Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help!!! wat moet ik doen????

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help!!! wat moet ik doen????

    Heb in september een nieuwe Fuji S602Z gekocht, thuis gekomen vond ik een pixel die niet werkt, ben toen terug gegaan naar de winkel, maar deze wil 't niet omruilen voor een nieuwe en werd opgestuurd naar Fujifilm in Nederland, na 3 weken is 't teruggekomen met de melding dat 't dus is gemaakt, waar wat blijkt..... euvel bestaat nog steeds, heb toen maar een mailtje gestuurd naar Fujifilm en kreeg te horen dat ik de camera kon opsturen en werd 't omgeruild, nou da's netjes. Na 4 weken (was wat fout gegaan bij hun en de koeriersdienst) kreeg ik mijn camera terug, geloof 't of niet, deze heeft een een pixel die niet werkt....
    Nu heb ik dus een mailtje teruggestuurd, ook naar de winkel waar ik 'm heb gekocht, om mijn geld terug te vragen.... dit willen/kunnen ze niet doen, omdat zij niet en ik quote " Een verzoek om geld retour van een aankoop kunnen wij helaas niet in behandeling nemen zonder dat wij in de gelegenheid zijn gesteld het probleem billijk en binnen redelijke termijn op te lossen." Nou 2 maanden tijd vind ik toch wel een redelijke termijn...... m.a.w. zij willen niet meer omruilen maar alleen nog maar repareren....
    Wat moet ik doen?????

    Canon 550D/RS60-E3/Canon 70-300 DO IS/Canon 24-105 F4 IS/Sigma 150mm EX Macro/Sigma EF-500 DG ST

  • #2
    De winkel moet je een toestel geven dat perfect werkt! Daar heb je recht op, anders doe je ze een rechtszaak aan die je sowieso wint. Misschien helpt dreigen wel... Heb je je eigenlijk al eens goed boos gemaakt in de winkel? Of maken ze deel uit van een keten die een klantendienst heeft? Ernaartoe zou ik zeggen!

    succes
    Canon 10D - Toshiba 1G Xtraspeed - wat L-servies

    Comment


    • #3
      Mogen we weten welke winkel of waar je hem hebt gekocht misschien kunnen we er iets meer over zeggen of het over een betrouwbare zaak is ?
      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

      Comment


      • #4
        Het is Fotohuset in Maassluis in Nederland, het was toen de winkel die het goedkoopste is.

        Canon 550D/RS60-E3/Canon 70-300 DO IS/Canon 24-105 F4 IS/Sigma 150mm EX Macro/Sigma EF-500 DG ST

        Comment


        • #5
          Ja ondertussen heb ik het zowat een beetje nagezien kwestie wat kan en wat kan niet.
          punt 1 de winkel kun je niet aansprakelijk stellen dat wil zeggen dat deze je toestel niet hoeft terug te nemen
          punt 2 de winkel is wel verplicht je de service te geven om je toestel op te nemen en het te laten herstellen zodat het volledig in orde moet zijn.
          punt 3 ook de fabrikant kan je niet verplichten om een toestel te ruilen als zijn het doen is het uit eigen belang omdat bv de herstelkosten te hoog zijn en ze er met een ruil goedkoper vanaf komen.
          Voorlopig kun je toch het toestel nog eens binnen brengen bij deze winkel en het laten herstellen en alles wat je hebt van bewijzen bij houden en als het dan nog niet ok zou zijn kan je een klacht indienen op het gerecht van koophandel maar laat ons er van uit gaan dat dit niet nodig hoeft te zijn
          Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

          Comment


          • #6
            Originally posted by willo72 het was toen de winkel die het goedkoopste is.
            Waarmee voor de zoveelste keer bewezen is dat er veel te veel mensen gefixeerd zijn op de prijs....ik heb wat meer betaald voor mijn camera, maar ik heb een perfecte service na verkoop.....al twee keer een reparatie laten uitvoeren onder garantie, ....

            iedere "beginner" fixeert zich te veel op de prijs, en te weinig op wat je er voor krijgt...ik heb er hier al horen zeggen dat ze naar Duitsland zijn gereden om 100 eurokes uit te sparen...

            Stef

            Comment


            • #7
              Originally posted by Stef
              Originally posted by willo72 het was toen de winkel die het goedkoopste is.
              Waarmee voor de zoveelste keer bewezen is dat er veel te veel mensen gefixeerd zijn op de prijs....ik heb wat meer betaald voor mijn camera, maar ik heb een perfecte service na verkoop.....al twee keer een reparatie laten uitvoeren onder garantie, ....

              iedere "beginner" fixeert zich te veel op de prijs, en te weinig op wat je er voor krijgt...ik heb er hier al horen zeggen dat ze naar Duitsland zijn gereden om 100 eurokes uit te sparen...

