Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789
Weergegeven resultaten: 201 t/m 225 van 225

Standaard Re: Wat heb je nodig om als strobist van start te gaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    waar heb je dat gezien? hij gebruikt ze duidelijk allebei!
    Lees het commentaar onder maar eens door. Hij geeft aan dat hij alleen de buitenste gebruikt.
    Hij beweert ook dat er geen verschil is qua licht of hij de binnenste diffuser nu wel of niet ertussen plaatst, maar dat binnenste doek is vrij dik en maakt dus zeker verschil.
    Denk dat hij zijn ogen dan maar eens moet laten checken
    Laatst gewijzigd door danielsl; 17 juli 2012 om 14:46 Reden: aanvulling
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 + 70-300mm VR + 12-24mm

Standaard Re: Wat heb je nodig om als strobist van start te gaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
    Lees het commentaar onder maar eens door. Hij geeft aan dat hij alleen de buitenste gebruikt.
    Hij beweert ook dat er geen verschil is qua licht of hij de binnenste diffuser nu wel of niet ertussen plaatst, maar dat binnenste doek is vrij dik en maakt dus zeker verschil.
    Denk dat hij zijn ogen dan maar eens moet laten checken
    ah, juist, hij gebruikt de bounce cap als extra diffuser
    some pictures: www.koenhillewaert.com, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Standaard Re: 350

Net wat ik nodig had als info ..tx guys ...
    toffe bende die BD's
    NIKON D7000/AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED /NIKKOR AF-S DX 18-55 F1:3.5-5.6G/NIKON SB900/ PD70X 60GB/Nikon D90 /AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D/Manfrotto Tripod 190DB/Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

Hartelijk dank voor deze prachtige info.
    Groetjes
    Valere

Het wordt eens tijd dat ik ook begin met strobisme, uiteindelijk is dit de tak van fotografie die me het meest boeit
    Ik beschik momenteel over een 50D en een 430EXII. Ik dacht er aan om een Cactus V5 set te kopen (en dan ook paraplu en staander, ...)
    Mijn vraag is nu: zijn deze perfect compatibel met elkaar, of kan ik beter kijken voor andere zenders/ontvangers of beter een manuele flitser ipv de 430ex?

En dit mag nu een domme vraag zijn (ik ken er nog niet zo veel van), maar ik stel ze toch maar even:
    Als ik een onderwerp manueel wil belichten, hoe weet ik dan welke kracht ik moet instellen op de flitser zonder lichtmeter? ik weet dat niet iedereen over een externe lichtmeter beschikt, dus vroeg ik mij af hoe ze de juiste belichting bepalen.

Een merkeigen flits als eerste flits is niet slecht. Die kan je dan perfect on-camera gebruiken indien nodig.

Hoe instellen. In begin altijd wat zoeken adhv histogram en je lcd en daar ben je wel wat testfoto's mee bezig. Maar na een tijdje gaat dat vlotter en ben je enkele testfoto's al dicht.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
    Een merkeigen flits als eerste flits is niet slecht. Die kan je dan perfect on-camera gebruiken indien nodig.

Hoe instellen. In begin altijd wat zoeken adhv histogram en je lcd en daar ben je wel wat testfoto's mee bezig. Maar na een tijdje gaat dat vlotter en ben je enkele testfoto's al dicht.
    ik gebruik mijn flitser al lang on-camera, het is nu de bedoeling dat ik hem off-camera ga gebruiken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fliety Bekijk bericht
    Het wordt eens tijd dat ik ook begin met strobisme, uiteindelijk is dit de tak van fotografie die me het meest boeit
    Ik beschik momenteel over een 50D en een 430EXII. Ik dacht er aan om een Cactus V5 set te kopen (en dan ook paraplu en staander, ...)
    Mijn vraag is nu: zijn deze perfect compatibel met elkaar, of kan ik beter kijken voor andere zenders/ontvangers of beter een manuele flitser ipv de 430ex?

