Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Strobist kits

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Strobist kits

Hey iedereen,

momenteel ben ik aan het zoeken om een strobist kit voor mezelf samentestellen.
    Ik ben op zoek naar een 2 flitsen kit, maar ik vind het persoonlijk verschrikkelijk om de juiste zaken te vinden terwijl er zoveel aanbod is tegenwoordig.

Ik ben een strobist.blogspot.com lezer en daar raden ze deze kits aan:

(gewoon op kits klikken)

Ik heb wel enige moeite om deze spulletjes in belgië te vinden, of toch dichter bij huis want ik denk dat de douane wel wat geld zal vragen om zo gehele kits binnen te laten uit de US.

(Waarschijnlijk zou ik voor deze kit gaan: http://www.mpex.com/browse.cfm/4,12325.html , zonder flashen en zonder PW's, maar ipv cactus v4 of PT04's)

Mijn vraag aan jullie is dus:
    Welke kits gebruiken jullie allemaal en weten jullie misschien wat goede verkopers die misschien zelfs gehele kits verkopen.

Met zeer veel groeten,

Carl
    www.carlwouters.com

Re: Strobist kits

Kijk eens op cameratools.nl
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

als 't van de US komt zal je 30% douane en andere kosten betalen op dergelijke som en veel verzendings kosten voor het gewicht van het statief.

beter alles in stukjes kopen in in china of hongkong, is veel goedkoper...

je moet tussen, de 100 en 150€ (verzending inbegrepen) geraken voor paraplu, swivel, triggers en statief... statief koop je best in belgie of nederland, ivm verzendings kosten.

er staan reeds heel veel tips waar en wat je kan kopen in dit forum, ga maar eens zoeken en lezen...

trouwens... als je als strobist wil starten.... d'r is heel veel wat je kan doen met 1 licht...
      Last edited by d_oracle; 12 april 2009, 23:44.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik heb bij fotoSG onlangs een D-Lite 4 to go gekocht. (verzendkosten waren 10Euro)
        Mooie prijs en super instapmodel (ook als je later nog wil upgraden is dit nog steeds bruikbaar).
        Je moet maar eens kijken op http://elinchrom.com/
        Nikon D100 + nikon AF-S 105mm f2.8 + nikon AF-S 28-70mm f2.8 + nikon 80-200mm f2.8 + nikon 50mm f1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Shevs Bekijk bericht
          Ik heb bij fotoSG onlangs een D-Lite 4 to go gekocht.
          mooie dingen, maar bij mijn weten studio lichten... geen strobist materiaal...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
            Kijk eens op cameratools.nl
            +1

Als je uit beginnende onzekerheid of bewondering zoveel mogelijk het Strobist blog materiaal ed. wil volgen, lijkt me dat je daar de meeste zaken op één plek kan vinden, zoals de Westcott paraplu's, gels, ...

Je kan er zelfs de Westcott Apollo 50" laten bestellen. Heb ik niet gedaan, maar ze zeiden dat het mogelijk was, als je kon wachten tot ze zelf weer een bestelling voor Westcott-spul deden.
            Mss kan iemand eens horen naar de prijs. Wie weet is het goedkoper dan import. De kleinere hebben ze sowieso al in de shop.

Comment

Bedankt, kben momenteel alles eens op een rijtje aan het zetten.

Maar deze post was ook bedoeld naar welke kits jullie gebruiken en waarom
              www.carlwouters.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlw Bekijk bericht

Maar deze post was ook bedoeld naar welke kits jullie gebruiken en waarom
                denk dat de meesten van ons GEEN kits gebruiken... daarentegen een beetje links en rechts aangekocht hebben... ik heb de kits eens bekeken die je hier gepost hebt, en denk niet dat je dat allemaal nodig hebt...

om te starten: 1 statief, 1 swivel/coldshoe, 1 flash (manueel regelbaar, oude nikons zijn best), 1 trigger/receiver, 1 paraplu (best convertable)

richt prijs: 100-150€ zonder flash... flash: SB24 tussen 50-70€

Comment

Idd alles beetje hier en daar aangekocht, al zeker niet alles in één keer.
                  Eerste paraplu, swivel en jinbeistatief was gewoon via site konijnenberg.
                  Daarna veel online manfrotto bijbesteld. Of gewoon via Servix in Aartselaar.
                  Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Hey,
                    ik ben momenteel dus mijn kit aan het samenstellen met spullen van konijnenberg en cameratools, maar ik zit nog met een probleempje. Ik heb een nikon D70 en deze heeft geen PC plug. Toch wil ik graag nog met een draad mijn flashen verbinden zodat ik toch nog aan strobist kan doen wanneer mijn cactus v4 (die ik binnekort zal kopen) of die ebay triggers het opgeven.

Ik heb een setup van 2 flashes (sb-600 en sb-28), hoe kan ik deze connecteren met mijn nikon D70?

Is dit met zo een apparaatje:

Graag wat hulp,

zeer hartelijk bedankt.

Carl

EDIT: hmm, het lijkt ernaar dat ik de Nikon AS-15 moet kopen en dan een male to male PC cord, dat Hama flits adaptertje is dat hetzelfde maar dan goedkopere versie en die hama verlengkabels, zijn dat PC cords? Want waar dienen die anders voor
                    Last edited by Carlw; 15 april 2009, 02:52.
                    www.carlwouters.com

Comment

voor de geinteresseerden, ik bied net een een set aan (of kan per item gekocht worden)

http://forum.belgiumdigital.com/f11/...ml#post2219088
                      Fuji XPRO1

Comment

voor de geinteresseerden, ik bied net een een set aan (of kan per item gekocht worden
                        Ja lap...dat is nu al de 2de keer deze week dat ik een complete set op een haar na mis . Moest er nog iemand een setje buiten smijten laat het me dan weten hé . SB-24 flitsen en pocketwizards heb ik ondertussen al samen gesprokkeld
                        Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.

>> Join me on Facebook <<

Comment

idd hier, achja tzal nieuwe aankoop worden.

Sb-28 en sb-600 heb ik al.
                          www.carlwouters.com

Comment

Vandaag op de fotobeurs in Gent 3 SB-24'ers op de kop getikt voor...120 euro... De verkoper tevreden dat zijn oude flitsers in 1 keer de deur uit waren. Hij begreep echter niet goed wat ik met 3 flitsers ging doen, tjah...
                            Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.

>> Join me on Facebook <<

Comment

waarom had ie er zelf dan 3?
                              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Working...
                              X