Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 456789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 176 t/m 200 van 224

Standaard Re: Wat heb je nodig om als strobist van start te gaan.

Ik wacht al sinds 16 december 2011 op een YN560.
    Het laatste bericht dat ik van de verkoper kreeg was dat het pakketje nog ergns in China in het postkantoor lag. Hij vroeg me wel of ik mijn geld terug wou of dat ik nog kon wachten.
    Met het Chinees Nieuwjaar ertussen ligt dat land daar minstens een week plat en tegen dat ze terug in gang schieten mag je nemen dat er nog eens een week voorbij is.
    Het wordt dus nog eventjes wachten.
    Fotografie is leren kijken.
    http://johanluyckx.weebly.com

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
    Ik wacht al sinds 16 december 2011 op een YN560.
    Het laatste bericht dat ik van de verkoper kreeg was dat het pakketje nog ergns in China in het postkantoor lag. Hij vroeg me wel of ik mijn geld terug wou of dat ik nog kon wachten.
    Met het Chinees Nieuwjaar ertussen ligt dat land daar minstens een week plat en tegen dat ze terug in gang schieten mag je nemen dat er nog eens een week voorbij is.
    Het wordt dus nog eventjes wachten.
    Gij hebt veel geduld, heb reeds vanaf november tot nu heel wat pakjes ontvangen van HK, nieuwjaar of niet allemaal max. 3weken en de laatste maand zelfs op één week, als die verkoper niet weet waar je pakje of nog in CN/HK bevind vraag je geld maar terug en zoek een andere verkoper of je kan nog een maand wachten, vergeet niet een claim indien bij paypal kan je max. binnen de 45 dagen er na niet meer.
    Never resist temptation or it could go away...
    Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

Geduld is een schone deugd

Die 45 dagen zijn zowiezo al om als je eerst 35 werkdagen (levertermijn) moet wachten voor je iets kan ondernemen.
    Ik heb ook al pakjes van ginder op een week tijd toegekregen, sommigen duren kanger. Als je niet kan wachten, bestel je nu éénmaal beter ginder niet.
    Fotografie is leren kijken.
    http://johanluyckx.weebly.com

hey,
    ik heb hier vanuit het sticky de zaken besteld online. het enige dat nog achter blijft is de swivel en de YN-560, maar nu krijg ik van postale dedouanering nen brief dat ze het betalingsbewijs enzo willen en dat het is en de waarde, maar probleem is dat ik niet weet over welk van de twee ze het hebben, de swivel of de flash zelf. hoe kan ik dit te weten komen. En komt er dan nog een kost van de douane bij?
    als ik dit had geweten had ik het beter toch niet via ebay besteld :-) was de eerste keer dat ik via ebay ging, want vertrouwde dat niet zo goed :-)
    graag seintje

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
    hey,
    ik heb hier vanuit het sticky de zaken besteld online. het enige dat nog achter blijft is de swivel en de YN-560, maar nu krijg ik van postale dedouanering nen brief dat ze het betalingsbewijs enzo willen en dat het is en de waarde, maar probleem is dat ik niet weet over welk van de twee ze het hebben, de swivel of de flash zelf. hoe kan ik dit te weten komen. En komt er dan nog een kost van de douane bij?
    als ik dit had geweten had ik het beter toch niet via ebay besteld :-) was de eerste keer dat ik via ebay ging, want vertrouwde dat niet zo goed :-)
    graag seintje
    Heb je het bij dezelfde verkoper besteld, dan is het waarschijnlijk in 1 pakket en moet je beide fakturen meenemen dan kan je daar nog zien. Ik vraag altijd aan mijn verkopers, ik bestel altijd bij 2 dezelfden, dat ze me het apart versturen, waar tot nu toe altijd gehoor aan werd gegeven of ik bestel het in 2 of 3 keer. Wat de douanekosten ed. zijn weet ik niet.
    Wat dat kopen op ebay betreft, daar moet je wat geluk mee hebben, maar ik heb er geen enkel probleem mee....
    Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

ik heb alles apart besteld op ebay dus... ondertss heb ik alles alleen de flash niet en daarover heb ik die brief gekregen van dedouanering. Enige probleem is dat ik nergens mijn betalingsbewijs meer vindt van paypal :-s
    kan ik dat nog ergens terugvinden?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
    ik heb alles apart besteld op ebay dus... ondertss heb ik alles alleen de flash niet en daarover heb ik die brief gekregen van dedouanering. Enige probleem is dat ik nergens mijn betalingsbewijs meer vindt van paypal :-s
    kan ik dat nog ergens terugvinden?
    dat wordt je gemaild... en anders gewoon in ebay kijken... pagina afdrukken van je gewonnen bestelling...
    some pictures: www.koenhillewaert.com, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

