Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achtergrondset

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Achtergrondset

    Stilaan zet ik mijn eerste stappen in de strobisme wereld. Paraplu, swivel en staander heb ik al, flitser(s) ook, maar nu zoek ik nog een achtergrondset.
    De achtergrond moet in een veranda komen te staan waar de ruimte beperkt is. De diepte is +- 3 meter en qua werkbare breedte kan ik tot 3 meter gaan, maar 2 à 2,5 meter is voldoende. Hoogte speelt geen rol. Ruimte zat (4m+)

    Nu zie ik het bos door de bomen niet meer. Budget is heel belangrijk voor mij. Is vinyl nu zoveel beter? En papier of doek? Zie je op een doek niet sneller de plooien?
    Ik zou met witte achtergrond willen beginnen, maar nadien zou ik toch ook graag een zwarte hebben.

    Is een set zoals deze is iets waard?

    www.folux.nl ziet me er wel een goeie site uit. Zijn er al mensen die ervaring hebben met het merk?
    Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
    Mijn fotoalbums

  • #2
    Re: Achtergrondset

    Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
    Stilaan zet ik mijn eerste stappen in de strobisme wereld. Paraplu, swivel en staander heb ik al, flitser(s) ook, maar nu zoek ik nog een achtergrondset.
    De achtergrond moet in een veranda komen te staan waar de ruimte beperkt is. De diepte is +- 3 meter en qua werkbare breedte kan ik tot 3 meter gaan, maar 2 à 2,5 meter is voldoende. Hoogte speelt geen rol. Ruimte zat (4m+)

    Nu zie ik het bos door de bomen niet meer. Budget is heel belangrijk voor mij. Is vinyl nu zoveel beter? En papier of doek? Zie je op een doek niet sneller de plooien?
    Ik zou met witte achtergrond willen beginnen, maar nadien zou ik toch ook graag een zwarte hebben.

    Is een set zoals deze is iets waard?

    www.folux.nl ziet me er wel een goeie site uit. Zijn er al mensen die ervaring hebben met het merk?

    Ik ben begonnen met doek en nadien overgestapt op vinyl, net om hetgene je zegt, de plooien enerzijds, en anderzijds komt er dan nog eens het stof / voetstappen op het doek.
    Dus die moet je dan regelmatig wassen met mogelijkse vervormingen als gevolg.
    Vinyl heeft het voordeel dat je dat gewoon kan 'dweilen', wel moet je natuurlijk opletten met zwarte zolen voor strepen maar dat is op doek ook.

    Als je interesse hebt, ik verkoop zowel mijn studioset qua flitsers alsook de bijhorende vinylachtergrond met draagsysteem.
    De vinyl is 2,90m breed en 8 meter lang. Hij bevat beide kleur, ene zijde is wit, andere zijde is zwart. Draagsysteem wordt mooi opgeborgen in een tas.
    Nieuwprijs van de volledige set was meer dan 300€, vraagprijs ligt op 225€.
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Achtergrondset

      Ik ga dit hier ook volgen.
      Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

      Comment


      • #4
        Re: Achtergrondset

        Er zijn drie grote tendensen, papier, doek, vinyl.
        Ben zelf met papier begonnen, 't is goedkoop en licht. Is het vuil dan gooi je een stuk weg (typisch zit er 11 meter op een rol).
        De voor en nadelen van doek en vinyl werden al aangehaald, moest ik herbeginnen (en ik zal wel moeten als mijn papier op is) dan neem ik vinyl.
        ...zonder handtekening...

        Comment


        • #5
          Re: Achtergrondset

          voor een zwarte achtergrond kan je ook een fleecedeken nemen.
          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

          Comment


          • #6
            Re: Achtergrondset

            Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
            Ik zou met witte achtergrond willen beginnen, maar nadien zou ik toch ook graag een zwarte hebben.
            Je moet wel beseffen dat een witte achtergrond het moeilijkste is als het op belichting aankomt
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Achtergrondset

              handig voor high key en witte achtergronden, was het goedkoper, k'had het al staan!

              https://www.youtube.com/watch?v=Lp4z73ykfnw

              en gewoon meeneembaar (extra handig)
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #8
                Re: Achtergrondset

                Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                handig voor high key en witte achtergronden, was het goedkoper, k'had het al staan!

                https://www.youtube.com/watch?v=Lp4z73ykfnw

                en gewoon meeneembaar (extra handig)
                Idd, knap ding, maar zal niet goedkoop zijn
                Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
                Mijn fotoalbums

                Comment


                • #9
                  Re: Achtergrondset

                  Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                  Je moet wel beseffen dat een witte achtergrond het moeilijkste is als het op belichting aankomt
                  I know, maar ik zit nog een extra licht tegen de achterkant om deze mooi wit te krijgen.
                  Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
                  Mijn fotoalbums

                  Comment


                  • #10
                    Re: Achtergrondset

                    Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                    voor een zwarte achtergrond kan je ook een fleecedeken nemen.
                    Goede tip. Ik heb een groot zwart fleecedeken liggen. Eens uitproberen...
                    Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
                    Mijn fotoalbums

                    Comment


                    • #11
                      Re: Achtergrondset

                      Nog een beetje zitten rondneuzen op de website van folux.nl.

                      Deze maakt de grootste kans...

                      Ik ga momenteel liever voor stevige statieven die wat gewicht aankunnen, breed en hoog genoeg zijn en daar dan en eerste instantie een witte rol papier op.
                      Voor lowkey ga ik een zwarte fleece proberen en ik kan later nog een vinyl aanschaffen indien nodig. De statieven zijn er sterk genoeg voor...
                      Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
                      Mijn fotoalbums

                      Comment


                      • #12
                        Re: Achtergrondset

                        Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
                        Nog een beetje zitten rondneuzen op de website van folux.nl.

                        Deze maakt de grootste kans...

                        Ik ga momenteel liever voor stevige statieven die wat gewicht aankunnen, breed en hoog genoeg zijn en daar dan en eerste instantie een witte rol papier op.
                        Voor lowkey ga ik een zwarte fleece proberen en ik kan later nog een vinyl aanschaffen indien nodig. De statieven zijn er sterk genoeg voor...
                        met het aanbod dat ik je kan geven, ben je onmiddellijk gesteld in beide en ben je amper meer geld kwijt dan hetgene je nu wilt aanschaffen
                        Website: http://www.svisimaging.be

                        Comment

                        Working...
                        X