Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Setje voor op verplaatsing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Setje voor op verplaatsing

    Ik zou graag een setje kopen voor op verplaatsing te werken , grotendeels voor shoots van winkels waar nodig geflitst zou moeten worden maar vooral voor auto's en motoren

    Indien iemand wat meer info zou kunnen geven ivm best paraplu of softboxen gebruiken altijd welkom

    waarvoor kan ik best uitkijken ( niet te groot budget , 2e hands mag )

  • #2
    Re: Setje voor op verplaatsing

    Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht
    Ik zou graag een setje kopen voor op verplaatsing te werken , grotendeels voor shoots van winkels waar nodig geflitst zou moeten worden maar vooral voor auto's en motoren

    Indien iemand wat meer info zou kunnen geven ivm best paraplu of softboxen gebruiken altijd welkom

    waarvoor kan ik best uitkijken ( niet te groot budget , 2e hands mag )
    lees de sticky eens als je 't the strobist way wil doen, en anders... vind je met de zoekfunctie zeker genoeg info ivm. studio strobes met draagbare voeding... is al dikwijls besproken.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Setje voor op verplaatsing

      ik zie daar eigenlijk heel veel ''niet'' merken ...
      is dat echt qua prijs qualiteit te doen of zit daar ook **** bij ?

      als ik het zo bekijk heb je een setje met 2 flitsen , 2 statiefjes , 2 umbrella's en wireless triggers voor om en bij de 200-250euro ?

      wat is het voordeel van een umbrella tov een softbox juist ?

      Comment


      • #4
        Re: Setje voor op verplaatsing

        Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht
        ik zie daar eigenlijk heel veel ''niet'' merken ...
        is dat echt qua prijs qualiteit te doen of zit daar ook **** bij ?

        als ik het zo bekijk heb je een setje met 2 flitsen , 2 statiefjes , 2 umbrella's en wireless triggers voor om en bij de 200-250euro ?

        wat is het voordeel van een umbrella tov een softbox juist ?
        qua prijs qualiteit is het goed materiaal... als je alles van de beste merken wil ga je minstens het 4 voudige betalen en daarom geen betere foto's maken...

        softbox heeft meer controle over de richting van het licht... niet zo handig voor auto's te fotograferen, tenzij je veel centen hebt (lees heeeeel grote softbox)
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Setje voor op verplaatsing

          ic

          en welke flitsers zou jij aanraden voor beperkt budget ?
          of zijn manuele flitsers ongeveer allemaal hetzelfde ?

          Comment


          • #6
            Re: Setje voor op verplaatsing

            Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht
            en welke flitsers zou jij aanraden voor beperkt budget ?
            of zijn manuele flitsers ongeveer allemaal hetzelfde ?
            met beperkt budget:

            ca. 50€ voor tweedehands flash of een simpele nieuwe flash (manueel regelbaar!!) (zie strobist sticky)
            swivel, statief, trigger, paraplu... en je hebt een werkbare opstelling voor pakweg 120€
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Setje voor op verplaatsing

              Om auto's te fotograferen zou ik toch minstens drie 'koppen' gebruiken, op die manier kan je redelijk goed alles uitlichten zoals het moet.

              Gebruik geen softbox, die is toch meestal te klein om goed te werken en diegenen die dan wel groot genoeg zijn ... zijn nogal stevig van prijs (reken in dit geval in duizenden euro's alleen voor de softbox, heb je nog een matrix van lampen nodig ...)

              Plu's gebruik ik niet omdat die reflecteren in de wagen, gewoon 'bare' werken en de goede plaats kiezen, in het slechtste geval moet je een kleine hotspot wegclonen ... staat je flits niet goed dan heb je een probleem om deze hotspot weg te krijgen.

              Als het je interesseert, ik heb een tutorial zo goed als klaar over flits fotografie voor auto's (gebruik van 580EX II strobist) die normaal gezien in januari op mijn carphototutorials.com site komt.
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: Setje voor op verplaatsing

                wat gebruik je er dan voor ? gewoon zo'n diffusers om op de flits te zetten ?

