Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studiobelichting groepsportretten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • studiobelichting groepsportretten

    AI...Ik hoop dat iemand me uit de brand kan helpen.
    Een kennisje van mij had voor as maandag een fotograaf ingehuurd om haar familie (2 volwassenen en hun 3 kinderen..tieners) op de foto te zetten. Dit is een cadeau voor oma, die volgende week 80 jaar wordt. Nu is de fotograaf ziek en vroeg mijn kennisje mij of ik aub wat foto's kan maken. Nu heb ik helemaal geen ervaring met grotere groepen en dan specifiek de belichting die je hierbij nodig hebt. Ik heb tot nu toe max 3 mensen (lees kinderen) met studiobelichting gefotografeerd (dit heb ik haar ook verteld) veel materiaal heb ik ook nog niet....is dit uberhaupt wel genoeg om 5 mensen netjes mee te belichten? (vader en moeder naast elkaar en de 3 kids daarachter bv)

    Ik heb:

    Achtergrond papier van 3,5 meter breed
    2 studiolampen van 200Watt (Falconeyes) met kleine reflectiedish (20 cm)
    1 softbox (60x60), 1 doorschiet plu, 2 zilveren plu's.

    Heeft iemand een tip over opstelling en of ik wel genoeg materiaal in huis heb om iedereen voldoende te belichten?

    TX

  • #2
    Re: studiobelichting groepsportretten

    da's bepaald geen grote groep... ik heb onlangs een groepsfoto gemaakt van een 18 tal mensen met twee gewone shootthrough paraplus en twee SB800's (strobist way)

    iedereen was goed belicht! "zie hier" d'r was d'r maar ééntje die zich weggestoken had

    let er op dat niemand schaduw veroorzaakt op de anderen... zorg dat je genoeg ruimte hebt zodat je ver kan staan met je camera... zodat je de omgeving niet mee neemt...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: studiobelichting groepsportretten

      Dus 5 mensen moet ik met 2 lampen van ieder 200 watt goed kunnen uitlichten?
      Weer wat stress minder
      tx

      Comment


      • #4
        Re: studiobelichting groepsportretten

        Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
        Dus 5 mensen moet ik met 2 lampen van ieder 200 watt goed kunnen uitlichten?
        Weer wat stress minder
        tx
        ik weet niet wat jouw lampen kunnen... maar ik heb mijn foto op F8 1/125 en iso 400 gemaakt... 85mm of FX
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: studiobelichting groepsportretten

          Welke achtergrond wil je gebruiken,wit,zwart ...
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • #6
            Re: studiobelichting groepsportretten

            Beiden Macroshopper, maar vooral wit. De achtergrond hoeft voor mij niet spierwit te zijn, dat scheelt me weer een lamp.

            Comment


            • #7
              Re: studiobelichting groepsportretten

              Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
              Beiden Macroshopper, maar vooral wit. De achtergrond hoeft voor mij niet spierwit te zijn, dat scheelt me weer een lamp.
              Monica, ik kan je hier niet veel bij helpen, maar ik zou zeggen doe je ding, denk aan wat je hier en op een ander hebt geleerd en ga er voor. Ik heb er het volste vertrouwen in dat je er wel iets zult op vinden, zelfs zonder lichten, want dan haal je toch gewoon uwe magische bol tevoorschijn.
              Robby BB
              Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

              Comment


              • #8
                Re: studiobelichting groepsportretten

                Bij groepsfoto's de lampen wat verder wegzetten. Des te verder de lampen wegstaan, des te kleiner het verschil in lichtintensiteit.
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: studiobelichting groepsportretten

                  Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  ik weet niet wat jouw lampen kunnen... maar ik heb mijn foto op F8 1/125 en iso 400 gemaakt... 85mm of FX
                  wel straf dat ge er zelf bij opstaat maar ik vermoed dat je een super-geweldig-fantastisch goed statief had en een al even perfecte remote

                  Greetz,
                  TravelToy
                  www.christian-bailleul.be | Blog

                  Comment


                  • #10
                    Re: studiobelichting groepsportretten

                    Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                    wel straf dat ge er zelf bij opstaat maar ik vermoed dat je een super-geweldig-fantastisch goed statief had en een al even perfecte remote
                    hahaha! jaja, voice controlled statief en afstandbediening *wink*


                    je hebt dat perfect gedaan!
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: studiobelichting groepsportretten

                      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      hahaha! jaja, voice controlled statief en afstandbediening *wink*


                      je hebt dat perfect gedaan!
                      teamwork van de bovenste plank
                      www.christian-bailleul.be | Blog

                      Comment

                      Working...
                      X