ik heb mijn YN-560II besteld via konijn, kost 5 euro meer maar ik had hem wel besteld in een periode waar ze geen verzendkosten aanrekenden. 3 dagen later was deze klaar om op te sturen ( ik heb alleen wat langer moeten wachten omdat mijn statief nog niet op voorraad was anders had ik deze al na 4 dagen gehad ). Vermits ik geen paypal heb kan ik enkel op deze manier bestellen. Overigens is deze flits echt wel een topflits hoor,ik ben blij dat ik de tips om deze flits uit te proberen hier heb gevonden. Ik beklaag met me echt niet, goeie flits deze YN

een gelukkige YN-560II gebruiker
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
    ik heb mijn YN-560II besteld via konijn, kost 5 euro meer maar ik had hem wel besteld in een periode waar ze geen verzendkosten aanrekenden. 3 dagen later was deze klaar om op te sturen ( ik heb alleen wat langer moeten wachten omdat mijn statief nog niet op voorraad was anders had ik deze al na 4 dagen gehad ). Vermits ik geen paypal heb kan ik enkel op deze manier bestellen. Overigens is deze flits echt wel een topflits hoor,ik ben blij dat ik de tips om deze flits uit te proberen hier heb gevonden. Ik beklaag met me echt niet, goeie flits deze YN

een gelukkige YN-560II gebruiker
    Konijn heeft die YN-560II toch niet?
    Of staan ze onder een andere benaming?
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
    Konijn heeft die YN-560II toch niet?
    Of staan ze onder een andere benaming?
    ze hebben de 460 II en 560, zoek eens op manuele strobistflitser
    Ne Lowepro Vertex 300 AW goed gevuld met foto-materiaal, nen trolley met studiolicht & een tas met strobist-licht & voor beide light-modifiers | Website: http://www.svisimaging.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
    ze hebben de 460 II en 560, zoek eens op manuele strobistflitser
    Dat weet ik, maar niet de 560II zoals Oli zegt.
    Maakt niet uit eigenlijk, ik ben tevreden van mijn 460 en 560's.
    Mooie set om met strobist te beginnen.
    Laatst gewijzigd door jumpforjoy; 16 februari 2012 om 14:53
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

toch wel bedriegelijke informatie op de site van konijnenberg!

Productinformatie
    Manuele Strobist Flitser Versie III

De YN-560, of versie III, heeft onder andere een hoger richtgetal en een snellere herlaadtijd ten opzichte van zijn voorganger.

versie III terwijl het gewoon om de YN560 gaat... voor 69.50€ + verzending

intussen is er de YN560 II beschikbaar op 't internet voor 59€ + gratis verzending...

some pictures: www.koenhillewaert.com, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    toch wel bedriegelijke informatie op de site van konijnenberg!

versie III terwijl het gewoon om de YN560 gaat... voor 69.50€ + verzending

intussen is er de YN560 II beschikbaar op 't internet voor 59€ + gratis verzending...

ze gebruiken gewoon compleet andere benaming maar echt duidelijk is het idd niet echt
    Ne Lowepro Vertex 300 AW goed gevuld met foto-materiaal, nen trolley met studiolicht & een tas met strobist-licht & voor beide light-modifiers | Website: http://www.svisimaging.be

Wat wordt er eigenlijk als reflectiescherm aangeraden? Je hebt zoveel keuze. Ik neem aan dat een sunbounce een betere keuze is. Maar welke diameter kan ik best nemen? Moet zowel outside als inside dienen. En gelieve van een site van benelux te bestellen zijn, maar wel een goede prijsje. Eens mei ga ik een 24-70mm 2.8f ED nikkor kopen en dan statief voor flitser enz.

Maar ik zoek ook een statief voor de camera zelf. Liefst ook voor binnen en buiten gebruik en toch dat tegen een stootje kan. Maar ik zou graag ook mijne nikon D7000 met battery grip van nikon er kunnen opzetten en liefst ook met zo een handvatje dat handig is voor te filmen.

Als iemand me wat kan helpen?
    Xstream Digital: http://xstreamdigital.be
    Nikon D800 + Nikkor 24-70mm f2.8G ED
    SB-910, statief en paar triggers

net een YN RF-603 setje gekocht, wel eigenlijk 4 in totaal ... voor de één of andere reden begon ik meer en meer missers te krijgen met mijn cactus V4 setje ... zelfs met een test flits lukte het niet en moest ik soms 10 keer de test knop indrukken vooraleer mijn flitsen afgingen, dit is zo frustrerend als je weinig tijd hebt en komt zo onprofessioneel over.
    Ik ben voor de YN RF-603 gegaan omwille van de batterijen en omdat het transceivers zijn. Hopelijk heb ik een goeie keus gemaakt, ik wou niet meer met Cactus werken ook omdat de V5 setjes zo duur zijn tegenover de YN RF-603.
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

16. Standaard Re: Wat heb je nodig om als strobist van start te gaan.

dit kwam ik net tegen op ebay bij één van de verkopers:

The “Strobist” Flash Line

YN-460 —— the classic, outdated now
    YN-462 ——(simplified 460 with continuous power control)
    YN-460 II —— the 460′s faster and stronger replacement
    YN-560 —— the first model of the new Yongnuo ‘professional’ line; strobist flash unit with zoom reflector, PC port, power pack socket and 8 step manual power control. Full in-depth review. Will be replaced in December 2011
    YN-560 II —— the 2nd generation full-manual flash of the 560-line; additional features such as LCD display, additional multi-mode, battery warning info page.

