er is al heel wat inkt gevloeid over de sunbounce maar heb toch nog 2 vraagjes...
1. waar kan je een sunbounce huren?
2. als huren niet gaat, wil ik er eentje aanschaffen. maar twijfel tussen mini en pro
ik hou mij voornamelijk bezig met kind/portret fotografie
uitzonderlijk eens een trouw reportage (is een mini dan groot genoeg)
is een mini ook groot genoeg om een koppel te fotograferen?
wat is jullie ervaring?
Huren bij Calumet. Net als kopen trouwens. Voordeel dat wanneer je na de huur binnen maand (geloof ik) toch tot koop overgaat, de huurprijs in mindering gaat.
'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'
ik heb de micro en de mini onlangs aangeschaft, de mini is denk ik groot genoeg voor hetgeen jij voor ogen hebt met uitzondering van trouwreportages , daar zie ik het gebruik van zulke schermen nog ni gebeuren....
wat de resultaten betrefd , daar kan ik ni veel over zeggen omdat mijn eerste testen die ik al deed alles behalve waren, eigenlijk trok het op niks eerlijk gezegd, maar dat is vast en zeker te wijten aan mezelf, denk dat ik maar eens een workshopje moet doen bij fotofolio om te leren met die dingen om te gaan...
mijn eerste gedacht is althans dat het niet gemakkelijk is en handig al helemaal niet ....
Ik gebruik die schermen dus wel op trouwreportages.
Mijn favo is de zebra pro.
Voor een gans koppel wat deftig uit te lichten is een mini wat aan de kleine kant.
Wil je een SB kopen bel dan eens naar studio-tecnic in Brussel.
Zeg gerust dat je hun gegevens hebt gekregen van Peter (strobistworkshops), meestal resulteert dat in een aardig procentje korting
Grz. Peter
fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...
@ Pete
Merci voor de tip! Spreken ze bij studio-technic nederlands?
Is een PRO te groot voor peuters /kinderen /jong volwassen ?
fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...
Ik gebruik mijn Sunbounce Mini (silver) ook regelmatig tijdens bruidsshoots... Is ideaal om te harde schaduwen te voorkomen
Een voorbeeld hiervan:
Ik probeer gebruikelijk met het bruidspaar te regelen dat er iemand meegaat tijdens de shoot om mij te assisteren![]()
dank u! ben blij dat het ook gaat met een mini.
scheelt toch wat in prijs
heb je in deze setup enkel de mini gebruikt of ook een shoot trough paraplu
is niet het topic, maar gewoon goed om te weten.
je moet idd best assistentie hebben voor met die dingen te werken, dat ga ik in ieder geval zeker nog wel doen in de toekomst want ik weet dat er goede resultaten mee te behalen zijn , wat jou voorbeeldfoto betrefd, mooi niks mis mee, maar voor mij voldoet dit resultaat niet, ....
Wat ik lang miste bij SB is een doek als de Lastolite SoftSilver. Maar hebben ze die nu ook in hun gamma? Ik dacht de Softwhite?
Ik vind de frames van Sunbounce superhandig, maar vind de doeken van de Lastolite Skylites beter (en ze staan even strak, ook bij wind).
Mijn SB vertoond na een jaar toch wel al veel slijtage aan de zilveren kant, de Lastolite niet ondanks dat ik die al langer en meer gebruik.
I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!
Zebra pro, een plezier om mee te werken ...al moet je hem ook wel leren gebruiken om er alles uit te halen.![]()
'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.
Van macro naar kinderen en sport en ...terug naar de natuur !
@ Pete
Ik ga namiddag de MINI halen.
Heb nog niet uitgemaakt als het de zebra of de zilver/wit wordt.
Trotse eigenaar van een sunbounce MINI zebra!
en nu oefenen!
Studio Tecnic is een klant rijker!
Ik twijfel nog tussen een zilver of zebra, wat raden jullie aan? En Studio Technic verzenden zij ook of kan je enkel ophalen daar?