Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pocket wizard en CactusV4 samen laten werken.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pocket wizard en CactusV4 samen laten werken.

    Ik heb 2 pocket wizard transceivers TT5 en 1x zender TT1 waarmee ik 2x SB800 flitsers aanstuur voor buitenshoots.
    Voor de haarverlichting wil ik ook nog mijn vivistar flitser gebruiken die manueel instelbaar is.
    Bedoeling was om het triggersignaal uit één van de PW ontvangers te gebruiken en hiermee de zender van de CactusV4 te sturen.
    Dat lukt echter niet. Als je op de testknop van de transceiver drukt dan flitst de vivitar wel, ook met een kabel verbinding flitst de vivitar mee met de SB's.
    Het lijkt er dus op dat de cactus zender & receiver gestoord wordt door de PW zender.
    Heb al het ander PW kanaal geprobeerd maar het resultaat is hetzelfde.
    Een 3de PW transceiver kopen vind ik een beetje duur om een manuele Vivitar aan te sturen, misschien een slave flitsblokje bijkopen om hem te laten meeflitsen , maar het is vooral bedoeld voor buitenshoots en ik vrees dat dit niet altijd zal werken als er zonlicht in de buurt is.
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

  • #2
    Re: Pocket wizard en CactusV4 samen laten werken.

    Met een cactus gaat het moeilijk gaan.

    Wat kan je wel:
    De TT's zenden uit op 2 kanalen tegelijkertijd (1 TTL kanaal en 1 standaard kanaal)
    Dus als je een tweedehands Plus II ofwel een Phottix Atlas kan vastkrijgen voor je manuele flitser is je probleem opgelost want dat werkt perfect samen.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Pocket wizard en CactusV4 samen laten werken.

      Bedankt zunoel voor de reaktie.
      Ik ga eens op zoek naar een Phottix, die ken ik niet.
      Een andere mogelijkheid is om zelf een zender /ontvanger te maken die op een andere frequentie werkt.
      Ik heb er een tijdje geleden eentje gemaakt:

      Maar jammer genoeg werkt hij ook op dezelfde frequentie, eens uitzoeken of ik zender modules kan krijgen die op een totaal andere frequentie werken.

      Je hebt mij wel op een idee gebracht, ik zal de pulstrein van de PW eens bekijken, misschien kan ik mijn zelfbouw ontvanger zo ombouwen dat hij ook door de PW getriggerd wordt.

      Voorlopig werk ik met een 5m verlengkabeltje tussen een PW en de vivitar.
      Ik wil er eigenlijk niet te veel geld aan spenderen want ooit zal er wel een 3de PW en SB bijkomen maar het zijn zo'n dure (maar handige) dingen
      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

      Comment


      • #4
        Re: Pocket wizard en CactusV4 samen laten werken.

        Al eens geprobeert om de cactus zender bovenop de TT1 te zetten.?
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Pocket wizard en CactusV4 samen laten werken.

          Zunoel,
          Dat gaat niet, de AC3 zonecontroler staat er op
          Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

          Comment


          • #6
            Re: Pocket wizard en CactusV4 samen laten werken.

            Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
            Zunoel,
            Dat gaat niet, de AC3 zonecontroler staat er op
            werkt de pass-through niet?

            bij de cactus v5 kan je nog normaal een trigger bovenop zetten van een ander systeem, net zoals bij de phottix strato II en beide ondersteunen dacht ik TTL-passthrough,

            maar na wa opzoekingswerk, is het dus enkel de phottix die dit ondersteunen http://forum.belgiumdigital.com/f99/...ht-358646.html

            maar het is mss ook eens mogelijk om te proberen. uwen TT1, daarop dan een phottix strato en dan uwen AC3 zone controller. Desnoods eens een setje lenen van iemand ervoor die je kent en dit heeft of met iemand afspreken om eens te experimenteren
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Pocket wizard en CactusV4 samen laten werken.

              De AC3 heeft 3 aansluitpinnen+de centrale pin, de cactus enkel een centrale pin.
              Het probleem zou waarschijnlijk hetzelfde blijven, als ze beide op dezelfde freq. werken dan storen ze elkaar, de cactus moet blijkbaar het onderspit delven.
              Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

              Comment


              • #8
                Re: Pocket wizard en CactusV4 samen laten werken.

                Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
                De AC3 heeft 3 aansluitpinnen+de centrale pin, de cactus enkel een centrale pin.
                Het probleem zou waarschijnlijk hetzelfde blijven, als ze beide op dezelfde freq. werken dan storen ze elkaar, de cactus moet blijkbaar het onderspit delven.
                dan eens kijken, zoals ik al specifiek vermeldde, voor de phottix strato, deze hebben een ttl-passthrough dus alle noodzakelijke pinnen / contacten
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: Pocket wizard en CactusV4 samen laten werken.

                  Net even getest en de TT1 wil geen manuele trigger aansturen als je er eentje bovenop zet.
                  Geen cactus en zelfs geen PW Plus II.

                  Het signaal van een ontvangende PW gebruiken om een zender aan te sturen gaat niet lukken.
                  PW's zijn wel transceivers maar dit betekent niet dat ze ontvangen en zenden tegelijkertijd.

                  De transciever werkt als ontvanger voor een andere zender, schakelt zich dan om naar zender en zend het signaal verder.
                  Dit betekent dat, door deze vertraging, het tweede signaal (naar een derde ontvanger (bvb de cactus)) pas zal aankomen nadat de sluiter al terug dicht is.

                  Wil je het goedkoop houden zal je een slaveoogje moeten aanschaffen.
                  Wil je een betrouwbare oplossing, dan een PW II of een Atlas. (voor manuele flitsers)

                  Maar best is natuurlijk (meer toekomstgericht) te investeren in een extra TT5.
                  (voor als je later misschien een derde TTL flits bijkoopt)
                  Je kan deze ook gebruiken als extra zender (tweede shooter of camera) of de TT1 met AC3 los van de camera gebruiken voor je instellingen en een TT5 als trigger met daarboven nog een flits voor de catcheyes.
                  De mogelijkheden zijn legio.
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pocket wizard en CactusV4 samen laten werken.

                    De PW's hebben een afzonderlijke strobe uitgang waarmee je via een kabel een andere flits kunt aansturen.
                    Die uitgang gebruik ik voor het ogenblik om de 3de flits te sturen (met 5m kabel).
                    Maar ik ga toch eens kijken als ik het signaal van de TT1 niet zelf via een eigen ontvanger kan decoderen om een manuele flits aan te sturen. Als het lukt laat ik iets weten en komt het schema op mijn site.
                    Thnks voor de support
                    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                    Comment

                    Working...
                    X