Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitssynchronisatie op eerste en tweede gordijn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitssynchronisatie op eerste en tweede gordijn

    Ben wat aan het experimenteren met flitssynchronisatie.
    Werk met Nikon D610 en SB-910 als key. Als slave Yongnuo YN565EX. Als controller de Yongnuo YN622-TX.
    De bedoeling is om in combinatie met daglichtlampen en door middel van lange sluitertijd 1/6 tot 1" een bewegend beeld vast te leggen.
    De YN622-TX dient hiervoor getriggerd te worden op het openen van het eerste gordijn en e SB-910 bij het sluiten van te tweede gordijn , als stopflits.
    Heeft hier iemand ervaring mee en hoe kan ik deze flitsen zo configureren.
    Alvast dank

  • #2
    Re: Flitssynchronisatie op eerste en tweede gordijn

    Ik betwijfel of er een body bestaat die en op het eerste gordijn,en een puls geeft op het tweede gordijn.
    Heb even geprobeerd met Canon's.Van zodra ik op slave of master ga,verdwijnt de mogelijkheid om tweede gordijn in te stellen.
    Ik heb hier een Miops trigger liggen,die op ligthning reageert,maar hier is geen mogelijkheid om delay in te stellen,integenstelling met de sound en laser instelling.
    Probleem oplossen:niet eenvoudig.Slave op tweede flitser,met mogelijkheid om delay in te stellen ??
    Al eens geprobeerd met multiblitz of stroboscopische-instelling op je flitser?
    Ik blijf dit volgen.Interesseert mij ook.
    Iemand anders een idee?

    Comment


    • #3
      Re: Flitssynchronisatie op eerste en tweede gordijn

      Als de sluitertijd lang genoeg is, zou ik niet aarzelen de tweede flash manueel te bedienen.
      Heb dit al vaker gedaan, opname starten, met een sluitertijd lang genoeg om even verder
      een tweede flitser , derde, ... af te vuren.
      Zo creeer je bepaalde effecten, mits een beetje te oefenen.
      Dpaul
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

      Comment


      • #4
        Re: Flitssynchronisatie op eerste en tweede gordijn

        Kan je niet gewoon je SB910 flits instellen als master en op meervoudig flitsen twee flitsen op 2Hz. Bv. naar volgens je belichtingstijd,
        zo kan je naar wens het aantal flitsen en de tussentijd instellen in functie van de belichtingstijd.
        Deze mogelijkheid is in te te stellen op de meeste betere Nikon SB flitsen.
        Of dat ook werkt met een slave systeem weet ik niet, maar werkt wel met een Nikon SC-28 of SC-29 kabel.
        Als je de twee of meer flitsen apart wil laten afgaan zal dat een ander verhaal worden denk ik, met wat handigheid moet dat dan wel lukken om daar iets voor te bouwen met wat elektronische componentjes of een Garduino.
        Last edited by Guest42; 15 december 2015, 18:36.

        Comment

        Working...
        X