              Stef
              Ik treed je hier volledig bij Stef, waar ik koop, ga ik speciaal omdat er service gegeven word, ik ben er 100% zeker van, dat ik daar niet deze situatie terecht zou komen. Veel hangt af van de vuist die de winkel maakt richting invoerder, al is De Beuckelaer een héél betrouwbare partner.
              Mensen, volgende keer eens bij een echte fotowinkel kopen, niet bij zo een gsm/computer enzovoort shop??

              Just my 2cents
              Rudy

              Comment


              • #8
                Originally posted by Stef
                Originally posted by willo72 het was toen de winkel die het goedkoopste is.
                Waarmee voor de zoveelste keer bewezen is dat er veel te veel mensen gefixeerd zijn op de prijs....ik heb wat meer betaald voor mijn camera, maar ik heb een perfecte service na verkoop.....al twee keer een reparatie laten uitvoeren onder garantie, ....

                iedere "beginner" fixeert zich te veel op de prijs, en te weinig op wat je er voor krijgt...ik heb er hier al horen zeggen dat ze naar Duitsland zijn gereden om 100 eurokes uit te sparen...

                Stef
                De brandstof is in Duitsland meestal duurder.

                Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                Comment


                • #9
                  Ik ben het niet volledig eens met de opmerkingen van Stef en Rudy. Dat je voor de aankoop van je camera een echte fotowinkel verkiest bovenop een 'webshop' omwille van de service, daar ga ik volledig mee akkoord. BTW, Fotohuset in Maassluis blijkt wel degelijk een 'echte' fotowinkel te zijn (kijk maar op hun website http://www.fotohuset.nl/)

                  Omdat je je camera 30% duurder betaald in België dan in de ons omringende buurlanden is daarvoor GEEN GARANTIE op een betere service. Er zijn al genoeg getuigenissen op dit forum van mensen die wel goede service krijgen, zelf bij webwinkels!

                  Wat willo meemaakt is gewoon pech, ik heb de indruk dat men hem wel probeert te helpen. En geloof me, geld teruggeven doen ze nooit!
                  Willo, laad de moed niet zakken, ga/stuur terug naar de winkel of rechtstreeks naar Fuji in Rotterdam. De aanhouder wint uiteindelijk!

                  Succes,
                  Vince


                  Comment


                  • #10
                    [quote]Originally posted by Vince
                    Ik ben het niet volledig eens met de opmerkingen van Stef en Rudy. Dat je voor de aankoop van je camera een echte fotowinkel verkiest bovenop een 'webshop' omwille van de service, daar ga ik volledig mee akkoord. BTW, Fotohuset in Maassluis blijkt wel degelijk een 'echte' fotowinkel te zijn (kijk maar op hun website http://www.fotohuset.nl/)

                    Omdat je je camera 30% duurder betaald in België dan in de ons omringende buurlanden is daarvoor GEEN GARANTIE op een betere service. Er zijn al genoeg getuigenissen op dit forum van mensen die wel goede service krijgen, zelf bij webwinkels!

                    Wat willo meemaakt is gewoon pech, ik heb de indruk dat men hem wel probeert te helpen. En geloof me, geld teruggeven doen ze nooit!
                    Willo, laad de moed niet zakken, ga/stuur terug naar de winkel of rechtstreeks naar Fuji in Rotterdam. De aanhouder wint uiteindelijk!

                    Succes,
                    Vince


                    Tja, 30% zou al eens de moeite kunnen zijn, maar tussen belgie en nederland is het meestal veel minder, en zelfs soms andersom hoor!!!
                    Maar ja, ik heb natuurlijk hier nog alleen maar positieven garantie-ervaringen gehad, daarom ga ik ook voor relatief kleine verschillen niet naar het buitenland.

                    Comment


                    • #11
                      Rudy,

                      Dan moet je toch eens http://www.dfip.nl/ bezoeken.....
                      Ik heb onlang een finepix S602 gekocht in Nederland (in een 'echte' fotozaak) voor 775€. In België stond deze toen 1.059€.
                      Toch de moeite om een klein ommetje te maken

                      Groeten
                      Vince.

                      Comment


                      • #12
                        In België is er een wet, die de verkoper verpicht het geld terug te geven binnen de zeven dagen.
                        Bij iedere aankoop heb je binnen de zeven dagen het teruggaverecht.
                        Dus als je niet tevreden bent met je aankoop, gewoon terug naar de winkel en geld terug.
                        Ze zullen wel zeuren van dat kan niet enz.. Of je moet een aankoopbon nemen... enz. maar daar moet je niet op in gaan.
                        Ik heb het eens aan de hand gehad.
                        Ze wilden ook geen geld terug geven.
                        Ik zei toen. OK , dan roep ik de politie en laat een PV opstellen want jullie zijn strafbaar.
                        Toen waren ze wat snel om m'n geld terug te geven.
                        Maar wettelijk zijn ze verplicht je toestel terug te nemen en je geld terug te geven. Dat weten velen niet.