En dit mag nu een domme vraag zijn (ik ken er nog niet zo veel van), maar ik stel ze toch maar even:
    Als ik een onderwerp manueel wil belichten, hoe weet ik dan welke kracht ik moet instellen op de flitser zonder lichtmeter? ik weet dat niet iedereen over een externe lichtmeter beschikt, dus vroeg ik mij af hoe ze de juiste belichting bepalen.
    Cactus (V5 & V4) triggers hebben in sommige gevallen problemen (interferentie) met canon toestellen... om het zekere voor het onzekere te nemen kan je evengoed RF602 triggers kopen, die daarenboven nog goedkoper zijn en vooral handiger (kleiner). zie click

Manueel ingesteld licht is altijd gelijk. Maar je moet het natuurlijk eenmaal vaststellen... dat kan je met je histogram and LCD, en dan kan je eventueel met een touwtje de afstand meten. Die zal dan altijd juist zijn voor jou, mits de flits afstand, de flits power en zoomkop gelijk staan.
    Laatst gewijzigd door d_oracle; 17 januari 2013 om 12:28
    some pictures: www.koenhillewaert.com, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    Cactus (V5 & V4) triggers hebben in sommige gevallen problemen (interferrentie) met canon toestellen... om het zekere voor het onzekere te nemen kan je evengoed RF602 triggers kopen, die daarenboven nog goedkoper zijn en vooral handiger (kleiner). zie click

Manueel ingesteld licht is altijd gelijk. Maar je moet het natuurlijk eenmaal vaststellen... dat kan je met je histogram and LCD, en dan kan je eventueel met een touwtje de afstand meten. Die zal dan altijd juist zijn voor jou, mits de flits afstand, de flits power en zoomkop gelijk staan.
    Ongelofelijk veel dank voor deze tips!

Voor mijn Canon 60D en Canon 580EXII flash was ik van plan om een setje Phottix Strato II remote controllers aan te schaffen. Of zijn er op dit ogenblik betere alternatieven voorhanden? Of worden in de nabije toekomst nieuwe (en betere?) modellen/merken verwacht, waardoor het misschien aan te raden is te wachten?

De meeste nieuwe triggers gaan, volgens mij, richting ttl ondersteuning. De Strato's zijn goed, zullen ook goed blijven.

(Wachten op iets beters en nieuwers....dan ga je nooit iets moeten kopen.)

(Wachten op iets beters en nieuwers....dan ga je nooit iets moeten kopen.)
    Klopt, maar stel dat volgens geruchten Cactus V6 of RF-604 volgende maand worden aangekondigd, dan wacht ik daar liever op om te zien hoe die presteren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Floris Bekijk bericht
    Klopt, maar stel dat volgens geruchten Cactus V6 of RF-604 volgende maand worden aangekondigd, dan wacht ik daar liever op om te zien hoe die presteren.
    als je daarop moet wachten, op geruchten

de RF-603 zijn nog nie lang uit en youngnuo begint ook in te spelen op de TTL-trigger markt met de YN-622's.

Investeer liever je geld als je wilt beginnen / experimenteren met strobisme in iets betrouwbaar.
    nieuwe types testen is interessanter als je al over de nodige kennis beschikt
    Ne Lowepro Vertex 300 AW goed gevuld met foto-materiaal, nen trolley met studiolicht & een tas met strobist-licht & voor beide light-modifiers | Website: http://www.svisimaging.be

Phottix's triggers zijn behoorlijk backward compatibel. Iets wat ik bij Youngnuo of Cactus nog niet gezien heb.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Floris Bekijk bericht
    je kan natuurlijk gewoon voor de RF602 gaan die mijn inziens nog altijd beter zijn als de R603 en de cactus V5, trouwens een pak goedkoper als de phottix... de phottix worden interessant, wanneer je met 3 of meer flitsen gaat werken... omdat je dan met flits-groepen kan werken. En zo je belichting groep per groep kan afstemmen, zonder dat je naar de flitsen moet lopen. Echter met één of zelfs met twee flitsen is er geen meerwaarde...

