Hallo iedereen,
Is het mogelijk een SU-800 te gebruiken als commander (om bv flitstijd aan te passen) met een radiotrigger?
Voorbeeld: op de SU-800 verander ik de instellingen van een SB-900, maar deze kan niet getriggerd worden (er staat bv een muur tussen). Kan ik dan een radiotrigger gebruiken om het signaal dat de SU-800 uitstuurt te gebruiken en uit te zenden via een radiotrigger, dit signaal zou dan kunnen opgevangen worden met een SB-900 + reciever.
Dank.
Met deze : Nieuwe wireless trigger op komst... Nikon CLS/HSS, Canon E-TTL, Pentax, Sony
of met de radiopopper triggers.
Dacht ook dat je met de pocketwizard ttl triggers de su-800 als 'controller' kan gebruiken.
de phottix odin & mogelijks pixel king zouden dit ook zo toelaten
pw kan dit allemaal zeker aan maar ik kan je niet meedelen daar welke extra hulpstukken naar sender / receiver je nodig hebt om je flitsinstellingen aan te passen
Ne Lowepro Vertex 300 AW goed gevuld met foto-materiaal, nen trolley met studiolicht & een tas met strobist-licht & voor beide light-modifiers | Website: http://www.svisimaging.be
some pictures: www.koenhillewaert.com, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
Kan perfect en heel makkelijk met de nieuwe pocketwizards
http://www.youtube.com/watch?v=iuRzx...e_gdata_player
Discussiemanager
een non-conformist op een non-conformistische wijze
*** member of the Belgium Strobist Group ***
De odin heeft z'n eigen controller ingebouwd in de transmitter.de phottix odin & mogelijks pixel king zouden dit ook zo toelaten
Pixel king lijkt me het meest interessant op canon, omdat je vanuit het camera menu de zones kan controleren. De nikon versie kan dit niet. Oorspronkelijk was er sprake dat ze de su-800 als zone controller zouden gebruiken, maar dat werkt niet. Heb het gevraagd aan pixel en ze geven geen antwoord. Pixel king werkt dus hetzelfde als een ttl snoer, maar zonder het snoer.
Pocketwizards zijn een beetje duur en groot en dat dacht ik al dat ging werken. Die ak-ttl triggers zien er zeer goed uit!
En dan weet ik ook zeker dat ik geen hulpstukken nodig heb.
Weet iemand waar ik ze kan kopen? (d'oracle)
Op eBay vind ik wel een setje van 2, maar je kan geen aparte recievers kopen...
AK-TTL
![]()
some pictures: www.koenhillewaert.com, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
Ik heb nu 2 weken achtereen mijn Phottix Odin gebruikt op 2 huwelijken.
Ik ben er zeer over te spreken en dus een tevreden man.
't is een hele investering maar denk voor mezelf de goede keuze gemaakt te hebben.
uiteraard triggeren van 2 SB900's op TTL (werkt perfect ) en of manueel.
maar ook de HSS is voor een huwelijksfotograaf een niet te versmaden + punt.
Heerlijk om je mensen op een zon overgoten dag tijdens de familiefoto's met hun rug in de zon te zetten.
2 flitsers in HSS hun richting uit te zetten
en op f5,6 iso 200 en 1/1000 lekker in te flitsen.
Gevolgd door een mooi en gratis rimlicht rond de hele groep.
D700 / 14-24 f/2,8 / 24-70 f/2,8 / 70-200 f2,8 VRII / 2x SB900 / Een berg Lastolite materiaal / thuis studio
http://fotografieljakim.viewbook.com
ok, sorry, niet zo bedoeld
Eigenlijk bedoel ik dat met de nieuwe systemen zoals de Odin, eventuele duurdere PW en de ak-ttl triggers die denk ik hun dienst nog moeten bewijzen
een SU-800 die toch ook 258€ kost misschien wel niet meer zo'n goede investering is.
De alom bekende fotograaf Joe McNally gebruikt enkel het CLS systeem met de SU-800
Deze freubeld hij echter wel soms met een verlengkabel achter een hoekje, of gebruikt een extra flits om zijn effectieve flitsers aan te sturen.
Met andere woorden CLS is een fantastisch systeem met enkele beperkingen, die een radiotrigger niet heeft.
Als je het mij dus op de man af vraagt, en je moet met een systeem beginnen zou ik zeggen nee geen SU-800
Moet je daarom een Odin kopen ??? nee wellicht niet, maar voor mij een goede tot nu toe betrouwbare keuze.
Da's eigenlijk mijn boodschap
![]()
D700 / 14-24 f/2,8 / 24-70 f/2,8 / 70-200 f2,8 VRII / 2x SB900 / Een berg Lastolite materiaal / thuis studio
Ik denk dat het verkeerd begrijpt.
TS heeft een SU-800, waar wil nu radiotriggers.
Hij wil de SU-800 wel blijven gebruiken als zonecontroller en vraagt of, en met welke triggers dit mogelijk is.
Discussiemanager
een non-conformist op een non-conformistische wijze
*** member of the Belgium Strobist Group ***
ok , ben mee.![]()
Ik heb die SU-800 samen met mijn 2 sb-900's tweedehands gekocht, moest nl tesamen kopen om ook nog een paar statieven en andere accesoires te krijgen. Ik heb deze nu, en cls is zeer handig. Ik heb nog nooit tegen de beperkingen van ir gelopen (zelfs om een muur, waar de build in flash het liet afweten, werkt de su-800! Maar ik vrees dat het wat minder goed zal gaan als een flash in een softbox gaat staan. Wachten tot ze toekomen...
softbox is geen probleem... buiten is wel een probleem, wanneer de su800 nergens op can reflecteren...
Net buiten uitgeprobeerd in de Ardennen(open vlakte), ging perfect buiten tot 10 meter, verder was het geluk hebben. Toch een fantastisch toestel ivm die Cactussen.