                        Comment


                        • #13
                          Jongens toch,

                          De een koopt liever in Belgie voor de service, de ander liever via het web voor de goedkopere prijs. Dit zijn discussies die iedere keer opnieuw opduiken waarbij ook iedere keer een welles/nietes spelletje ontstaat.
                          Ikzelf heb al meerdere camera's gekocht in het buitenland omwille van de prijs, en ik heb nog NOOIT problemen gehad met defecte toestellen en/of garantie. Ik heb indertijd mijn S602Z (lees mei 2002) gekocht aan 726€, waardoor ik 300€ (tov de prijs in Belgie) in mijne zak stak.
                          Voor dat bedrag zou een winkel al heel veel service moeten geven.
                          Wat garantie betreft, als de fabrikant Europese garantie geeft moet je hem in Belgie kunnen laten herstellen via een officiele dealer van het betreffende merk.
                          Wat jij voor hebt is natuurlijk wel echte pech, maar ik zou die camera gewoon blijven binnengooien voor herstelling totdat de handelaar het zelf beu wordt OF totdat hij daadwerkelijk werkt zoals het hoort.
                          Wat die omruiling betreft, de wettelijke termijn is idd 7 dagen.
                          Ik heb hetzelfde gehad met een snowboard, dat heeft zelfs 6 maanden geduurt (waarbij ik wel een nieuw heb gekregen, maar waar ik meerdere keren heb gevraagd het terug te nemen en op te leggen voor een ander merk/model doch zonder resultaat).

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by willo72
                            Heb in september een nieuwe Fuji S602Z gekocht, thuis gekomen vond ik een pixel die niet werkt, ben toen terug gegaan naar de winkel, maar deze wil 't niet omruilen voor een nieuwe en werd opgestuurd naar Fujifilm in Nederland, na 3 weken is 't teruggekomen met de melding dat 't dus is gemaakt, waar wat blijkt..... euvel bestaat nog steeds, heb toen maar een mailtje gestuurd naar Fujifilm en kreeg te horen dat ik de camera kon opsturen en werd 't omgeruild, nou da's netjes. Na 4 weken (was wat fout gegaan bij hun en de koeriersdienst) kreeg ik mijn camera terug, geloof 't of niet, deze heeft een een pixel die niet werkt....
                            Nu heb ik dus een mailtje teruggestuurd, ook naar de winkel waar ik 'm heb gekocht, om mijn geld terug te vragen.... dit willen/kunnen ze niet doen, omdat zij niet en ik quote " Een verzoek om geld retour van een aankoop kunnen wij helaas niet in behandeling nemen zonder dat wij in de gelegenheid zijn gesteld het probleem billijk en binnen redelijke termijn op te lossen." Nou 2 maanden tijd vind ik toch wel een redelijke termijn...... m.a.w. zij willen niet meer omruilen maar alleen nog maar repareren....
                            Wat moet ik doen?????

                            Hallo,

                            FujiFilm geeft twee jaar garantie op alle camera's vanaf januari 2002.
                            Gewoon terugbrengen en je krijgt direct een nieuwe.

                            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                            Comment


                            • #15
                              Inderdaad 7 dagen maar heb je eens gelezen hij heeft hem gekocht in september dus daar is het te laat voor hé en ik weet niet of het voor nederland ook telt. Je moet maar pech hebben hé zie wat heb ik voor gehad met topvision dat is ook een grote gangster een toestel verkopen dat niet van een EEG land komt je moet maar durven.En dit is nog niet gedaan hoor zoals ik al zij mijn vrouw werkt op het gerecht en zijn er mee bezig om hem iets aan zijn been te lappen maar het is niet simpel om vanaf hier in Belgie zaken te ondernemen maar we zullen doen wat mogelijk is zeggen haar collega's .Maar zoals ik al gezegd heb je moet de pech maar hebben want er zijn inderdaad veel gelukkige mensen hier met hun online deal
                              Originally posted by mic
                              In België is er een wet, die de verkoper verpicht het geld terug te geven binnen de zeven dagen.
                              Bij iedere aankoop heb je binnen de zeven dagen het teruggaverecht.
                              Dus als je niet tevreden bent met je aankoop, gewoon terug naar de winkel en geld terug.
                              Ze zullen wel zeuren van dat kan niet enz.. Of je moet een aankoopbon nemen... enz. maar daar moet je niet op in gaan.
                              Ik heb het eens aan de hand gehad.
                              Ze wilden ook geen geld terug geven.
                              Ik zei toen. OK , dan roep ik de politie en laat een PV opstellen want jullie zijn strafbaar.
                              Toen waren ze wat snel om m'n geld terug te geven.
                              Maar wettelijk zijn ze verplicht je toestel terug te nemen en je geld terug te geven. Dat weten velen niet.
                              Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                              Comment

                              Working...
                              X