Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sd planckendael - koalababy

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sd planckendael - koalababy

    Vorig jaar sloot ik het einde van de SD Planckendael af om enkele mooie portretjes van de Sneeuwluipaarden te maken.

    Dit jaar werd de SD afgesloten bij de Koala's en ja ik had net geluk dat de babykoala zich net even liet bewonderen.
    De moeder was net bezig om de baby stoffen door te geven via haar uitwerpselen, dit blijkbaar om het
    verteringsproces van Eucalyptus bladeren voor te bereiden. Vandaar dus dat deze uitwerpselen ook
    zichtbaar zijn op de foto's.

    Samen met medefotograaf Baloo van BD was het een kluwen tussen 3 filmcameraploegen, verzorgers, reporters, bezoekers, ...
    om een plaatsje te vinden om het statief te plaatsen met camera om enkele beeldjes te kunnen maken.

    De beelden zijn fotografisch niet echt kwalitatief naar mijn mening omdat ik heel hoog moest gaan in iso voor mijn camera,
    maar het is voor mij vooral te doen geweest voor de waarneming van dit gebeuren.

    De eerste foto is genomen op 600 mm (300 prime + 2x converter) op FF-camera, ik heb enkel aan de linkerzijde wat van het beeld weggenomen.
    De andere foto's zijn gewoon met de 300 mm prime genomen (exif gegevens in bijlage)
















    In dit onderstaand filmpje hoor en zie je mij aan het werk.


    En tot slotte is onderstaande link van een persoon die wij ontmoet hebben daar die reeds op 21 december 2012 beelden heeft gemaakt.



    Dank voor het kijken,


    Groetjes

    Dirk

  • #2
    Re: Sd planckendael - koalababy

    Leuke posting! Jouw commentaar en de bijgevoegde links zijn bijzonder leerrijk.

    De foto's lijken mij - gezien de omstandigheden - meer dan behoorlijk.
    "Just do it !"

    http://jr52.be/index.html

    Comment


    • #3
      Re: Sd planckendael - koalababy

      Toch knap gedaan hoor. Ik heb daar niet genoeg geduld voor en evenmin genoeg lens...

      Comment


      • #4
        Re: Sd planckendael - koalababy

        Knappe 'reportage' beelden!

        Dirk had een beter plaatsje kunnen bemachtigen, en was ook voorzien van meer geschikt materiaal.
        Toch kon ik de nieuweling op video vastleggen: het resultaat zie je in de nieuwe Videohoek.
        BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

        Comment


        • #5
          Re: Sd planckendael - koalababy

          Prachtig Dirk. Een foto waar de nieuwswaarde primeert.
          Ik weet dat de omstandigheden moeilijk waren. Ik vind het reeds een prestatie dat je je statief goed kon plaatsen.
          In het vervolg wel je BD-pet opzetten als je op TV komt

          Greetz

          Tot ziens

          Peter

          Comment


          • #6
            Re: Sd planckendael - koalababy

            die baby koala is daar hoogstwaarschijnlijk uit gekropen uit schrik voor die lens die op hem gericht was maar wel mooie vast gelegd hoor

            Comment


            • #7
              Re: Sd planckendael - koalababy

              de eerste foto is helaas niet zichtbaar. Voor de rest heel mooie fotos gezien de omstandigheden

              Comment

              Working...
              X