Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Strobist serie THE GLASS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Strobist serie THE GLASS

    Mijn eerste strobist pogingen met de nieuwe 5DmkII.....
    Ik moet zeggen dat Fullframe moeilijker fotografeerd bij dit soort onderwerpen.
    Focus en scheptediepte heb ik enorm moeite mee om goed te krijgen.

    Ik heb voor deze foto's 2 canon EZ540 flitsers gebruikt met daarop cactus triggers.
    Op de donkere foto's heb ik ook een zelfgamaakte rietjes grid gebruikt.

    basis is een glasplaat waar het glas op staat.
    Achtergrond 1X witte plank en 1X zwarte plank.

    bij alle "witte" foto's staat er één flitser op de achtergrond gericht (vanaf links achter) ongev 1/32ste vermogen

    Rechts voor één flitser op 1/64 en soms op 1/128ste power.
    Er staan link en rechts van het glas 2 stukken wit papier.
    Rechts schiet ik er doorheen met de flitser.
    Links pak ik het strijklicht van die zelfde flitser en bounce het terug het glas op.

    Bij de zwarte foto's blijf de setup van de rechter flister gelijk.
    Echter nu verhuist de linker flitser naar boven en met een grid en kleur gel projecteer ik een vlek op de zwarte achtergrond.

    Normaal gesproken zou ik 3 flitsers gebruiken voor dit soort foto's, alleen door tijdgebrek waren mijn accu's leeg van de andere flitsers en triggers.














    www.hamond.nl

  • #2
    Re: Strobist serie THE GLASS

    109 keer bekeken maar geen feedback en/of opmerkingen?
    www.hamond.nl

    Comment


    • #3
      Re: Strobist serie THE GLASS

      Voor feedback plaats je ze beter in de 'fotohoek' denk ik .

      Ik vind het technisch zeer sterke foto's, maar qua inhoud spreken ze me niet echt aan..
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: Strobist serie THE GLASS

        Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht

        Ik vind het technisch zeer sterke foto's, maar qua inhoud spreken ze me niet echt aan..
        Ben van dezelfde mening (maar zou het momenteel niet kunnen nadoen !)

        Comment


        • #5
          Re: Strobist serie THE GLASS

          tipje, als je glas fotografeert plaats je best zwarte panelen links en rechts, kwestie van de reflectie van de ganse kamer af te blokken
          valt vooral op bij de eerste en laatste foto.

          Je kunt misschien nog een schema plaatsen met je opstelling, zodat we daar een beter zicht op hebben.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Strobist serie THE GLASS

            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
            tipje, als je glas fotografeert plaats je best zwarte panelen links en rechts, kwestie van de reflectie van de ganse kamer af te blokken
            valt vooral op bij de eerste en laatste foto.

            Je kunt misschien nog een schema plaatsen met je opstelling, zodat we daar een beter zicht op hebben.
            de reflectie die je ziet zijn de 2 papiertjes waardoorheen ik flits..
            Het is niet de kamer.

            Achteraf gezien had ik beter 1 grote gebogen strook kunnen nemen en daar een gat in knippen om doorheen te schieten.

            Ik zou een schema kunnen maken voor als het verhaal niet duidelijk genoeg is.
            Echter (begrijp mij niet verkeerd) ik voel hier momenteel bijzonder weinig voor aangezien er ook bijzonder weinig feedback wordt gegeven.

            U bent echter de enige die de moeite heeft genomen om enigzins met tips en/of onderbouwing te komen.
            www.hamond.nl

            Comment


            • #7
              Re: Strobist serie THE GLASS

              aangezien je commentaar vraagt zal ik je de mijne (goed bedoelde opbouwend !) geven..

              - de witte achtergrond is niet effen belicht (de zwart/paarse achtergrond komt beter over)
              - waterdruppels op de ondergrond storen, komt niet 'clean' genoeg over

              het zijn leuke testen zoals er al 100 op strobist gepost zijn.. voor stockfotografie is het niet bruikbaar

              de vierde vind ik het meest geslaagd van heel de reeks
              qua golfbeweging vind ik de derde het mooiste maar de roze vloeistof op de achtergrond stoort
              Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

              Comment


              • #8
                Re: Strobist serie THE GLASS

                Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
                aangezien je commentaar vraagt zal ik je de mijne (goed bedoelde opbouwend !) geven..

                - de witte achtergrond is niet effen belicht (de zwart/paarse achtergrond komt beter over)
                - waterdruppels op de ondergrond storen, komt niet 'clean' genoeg over

                het zijn leuke testen zoals er al 100 op strobist gepost zijn.. voor stockfotografie is het niet bruikbaar

                de vierde vind ik het meest geslaagd van heel de reeks
                qua golfbeweging vind ik de derde het mooiste maar de roze vloeistof op de achtergrond stoort
                Bedankt flipperkast,
                Hier heb ik wat aan.
                Door meningen kan ik zien wat mensen wel en niet stoort aan de foto's

                Het is voor mij een leerproces.. Stockfotografie boeit me nog niet.

                DANK U
                www.hamond.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Strobist serie THE GLASS

                  De foto's spreken me wel aan, technisch ook dik in orde.

                  Maar voor commentaar moet je echt hier volgens mij niet zijn. Ik kan verkeerd zijn, maar volgens mij is dat hier niet echt de bedoeling. Begrijp me niet verkeerd, maar als je commentaar wil krijgen moet je ze in de fotohoek plaatsen.

                  Ik denk dat je hier wel kan vragen 'hoe los ik dit of dat op? Hoe belicht ik dit best' maar niet, 'wat vinden jullie ervan en wat kan ik beter?'...

                  greetz,
                  www.fotopie.be
                  Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

                  Comment

                  Working...
                  X