Phottix zijn inderdaad backward compatible... mijn phottix strato's werken ook met m'n phottix strato multi II's, maar dan enkel in groep A

@ d_oracle: ik heb net een setje RF602 via ebay besteld. Heb je enig idee hoe lang zoiets onderweg is vanuit China?
    Gewoon om een gedacht te hebben :-)

hang van je Karma af

tussen de 10 en 25 dagen...

Het speelgoedje is aangekomen, het kindje is blij
    Nu: speeltijd!!!

en meteen mooi weer om het buiten uit te testen.

Dus als ik het goed begrijp: ook al wil je manueel flitsen, toch heb je TTL-compatibele triggers nodig als je de flitssterkte van de verschillende flitsen via je camera wil instellen?
    @ d_oracle: nog steeds fijn artikel waar ik af en toe eens naar terug kom kijken, merci daarvoor.
    -----------------
    www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

Idd, wil je de flitssterkte vanaf je camera aanpassen dan zal je ttl compatibele triggers nodig hebben. Andere triggers kunnen geen andere informatie meesturen.

Trouwens, de YN622 voor Nikon is sinds deze week te koop.

Idd, wil je de flitssterkte vanaf je camera aanpassen dan zal je ttl compatibele triggers nodig hebben. Andere triggers kunnen geen andere informatie meesturen.

Trouwens, de YN622 voor Nikon is sinds deze week te koop.
    en je hebt ook niet enkel ttl compatibele triggers nodig maar ook ttl compatibel flitsers want met manuele flitsers van youngnuo of falcon eyes of godox e.a. zal het ook niet lukken om de flitskracht aan te passen in veel gevallen
    Ne Lowepro Vertex 300 AW goed gevuld met foto-materiaal, nen trolley met studiolicht & een tas met strobist-licht & voor beide light-modifiers | Website: http://www.svisimaging.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
    en je hebt ook niet enkel ttl compatibele triggers nodig maar ook ttl compatibel flitsers want met manuele flitsers van youngnuo of falcon eyes of godox e.a. zal het ook niet lukken om de flitskracht aan te passen in veel gevallen
    Bedankt beide voor de info!
    En blijkbaar kan bovendien niet elke TTL-flits draadloos aangestuurd worden. De Canon 430 EX II kan dat wel maar de 430 EX I blijkbaar niet, stel ik nu vast.
    -----------------
    www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohanL Bekijk bericht
    Bedankt beide voor de info!
    En blijkbaar kan bovendien niet elke TTL-flits draadloos aangestuurd worden. De Canon 430 EX II kan dat wel maar de 430 EX I blijkbaar niet, stel ik nu vast.
    dat zou mij toch wel heel sterk verwonderen.
    als een TTL-flits geen manuele stand heeft, dan ga ik akkoord.
    zoniet is het een ander probleem, bvb combinatie flits / aansturing. zo heb ik een probleem met mijn sigma DG-500 met rf-602 triggers, dan wil die veelal niet afgaan. combineer ik die sigma met yn-622, dan wel

voor de mensen die willen starten, let goed op

als jullie RF-602 triggers willen, wees snel want aan een tekst op de youngnuo store maak ik op dat er enkel nog de bestaande stock wordt verdeeld / verkocht.

Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 887
    Laatste bericht: 11 mei 2013, 18:01
  2. Vanaf NRC Handelsblad Nederlandse regels
    Door Irineas in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 8 juli 2009, 21:39
  3. Professioneel starten vanaf nul: met wat ?
    Door hans.couckuyt in forum Camera's
    Reacties: 41
    Laatste bericht: 30 november 2005, 20:13
  4. Forum-vervuiling #*&#$!^(
    Door Rien Willems in forum Algemeen
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 11 maart 2003, 08:35
  5. Ervaringen Nikon 5000
    Door Erik Mansvelders in forum Camera's
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 3 februari 2002, 12:03

Labels voor deze discussie