Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yongnuo YN560-II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yongnuo YN560-II

    Iemand die weet heeft of deze ( Yongnuo YN560-II) werkt op FUJUI X-E1 en kan je de flits naast het toestel ook aansturen met de ingebouwde flitser van het fototoestel?

  • #2
    Re: Yongnuo YN560-II

    Oorspronkelijk geplaatst door rxje Bekijk bericht
    Iemand die weet heeft of deze ( Yongnuo YN560-II) werkt op FUJUI X-E1 en kan je de flits naast het toestel ook aansturen met de ingebouwde flitser van het fototoestel?
    Of de flitser werkt op de camera ? Ja, maar dan moet je hem wel manueel instellen. Doenbaar, maar niet zo handig. Voor flitser op camera ga je beter voor een TTL-model.
    Aansturen met ingebouwde flitser ? Ja, want de YN560-II kan je in S1 of S2 mode zetten, dan flitst hij vrolijk mee als hij een flits ziet afgaan. Flitskracht/zoom ook manueel in te stellen.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Yongnuo YN560-II

      dank voor je reactie, weet jij alternatieven voor de flitser YN560-II met ttl dan voor de camera die ik hier vernoemde?

      Comment


      • #4
        Re: Yongnuo YN560-II

        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Yongnuo YN560-II

          Ik heb de YN560-II aangekocht, hij werkt perfect maar als ik bij manuele instelling de skuitertijd hoger plaats dan 250 (lens manueel volle flits) dan zie ik slechts de helft of één derde van wat ik gefotografeerd heb. Is dit normaal?

          Comment


          • #6
            Re: Yongnuo YN560-II

            en heb je dit op 1/200ste & 1/160ste ook?

            ik dacht dat de max sync-tijd bij fuji 1/160ste was
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Yongnuo YN560-II

              bij lager dan 200 is het ok

              Comment


              • #8
                Re: Yongnuo YN560-II

                heb de flitser eens op mijn nikon d800 geplaats en vertoont gelijkaardige kwalen

                Comment


                • #9
                  Re: Yongnuo YN560-II

                  Oorspronkelijk geplaatst door rxje Bekijk bericht
                  heb de flitser eens op mijn nikon d800 geplaats en vertoont gelijkaardige kwalen
                  Dat is geen kwaal (nu ja), je botst simpelweg tegen de maximale x-sync tijd van je camera. Als je niet weet wat dat betekent, raad ik je aan je eerst grondig te informeren daaromtrent.
                  Nu, als je voorlopig de Yn560 blijft gebruiken, zorg er dan voor dat je sluitertijd niet korter is dan de x-sync tijd van je camera. Anders krijg je die zwarte randen.
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Yongnuo YN560-II

                    Oorspronkelijk geplaatst door rxje Bekijk bericht
                    Ik heb de YN560-II aangekocht, hij werkt perfect maar als ik bij manuele instelling de skuitertijd hoger plaats dan 250 (lens manueel volle flits) dan zie ik slechts de helft of één derde van wat ik gefotografeerd heb. Is dit normaal?
                    Ik heb die flits ook en hetzelfde probleem. eigenlijk is het geen probleem, bij flits kan je zelden hoger gaan dan 1/200 of 1/250 sluitertijd, afhankelijk van je toestel. Anders fotografeer je op je 2de gordijn. De sluiter sluit zich in 2 delen en als je je sluitertijd hoger instelt dan deze waarden heb je dus een zwart deel, een deel dat niet belicht is geweest. Dat is normaal, als je je toestel op automatisch instelt met de ingebouwde flits open zal je zien dat hij automatisch de sluitertijd aanpast aan 1/200 of 1/250. Je vindt dat ook terug in je instellingen of handleiding.
                    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                    Comment


                    • #11
                      Re: Yongnuo YN560-II

                      volgens mij hangt dit niet af van je toestel ,want als ik de flits (YN560-II) op mijn nikond800 plaats is dit hetzelfde euvel, maar met mijn sb900 flits op mijn nikond800 heb ik dit niet, kan ik kortere sluitertijden instellen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Yongnuo YN560-II

                        Ja, akkoord maar de flitsen van Yongnuo zijn niet afgestemd op Nikon en geven daarom een ander resultaat. Het kan zijn dat duurdere flitsen die niet hebben.
                        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                        Comment


                        • #13
                          Re: Yongnuo YN560-II

                          Tuurlijk hangt dat af van je toestel. Toestel heeft een maximale synchronisatiesneldheid. 1/160e tot 1/320. Analoog soms maar 1/60. Sneller flitsen werd omzeild door FP of HSS flitsen in te voeren. (korte pulsjes). Maar dat moet je flits ook ondersteunen. Maar in feilte is het een manier om de "beperking" van je toestel te omzeilen.
                          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                          Comment


                          • #14
                            Re: Yongnuo YN560-II

                            Oorspronkelijk geplaatst door rxje Bekijk bericht
                            volgens mij hangt dit niet af van je toestel ,want als ik de flits (YN560-II) op mijn nikond800 plaats is dit hetzelfde euvel, maar met mijn sb900 flits op mijn nikond800 heb ik dit niet, kan ik kortere sluitertijden instellen
                            Dat is omdat je SB900 high speed sync ondersteunt, daardoor vuurt hij meerde flashes af om je volledige sensor te belichten. De YN560 heeft dat niet.
                            Het loont de moeite om daar wat over te googelen (of hier te zoeken) want het behoort tot de basis voor het gebruiken van flitsers.
                            www.bigducksix.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Yongnuo YN560-II

                              Oorspronkelijk geplaatst door rxje Bekijk bericht
                              volgens mij hangt dit niet af van je toestel ,want als ik de flits (YN560-II) op mijn nikond800 plaats is dit hetzelfde euvel, maar met mijn sb900 flits op mijn nikond800 heb ik dit niet, kan ik kortere sluitertijden instellen
                              De Fuji ondersteunt geen High Speed Sync, dit is een beperking van je toestel, je kan nooit boven je max sync speed gaan met flits.

                              High Speed Sync werkt enkel met fototoestellen die dit ondersteunen in combinatie met flitsers die met dat toestel compatibel zijn en uitgerust zijn met deze functie.
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment

                              Working...
                              X