                Comment


                • #9
                  Re: Setje voor op verplaatsing

                  Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht
                  wat gebruik je er dan voor ? gewoon zo'n diffusers om op de flits te zetten ?
                  Niks dif ervoor zetten het enige wat ik regelmatig gebruik is de wide angle klep, ik dacht dat de flits dan op 14mm komt te staan waardoor het licht breder 'gestraald' wordt.

                  De truuk is eigenlijk om zoveel mogelijk licht te krijgen van een zo klein mogelijk oppervlak, want hoe groter je lichtbron (bvb een softbox of plu) des te groter is de reflectie in de wagen ... en zo goed als onmogelijk om weg te werken, begin maar eens de reflectie van een 100cm plu weg te clonen ... veel succes.

                  Als je de flitsers correct neerzet heb je enkel een paar kleine hotspots op de hoeken van de carrosserie ... en die zijn op minder dan 5 minuten 'cloned' in PhotoShop

                  Werken met flitsers rond een auto is makkelijk, de ervaring hebben om ze juist neer te zetten rond de wagen is al iets moeilijker, trouwens als je geen zwarte of heel donkere wagen voor je lens krijgt heb je de power van de 580EX II niet nodig, dan is een 430 al genoeg

                  Een paar vb-tjes :
                  deze cobra is lichtjes ingeflits met twee 580EX die laag tegen de grond stonden om de velgen extra 'in het licht' te zetten.
                  Bij deze BMW stonden de 580EX II een stuk hoger om zo een soort 'omnilight' te krijgen op de wagen zelf en de achtergrond en omgeving donker te houden

                  Mark
                  Last edited by LamboCars; 9 december 2009, 19:05.
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Setje voor op verplaatsing

                    Grote softbox duizenden euro's ???

                    Je hebt de Big momma van Westcott 50" al voor minder dan € 300,00.

                    Steek daar 2 flitserkes in en dat werkt perfect
                    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Setje voor op verplaatsing

                      Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                      Grote softbox duizenden euro's ???

                      Je hebt de Big momma van Westcott 50" al voor minder dan € 300,00.

                      Steek daar 2 flitserkes in en dat werkt perfect
                      50" dat komt overeen met een kleine 127cm dan blijf je met hotspots zitten (heb het allemaal geprobeerd hoor, softbox, plu, Gary Phong) ... om een auto correct en volledig te belichten met een softbox heb je dit nodig : Chimera F2x light bank 3m op 9m ... prijs tweedehands voor de oude F2 is US $7500 en er kunnen niet minder dan twaalf 'lampen' in (prijs is trouwens zonder flitskoppen ) ... deze F2x is hun nieuw model dat binnenkort op de markt komt.

                      Mark
                      Last edited by LamboCars; 9 december 2009, 22:00.
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Setje voor op verplaatsing

                        bummer als ge dan aanvraag krijgt voor een limo

                        Comment


                        • #13
                          Re: Setje voor op verplaatsing

                          Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht
                          bummer als ge dan aanvraag krijgt voor een limo
                          Och, 9m is al heel wat hé, als ze niet met een Hummer met zes wielen afkomen zal het nog net lukken, anders zet je er gewoon twee naast elkaar hé

                          Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Setje voor op verplaatsing

                            haha :d

                            nja maar eens opzoek gaan naar een flits of 2 want mn minolta 3600HSD kan niet manueel flitsen ...

                            dan zo'n setje eens bestellen op dealxtreme en een statief voor de flitser , dan eens experimenteren ...
                            eerst de vrouw overtuigen

                            ben nu grotendeels nog bezig met winkels enzo maar daar ga ik proberen ook wat voor te gebruiken indien nodig , voorlopig gaat het nog :d

                            Comment

                            Working...
                            X