Mischien zoals sommige al in het ander topic hebben gelezen. Heb ik mijn nikon camera te reparatie aangeboden bij FLANDRIA (IVG) Die zouden hem opsturen en hij zou onder garantie gerepareert worden. Na 6 weken was camera al bij de Inca (nederlandse importeur/reparateur van nikon). Nu kreeg ik na 8 weken een rekening thuis gestuurd. Met de melding dat er zand in de gearbox is gevonden en daardoor dat ding vervangen moet worden. Koste 184 euro.
Voor een camera die ik in januari heb gekocht en dus net 10 maanden had toen hij stuk ging. Ik heb dat ding nooit laten vallen of foto's gemaakt op het strand of waardan ook op een grote zand vlakte.
Dus ik boos gebeldt naar de winkel en die man wist me te vertellen dat zand schade niet onder garantie valt. En dat hij bij normaal gebruik heel normaal is dat hij binnen 10 maanden stuk is. En hij zei ook nog heel arrogant dat hij dat met zijn ervaring wel kon weten.
Ik heb ook contact gehad met de consumenten bond. Die hebben mij verteld dat zei verplicht zijn door de garantie plicht een omgekeerde bewijs last op te sturen. Of moeten kunnen tonen. Dus ik hoop dat ik zo snel mogelijk langs kan bij inca met eigen ogen te zien dat er zan in zit..
Ik zelf vind het erg raar dat er bij een camera van dergelijk kwaliteit en hoge prijsklasse . Zo maar bij normaal gebruik stuk gaat.
Welke tips hebben jullie voor zodat ik toch nog mijn garantie kan opeisen? En ik onder de reparatie koste uitkom. Ben echt niet te beroerd om te betalen als ik met dat ding de meeste extreme dingen heb gedaan maar dat heb ik dus ook niet.
p.s. ik heb een NIKON COOLPIX 885.
Voor een camera die ik in januari heb gekocht en dus net 10 maanden had toen hij stuk ging. Ik heb dat ding nooit laten vallen of foto's gemaakt op het strand of waardan ook op een grote zand vlakte.
Dus ik boos gebeldt naar de winkel en die man wist me te vertellen dat zand schade niet onder garantie valt. En dat hij bij normaal gebruik heel normaal is dat hij binnen 10 maanden stuk is. En hij zei ook nog heel arrogant dat hij dat met zijn ervaring wel kon weten.
Ik heb ook contact gehad met de consumenten bond. Die hebben mij verteld dat zei verplicht zijn door de garantie plicht een omgekeerde bewijs last op te sturen. Of moeten kunnen tonen. Dus ik hoop dat ik zo snel mogelijk langs kan bij inca met eigen ogen te zien dat er zan in zit..
Ik zelf vind het erg raar dat er bij een camera van dergelijk kwaliteit en hoge prijsklasse . Zo maar bij normaal gebruik stuk gaat.
Welke tips hebben jullie voor zodat ik toch nog mijn garantie kan opeisen? En ik onder de reparatie koste uitkom. Ben echt niet te beroerd om te betalen als ik met dat ding de meeste extreme dingen heb gedaan maar dat heb ik dus ook niet.
p.s. ik heb een NIKON COOLPIX 885.
Comment