Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Phottix voor Canon, compatibiliteit en zo meer... Ervaringsdeskundigen in de zaal?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Phottix voor Canon, compatibiliteit en zo meer... Ervaringsdeskundigen in de zaal?

    Ik had eerst het idee om verder te gaan met Elinchrom in eerste instantie omdat ik daar al wat spul van heb (4 x BRX reeks) maar ik zit met de beperking dat ik mijn strobist materiaal niet lekker kan combineren er mee.
    Tevens ook de beperking op de sync tijd waar ik toch liever motion wil bevriezen door in het verhaal HSS te stappen.
    Ik had reeds de vraag gesteld in hoeverre ik met Elinchrom verder kon maar dat blijkt geen optie te zijn.
    Dus concreet gaat heel de boel de deur uit en wil ik een nieuw systeem.


    Waar ik naar op zoek ben is:
    HSS, TTL mag maar is geen noodzaak, ik verkies alles manueel in te stellen van kracht en de boel te meten met een lichtmeter.
    Studiokoppen (500W/s) op batterij EN optioneel netvoeding voor langdurig studiowerk.
    Omdat ik wat lichtvormers heb met Elinchrom en Bowens vatting zoek ik bij voorkeur iets met Bowens vatting. (welke vatting zit standaard op Phottix?)
    Ik neem aan dat ik mijn Elinchrom lichtvormers op Phottix kan zetten mits een converter naar Bowens?

    Ik wens ook te combineren met Speedlites.
    Dus ik dacht aan Yongnuo 600 EX reeks omdat die Canon RT compatibel zijn.
    Ik heb geen zin om ontvangers onder mijn Speedlites te hangen. Dus het moet build-in ontvangers hebben en compatibel zijn met het Canon RT radio systeem.

    Heb ik nog een zender nodig waarbij ik minstens 5 groepen kan instellen. En daar lijkt mij de keuze te bestaan uit:

    - Canon Commander ST E3 RT maar daar zit geen AF assist op en zeer duur voor wat het maar is
    - Yongnuo YN E3 RT waar wel AF assist op zit en lekker goedkoop.
    - Phottix Laso Transmitter (Canon RT compatibel) waar ook een AF assist op zit en betaalbaar.

    Uit een eerder vraag is naar boven gekomen dat Seconik radio modules heeft voor Phottix. Zijn die dan ook compatibel met het Canon RT systeem?
    Niet dat dit een onoverkomelijk probleem is maar het zou leuk zijn als ik kan triggeren vanuit de meter. Heb ik weer een hand vrij.

    Omdat dit toch een investering is had ik hier graag wat advies en jullie meningen over in hoeverre die combinaties met elkaar samenwerken.

    Dank bij voorbaat.

  • #2
    Re: Phottix voor Canon, compatibiliteit en zo meer... Ervaringsdeskundigen in de zaal

    ELINCHROM ELB1200 met Hi-Sync kop beantwoordt aan de vraag voor HSS, batterij, Elinchrom-vatting, ...
    Prijzig maar combineerbaar met je huidige materiaal van lichtvormers en studiolampen.
    Anders is er idd ook PHOTTIX met eigen reportageflitsers en studioflitsers. (en hetzelfde systeem van afstandsbediening?)

    Patric,

    Comment


    • #3
      Re: Phottix voor Canon, compatibiliteit en zo meer... Ervaringsdeskundigen in de zaal

      Overweeg ook Godox: met hun laatste Xpro commander kan je alles aansturen uit hun hele gamma. En je hebt 5 groepen (wel op Canon body vanaf 2012).
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Phottix voor Canon, compatibiliteit en zo meer... Ervaringsdeskundigen in de zaal

        Ik gebruik de Hahnel captur: waarmee je camera en flitsers mee kan aansturen. Het is niet mogelijk althans bij Nikon D800 gebruik te maken van TTL lichtmeteing
        Op Dropcatch.nl kun je bieden op .nl quarantaine domeinen. Voor de winnaar van de veiling gaan we proberen de domeinnaam te registreren zodra deze vrij valt. Je betaalt uiteraard alleen als dat gelukt is.

        Comment


        • #5
          Re: Phottix voor Canon, compatibiliteit en zo meer... Ervaringsdeskundigen in de zaal

          Het is misschien niet helemaal duidelijk maar ik wil vooral niet afhankelijk zijn van een merk wat betreft het radioprotocol.
          In de huidige (oude) situatie is het zo dat ik creatief beperkt zit vooral als ik Speedlites wil combineren met Studiokoppen.
          En net uit dat lastige verhaal wil ik uitstappen door de keuze te maken voor een "open" systeem. Want dat drukt de prijs ook.
          Mijn inziens ook de toekomst als we de recente ontwikkelingen zien binnen de flitsfabrikanten.

          Zelfs HET merk als Bowens is over de kop gegaan onder druk van china import.

          Elinchrom voelt de hete adem en heeft zijn protocol open gesteld voor andere fabrikanten maar uit eerdere rondvraag bleek dat er enkel een radiomodule bestaat voor de Sekonic lichtmeter en verder niets. Dus dat verhaal loopt dood voorlopig.

          Godox trok mijn aandacht maar daar zit ik vast net zoals ik met andere merken van flitsen zou hebben en net dat wil ik voorkomen omdat ik vind dat dit soort merkbescherming meestal inhoud dat je dit in de buidel mag tasten en maar blijft betalen. Net dat verhaal wil ik niet.

          Rest het Canon RT radio protocol die blijkbaar "open" is. Zo heb je al enkele prachtige flitsen van het merk Yongnuo voor een factie van de prijs van de "echte" Canon en hij is dan nog eens 100% compatibel.
          Voor mij is dit belangrijk als ik pakweg een stuk of 6 van die Speedlites wil kopen. Scheelt mij een pak geld want ze groeien ook niet op mijn rug.
          Tevens bied Phottix nu ook een Studiostrobe op batterijen met HSS en Canon RT radio compatibel. Dus behoorlijk dicht bij wat ik zoek.

          Dus daarom had ik graag wat openstaande vragen beantwoord gekregen uit mijn eerste vraag om te zien of ik daar het perfecte antwoord heb voor mijn probleem.

          Comment


          • #6
            Re: Phottix voor Canon, compatibiliteit en zo meer... Ervaringsdeskundigen in de zaal

            Als je studioflashes wil die TTL en HSS hebben en het Canon RT systeem ondersteunen dan moet je de Phottix Indra500LC hebben.

            http://www.phottix.com/index.php/en/...l?options=cart

            De Sekonic module is een Phottix StratoII dus niet compatibel met bovenstaande.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Phottix voor Canon, compatibiliteit en zo meer... Ervaringsdeskundigen in de zaal

              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              Als je studioflashes wil die TTL en HSS hebben en het Canon RT systeem ondersteunen dan moet je de Phottix Indra500LC hebben.

              http://www.phottix.com/index.php/en/...l?options=cart

              De Sekonic module is een Phottix StratoII dus niet compatibel met bovenstaande.
              Ja dat is mij bekend vanwaar mijn interesse voor deze koppen. Yongnuo heeft ook al een paar flitsen en commanders die compatibel zijn en wie weet komen er andere fabrikanten ook nog met aanvulling.
              En natuurlijk zal Canon compatibel zijn met Canon dus dat zit ook goed.

              Maar ik blijf met veel vragen zitten die mij over de streep moeten helpen. Zie mijn eerste bericht.

              Comment

              Working...
              X