New Digital TTL Models

Only some months after their first flash, the company offered a TTL version on top, and they have been adding new features since then:

YN-465 —— i-TTL or E-TTL version without optical slave sensor. This was the only Nikon i-TTL flash from Yongnuo until August 2010. Full in-depth review.
    YN-467 with auto-zoom —— both Canon E-TTL model as well as Nikon i-TTL version available now. Full in-depth review.
    YN-468 —— Outdated now. An enhanced 467 with more features as well as an LCD screen. Available only in a Canon version. In-depth review.
    YN-468 II —— available since November 3, 2011; improved Yongnuo 468-speedlite for Canon
    YN-565 with ETTL for Canon
    YN-565 with ITTL for Nikon

slaapwel...
    t is erg amaai Het leven is te kort om niet jezelf te zijn
    Pentax K10D+D-BG2 en enkele lenzen... Ich bin doch nicht blöd!
    •• flickr — | Blog — ••

Hier al veel gelezen en ook zin gekregen om me te wagen aan strobisme. Iemand die weet of deze in plastiek dan wel metaal is ?
    http://www.cameranu.nl/nl/strobe-fla...4_10794_58824/

en of die past op het lichtstatief LP605?

Alvast bedankt!

Die is in metaal en past op het lichtstatief LP605
    Discussiemanager
    een non-conformist op een non-conformistische wijze
    *** member of the Belgium Strobist Group ***

Zo snel kan het hier dus gaan heel hard bedankt!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieterdco Bekijk bericht
    Zo snel kan het hier dus gaan heel hard bedankt!!
    idd

enige minpunt vind ik de staaf die verschuift i.c.m. plaatsing / schroef voor bevestiging paraplu / softbox
    kunnen in elkaars weg te komen zitten

Kan je me een alternatief aanbevelen dan? Alvast bedankt!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieterdco Bekijk bericht
    Kan je me een alternatief aanbevelen dan? Alvast bedankt!
    mijn voorkeur van diegene die ik momenteel in het bezit heb, is de interfit swivel die je kan terugvinden via konijn

ook op ebay zijn er wel een paar goede te vinden, al is daar goed kijken de boodschap,

Ter info;
    Hotshoe Action: Apollo vs Ezybox (clone) Comparison
    http://whatdoineed2do.blogspot.be/20...box-clone.html

Gezien ik toch ruime tijd gezocht heb op het verschil tussen beide, deel ik deze graag met jullie...
    Misschien ook handig voor sticky?
    Canon EOS-450D | Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS | Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II | Canon EF-S 55-250 f/4-5.6 IS | Canon EF-S 70-200 f/2.8 IS USM | EF 50 f/1.8 II | Speedlite 430EX

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brechtvm Bekijk bericht
    Ter info;
    Hotshoe Action: Apollo vs Ezybox (clone) Comparison
    http://whatdoineed2do.blogspot.be/20...box-clone.html

Gezien ik toch ruime tijd gezocht heb op het verschil tussen beide, deel ik deze graag met jullie...
    Misschien ook handig voor sticky?
    Deze test deugt voor geen meter. De originele Ezybox van Lastolite heeft 2 diffuserdoeken (interne en buitenste).
    In zijn test gebruikt hij alleen de buitenste, dus logisch dat de Ezybox dan minder diffuus licht geeft dan de Apollo.
    Laatst gewijzigd door danielsl; 17 juli 2012 om 11:06
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 + 70-300mm VR + 12-24mm

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
    Deze test deugt voor geen meter. De originele Ezybox van Lastolite heeft 2 diffuserdoeken (interne en buitenste).
    In zijn test gebruikt hij alleen de buitenste, dus logisch dat de Ezybox dan minder diffuus licht geeft dan de Apollo.
    waar heb je dat gezien? hij gebruikt ze duidelijk allebei!

Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 456789 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 887
    Laatste bericht: 11 mei 2013, 18:01
  2. Vanaf NRC Handelsblad Nederlandse regels
    Door Irineas in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 8 juli 2009, 21:39
  3. Professioneel starten vanaf nul: met wat ?
    Door hans.couckuyt in forum Camera's
    Reacties: 41
    Laatste bericht: 30 november 2005, 20:13
  4. Forum-vervuiling #*&#$!^(
    Door Rien Willems in forum Algemeen
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 11 maart 2003, 08:35
  5. Ervaringen Nikon 5000
    Door Erik Mansvelders in forum Camera's
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 3 februari 2002, 12:03

Labels voor deze discussie