Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

triggers en welke flitsers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • triggers en welke flitsers

    even een vraagje waar ik niet zo dadelijk ergens een antwoord vind.
    Ik heb 2 flitsers hier in huis, een Canon 430EX II en een Metz 36 AF-4 C . Kan ik dze flitsers via triggers laten werken of niet?
    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
    https://sites.google.com/view/pdh65/

  • #2
    Re: triggers en welke flitsers

    Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
    even een vraagje waar ik niet zo dadelijk ergens een antwoord vind.
    Ik heb 2 flitsers hier in huis, een Canon 430EX II en een Metz 36 AF-4 C . Kan ik dze flitsers via triggers laten werken of niet?
    Je kan elke flits laten werken via triggers, ongeacht welk merk, zolang ze maar in de flitschoen passen, en bij mijn weten zijn dat enkel Minolta flitsers die een specifieke eigen flitschoen hebben.

    De rest is puur manueel, dus ofwel meten en weten of gissen en missen !
    maar je flitsen gaan wel werken.

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: triggers en welke flitsers

      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
      Je kan elke flits laten werken via triggers, ongeacht welk merk, zolang ze maar in de flitschoen passen, en bij mijn weten zijn dat enkel Minolta flitsers die een specifieke eigen flitschoen hebben.

      De rest is puur manueel, dus ofwel meten en weten of gissen en missen !
      maar je flitsen gaan wel werken.

      MVG, Jeff
      ok, en is er eens shop in België die zowat gespecialieerd is in deze techniek?
      EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
      https://sites.google.com/view/pdh65/

      Comment


      • #4
        Re: triggers en welke flitsers

        en kan je met 1 zender 2 flitsers gelijktijdig aansturen? Zo ja, waarop moet je dan letten bij aankoop?
        EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
        https://sites.google.com/view/pdh65/

        Comment


        • #5
          Re: triggers en welke flitsers

          je kan met een zender meerdere flitsers aansturen denk zelfs zonder limiet!
          sommigen gebruiken er wel een stuk of 12! das wel al extreem maar het gaat.
          dus 3, 4 of 5 moet dit zeker geen probleem zijn
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: triggers en welke flitsers

            Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
            en kan je met 1 zender 2 flitsers gelijktijdig aansturen? Zo ja, waarop moet je dan letten bij aankoop?
            'k Denk als je eens goed leest op dit nog jonge subforum dat je dan het antwoord wel kent,wel even lezen hé.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #7
              Re: triggers en welke flitsers

              Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
              'k Denk als je eens goed leest op dit nog jonge subforum dat je dan het antwoord wel kent,wel even lezen hé.
              idd bij strobist zal je je gading wel vinden.
              dure= pocketwizards (rap 250euro per stuk)
              goedkope= cactus triggers (een setje zender + 2 ontvangers 30euro)

              aan u de keus
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: triggers en welke flitsers

                Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                idd bij strobist zal je je gading wel vinden.
                dure= pocketwizards (rap 250euro per stuk)
                goedkope= cactus triggers (een setje zender + 2 ontvangers 30euro)

                aan u de keus
                Daar tussenin heb je nog de triggers van Bowens en de Elinchrome Skyports.
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment

                Working...
                X