Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TNT service

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • TNT service

    Vorige zondag een lens besteld, direct betaald, zelfde bank , dus op maandag was de betaling al door. Gebeld naar Redcoon om wat extra info ivm verzending via online chat, pakje was al naar TNT zei men en zou donderdag of vrijdag afgeleverd worden. Niks dus, opnieuw gebeld naar Redcoon, pakje is niet maandag maar woensdag pas naar TNT gegaan.
    Sedert vrijdag status van het pakje bij TNT niet meer gewijzigd, vandaag gebeld, wat blijkt, ze zijn vrijdag langs geweest en heeft de koerier het pakje niet willen afleveren omdat de naam niet op de bel of brievenbus zou hebben gestaan, dus met andere woorden 'persoon onbekend op dit adres' volgens TNT en dat terwijl er op de deur een briefje hing voor TNT dat indien afwezig het pakje bij de buren kon worden afgegeven. Antwoord van TNT: iedereen kon dat briefje daar hebben gehangen . Alsof "iedereen" weet dat ik een lens heb besteld.
    Resultaat: kan nu nog 2 à 3 dagen wachten op mijn lens omdat deze terug in distributie moet worden gebracht want het pakje is terug naar afzender, dus naar Redcoon.
    Als er al twijfel zou zijn als de persoon al dan niet op het aangegeven adres woont, is het dan niet logisch dat de koerier een bericht na laat in de bus of op zijn minst de moeite doen om bij te buren te gaan, ook dat is niet gebeurd , als er dan een probleem is ga je dan direct bellen en dan weten ze toch dat ze de juiste persoon hebben als die belt om te vragen waar zijn pakje blijft.

    Dit moest ik even kwijt....
    Last edited by Henk_01; 27 maart 2007, 11:49.
    2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

  • #2
    Re: TNT service

    Om dit soort problemen te vermijden laat ik mijn bestellingen meestal op het werk afleveren, maar dat zal niet op elk bedrijf even gemakkelijk gaan.
    (Vandaag heeft DPD nog een pakje voor mij afgeleverd op het werk.)

    De koerierdiensten werken blijkbaar niet allemaal op dezelfde manier, als die van Taxipost het pakje niet kunnen afleveren omdat er niemand thuis is, dan steken ze een briefje in de bus, en kan je telefonisch afspreken om het pakje op een andere plaats of tijdstip te laten leveren. Je kan het ook zelf gaan ophalen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: TNT service

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      .....als die van Taxipost het pakje niet kunnen afleveren omdat er niemand thuis is, dan steken ze een briefje in de bus, en kan je telefonisch afspreken om het pakje op een andere plaats of tijdstip te laten leveren.
      Dit is ook dezelfde werkwijze bij TNT, maar dat hebben ze in mijn geval helemaal niet toegepast, geen bericht, en niet ingegaan op mijn verzoek om bij de buren te leveren, terwijl ze dit op hun site zelf voorstellen.

      "We doen er alles aan om een pakket veilig en snel op de plaats van bestemming af te leveren. Daarbij maken we het de geadresseerde graag zo makkelijk mogelijk. Zit u op een pakket te wachten, maar u bent niet thuis als onze pakketchauffeur langskomt? Dan geven we het af bij de buren of proberen we het op een later tijdstip gewoon nog een keer. Daarbij laten we altijd een briefje voor achter in de brievenbus."


      mvg,
      2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

      Comment


      • #4
        Re: TNT service

        Ik ben enkel vertrouwd met UPS. En daar gaat het er als volgt aan toe.

        Normaal gezien worden er geen pakjes bij de buren afgeleverd. Dit heeft alles te maken met de verantwoordelijkheid die de koerier/koerierdienst draagt voor het pakket.
        Het kan alleen maar na de 1ste afleverpoging. Dan kan u op de infonotice het gewenste afleveradres, bv dat van de buren, schrijven en aan uw bel hangen. Dan heeft de koerier een bewijsje. Dit is wel enkel mogelijk voor zendingen waar geen handtekening voor is verreist.

        Het zou kunnen dat de buren van slechte wil zijn of stel dat de ontvanger onder één hoedje speelt met de buren.
        En geloof me het gebeurt.

        Als de buren u dan wijsmaken dat er niets geleverd is of als u belt en zegt dat het pakket niet werd geleverd.
        Waar is dan het bewijs van de koerier dat hij het pakket daadwerkelijk heeft afgeleverd??? Een briefje aan de bel zal inderdaad niet voldoende bewijskracht hebben.
        Mvg Tim

        Comment


        • #5
          Re: TNT service

          vandaag mijn bestelde lens "ontvangen" via 'aangetekende post'.

          ik was al 2 dagen geduldig aan 't wachten op de facteur die zou aanbellen om pakje af te geven. tot ik deze middag op mijn postbus een pakje zag staan.
          zonder te moeten aftekenen , gewoon achtergelaten op de brievenbus. da's een kapitaal (1500 euro) die dienen facteur heeft achtergelaten, zonder enige vorm van bewijs. Ik ben blij dat ik het gezien heb voor iemand anders het meegegrabbeld had. Dagelijks passeren er honderden mensen voor mijn deur...
          beetje onverantwoord van 'de post' ...
          www.loft6.be

          Comment


          • #6
            Re: TNT service

            Alsof bovenstaande nog niet genoeg was, vandaag mijn lens ontvangen, zit er toch wel een defect aan zeker , in het glas van de lens vooraan zit een duidelijk zichtbaar witte stip.



            Kan ik nu nog een week wachten op een nieuwe en de ander terugsturen met bijkomende kosten.
            Verder kan ik het amper geloven dat een lens met zo'n duidelijke fout door de QC van Canon gaat.

            mvg,
            Last edited by Henk_01; 29 maart 2007, 22:46.
            2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

            Comment


            • #7
              Re: TNT service

              Gisteren TNT, vandaag UPS, morgen Fedex...

              Voor waardevol materiaal vertouw ik alleen mijn eigen vervoer...
              Dat we ze nog lang mogen "trekken".
              Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

              Comment

              Working...
              X