Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garantie wat zouden jullie doen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Garantie wat zouden jullie doen ?

    Mischien zoals sommige al in het ander topic hebben gelezen. Heb ik mijn nikon camera te reparatie aangeboden bij FLANDRIA (IVG) Die zouden hem opsturen en hij zou onder garantie gerepareert worden. Na 6 weken was camera al bij de Inca (nederlandse importeur/reparateur van nikon). Nu kreeg ik na 8 weken een rekening thuis gestuurd. Met de melding dat er zand in de gearbox is gevonden en daardoor dat ding vervangen moet worden. Koste 184 euro.

    Voor een camera die ik in januari heb gekocht en dus net 10 maanden had toen hij stuk ging. Ik heb dat ding nooit laten vallen of foto's gemaakt op het strand of waardan ook op een grote zand vlakte.

    Dus ik boos gebeldt naar de winkel en die man wist me te vertellen dat zand schade niet onder garantie valt. En dat hij bij normaal gebruik heel normaal is dat hij binnen 10 maanden stuk is. En hij zei ook nog heel arrogant dat hij dat met zijn ervaring wel kon weten.

    Ik heb ook contact gehad met de consumenten bond. Die hebben mij verteld dat zei verplicht zijn door de garantie plicht een omgekeerde bewijs last op te sturen. Of moeten kunnen tonen. Dus ik hoop dat ik zo snel mogelijk langs kan bij inca met eigen ogen te zien dat er zan in zit..

    Ik zelf vind het erg raar dat er bij een camera van dergelijk kwaliteit en hoge prijsklasse . Zo maar bij normaal gebruik stuk gaat.
    Welke tips hebben jullie voor zodat ik toch nog mijn garantie kan opeisen? En ik onder de reparatie koste uitkom. Ben echt niet te beroerd om te betalen als ik met dat ding de meeste extreme dingen heb gedaan maar dat heb ik dus ook niet.



    p.s. ik heb een NIKON COOLPIX 885.




  • #2
    Wat een onzin zeg,welke winkel is dat wel ? Een camera die na 10 maanden 'normaal' gebruik stuk zou zijn ? Voor wie houden ze je ( ons) wel ? Dat is baarlijke nonsens dus.
    Dat zand-verhaal is iets anders: zand is heel venijnig en je hoeft echt niet per sé op het strand of zo te zijn om er zand in te krijgen.
    Mijn raad: andere foto-winkel kiezen en bij inporteur toch aandringen op herstel onder garantie en als dat niet lukt.....betalen Maar effe verwijzen naar consumentenbond of belgium digital ( waar we die klooiers genadeloos aan de schandpaal nagelen ) kan helpen.
    Succes ermee !
    Peter

    http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
    http://www.photoblog.be/peterwarson

    Comment


    • #3
      Originally posted by Wokker
      Mischien zoals sommige al in het ander topic hebben gelezen. Heb ik mijn nikon camera te reparatie aangeboden bij FLANDRIA (IVG) Die zouden hem opsturen en hij zou onder garantie gerepareert worden. Na 6 weken was camera al bij de Inca (nederlandse importeur/reparateur van nikon). Nu kreeg ik na 8 weken een rekening thuis gestuurd. Met de melding dat er zand in de gearbox is gevonden en daardoor dat ding vervangen moet worden. Koste 184 euro.

      <<KNIP>>

      Ik zelf vind het erg raar dat er bij een camera van dergelijk kwaliteit en hoge prijsklasse . Zo maar bij normaal gebruik stuk gaat.
      Welke tips hebben jullie voor zodat ik toch nog mijn garantie kan opeisen? En ik onder de reparatie koste uitkom. Ben echt niet te beroerd om te betalen als ik met dat ding de meeste extreme dingen heb gedaan maar dat heb ik dus ook niet.

      p.s. ik heb een NIKON COOLPIX 885.
      Ten eerste vooral even rustig en kalm worden.
      Zet daarna je gedachten over de gehele zaak op papier. (een beetje zoals je hierboven hebt gedaan) en vraag hun dan ook meteen naar een tegen bewijs stuk zoals je zelf al van de consumentenbond te horen hebt gekregen. Stuur dat naar Inca toe en wacht dan eerst weer eens hun reactie af. (evt. aangetekend versturen als je zeker van je zaak wilt zijn)

      Betaal vooral de rekening niet omdat je een geschil hebt hier, ook al dreigen ze met een deurwaarder ofzo ben je toch nog steeds niet verplicht te betalen volgens mij omdat JIJ het als consument niet eens bent met die desbetreffende reparatie en de daarbij behorende kosten. Zodra je wel betaald zul je maar af moeten wachten of je je geld nog ooit terug gaat zien. Mijn advies is dus om vooropig niet te betalen zolang de zaak nog loopt.
      Vraag ook even na wat een reparatie aan de Gearbox dan wel precie smag inhouden (waarschijnlijk de zoommotor ofzo?!?!?) want van een versnellingsbak in een camera heb ik nog nooit gehoord namelijk! Lekker wazig dus.

      Voor de rest wens ik je succes want dit kan bestwel eens lang gaan duren, maar gewoon volhouden want je staat immers volledig in je recht. (mits je echt zuinig bent geweest op het spul natuurlijk en dat is door mij niet te beoordelen)

      Ps>> Zei de winkelier echt dat een CP 885 binnen 10 maanden bij normaal gebruik stuk gaat?!?!?! Dan heb je de camera dus duidelijk bij een verkeerde zaak gekocht want die hebben dan geen verstand van zaken want dat is natuurlijk grote onzin!

      Comment


      • #4
        Originally posted by Richardc


        Ps>> Zei de winkelier echt dat een CP 885 binnen 10 maanden bij normaal gebruik stuk gaat?!?!?! Dan heb je de camera dus duidelijk bij een verkeerde zaak gekocht want die hebben dan geen verstand van zaken want dat is natuurlijk grote onzin!
        Ik ben al afgekoeld hoor Maar Ik heb hem zelf gekocht bij een groot handel van flandria. En sinds kort zijn 40% van de aandelen van ivg(groothandel waar ik hem heb gekocht) in handen van nikon. Ik dus niet zo snel meer naar deze winkel terug. Ik ga zeker nog niet betalen ! bedankt voor de tips alvast

        Comment


        • #5
          Originally posted by Wokker
          Originally posted by Richardc


          Ps>> Zei de winkelier echt dat een CP 885 binnen 10 maanden bij normaal gebruik stuk gaat?!?!?! Dan heb je de camera dus duidelijk bij een verkeerde zaak gekocht want die hebben dan geen verstand van zaken want dat is natuurlijk grote onzin!
          Ik ben al afgekoeld hoor Maar Ik heb hem zelf gekocht bij een groot handel van flandria. En sinds kort zijn 40% van de aandelen van ivg(groothandel waar ik hem heb gekocht) in handen van nikon. Ik dus niet zo snel meer naar deze winkel terug. Ik ga zeker nog niet betalen ! bedankt voor de tips alvast
          Op alle Nikon kamera's zit 2 jaren garantie.
          Als die bij normaal gebruik dan binnen 10 maanden kapot zou gaan, klopt er iets niet.


          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

          Comment

          Working...
          X