geleden nog mogen bellen voor zo'n switchje rond 14:00. De volgende dag lag het pakketje rond 9:00 op mijn bureau. Maar dat is natuurlijk ook een onderdeel dat van levensbelang is voor een netwerk.

                        Uiteraard zijn zo'n contracten duur, maar het is nog veel duurder om geen PC/netwerk te hebben...

                        En dat Dell sneller stuk gaat ? Heb hier ook nog altijd een Dell staan die nu al bijna 8 jaar oud is. Het enige wat al stuk gegaan is, is de harddisk van IBM die ik er zelf bijgestoken had...
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bedankt Dell!

                          Wij hebben op het werk alles van Dell,

                          ook met 3 tot 5jaar Next Business Day.

                          Servers staan op Gold contract 4 uurs.

                          De enkele keren dat er iets stuk gaat komen ze ook het contract na.

                          Zouden eigenlijk beter die 150 euro of meer per pc niet betalen, gaat bijna zo goed als niks stuk.

                          Laptops nemen we nu met "complete care"... Verkopers op de baan hun gerief ziet iets meer af als mensen op de bureau...

                          Het is zoals overal, ge betaald voor de zekerheid die ge wilt. Of het nu Dell, HP, of een ander is.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bedankt Dell!

                            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Wat is hier eigenlijk zo speciaal aan ??? Elke merkPC fabrikant heeft dergelijke contracten. Bij HP kan je ook een 3 jaren next business day on site contract afsluiten. En die term klopt 100%.
                            Dat is trouwens ook de reden dat de meeste bedrijven met merkPC's werken. De PC boer om de hoek kan iets dergelijks niet garanderen, zeker niet 3 jaar lang... Waar zou hij de onderdelen moeten vandaan halen ?

                            Op HP switches heb je zelfs levenslang dergelijke garantie. Een tijdje geleden nog mogen bellen voor zo'n switchje rond 14:00. De volgende dag lag het pakketje rond 9:00 op mijn bureau. Maar dat is natuurlijk ook een onderdeel dat van levensbelang is voor een netwerk.

                            Uiteraard zijn zo'n contracten duur, maar het is nog veel duurder om geen PC/netwerk te hebben...

                            En dat Dell sneller stuk gaat ? Heb hier ook nog altijd een Dell staan die nu al bijna 8 jaar oud is. Het enige wat al stuk gegaan is, is de harddisk van IBM die ik er zelf bijgestoken had...
                            tjah,

                            Niemand beweert dat er iets 'specialer' is dan bij een ander merk, gewoon een ervaring met voornoemde leverancier die dat wil delen met de rest van ons.

                            Er zijn de laatste paar weken al genoeg verhalen van mensen die op een of andere manier het gevoel hebben door hun leverancier in de steek te zijn gelaten...

                            Dave


                            Dave
                            pixelpusher

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bedankt Dell!

                              Oorspronkelijk geplaatst door JorisFRST Bekijk bericht
                              Wij hebben op het werk alles van Dell,

                              ook met 3 tot 5jaar Next Business Day.

                              Servers staan op Gold contract 4 uurs.

                              De enkele keren dat er iets stuk gaat komen ze ook het contract na.

                              Zouden eigenlijk beter die 150 euro of meer per pc niet betalen, gaat bijna zo goed als niks stuk.

                              Laptops nemen we nu met "complete care"... Verkopers op de baan hun gerief ziet iets meer af als mensen op de bureau...

                              Het is zoals overal, ge betaald voor de zekerheid die ge wilt. Of het nu Dell, HP, of een ander is.
                              Hier op m'n werk doe ik het zo:
                              - vaste pc's met minimale garantie (1 jaar desnoods): als er iets defect gaat kan je het zelf snel en makkelijk herstellen en het is goedkoper 1 vaste pc in reserve te houden dan overal extra bijbetalen voor support.
                              - laptops: 3 jaar onsite next business day worldwide garantie, laptoponderdelen zijn veel duurder, niet standaard en moeilijk te vervangen.
                              - servers: 4u gold support contract, mag je geen risico op lopen, hele bedrijf hangt ervan af...

                              Ik koop hier alles sinds een jaar of 6 van Dell, tot nu toe 1 defect gehad aan een Dimension 9400 van 4 jaar oud, is dan nog door Dell buiten de garantieperiode gratis hersteld omdat de oorzaak hier een defecte condensator was, dit is een ware plaag geweest bij veel fabrikanten.
                              Laptops: nog geen enkel defect, servers ook niet... Gaat over een 50-tal computers in totaal...
                              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                              Comment

                              Working...
                              X