Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Dilsen-Stokken 28AUG+update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD Dilsen-Stokken 28AUG+update

    Terwijl de meesten naar de grond keken, speurend naar beestjes en ander ontuig, had ik meestal mijn blik omhoog gericht. Erg mooie omgeving, en met het zeer veranderlijke weer ook prachtige luchten. Ik laat hier enkele foto's zien in chronologische volgorde:

    #1 Nog vroeg in de ochtend - UPDATE
    (originele achter een link)


    update:


    #2 (tiens, toch een "macro" gemaakt?)


    #3 Het leek wel zomer (maar een uurtje later...)

    Heb er ook nog eentje in SC N&L geplaatst (hier)
    Last edited by LesC; 2 september 2010, 15:50. Reden: foto#1 bewerkt
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: SD Dilsen-Stokken 28AUG

    Ik vind de derde de beste van de reeks Les...Detail genoeg..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: SD Dilsen-Stokken 28AUG

      Bedankt. Moet nog zoveel leren, Pascal, vooral wat belichting betreft.
      Last edited by LesC; 30 augustus 2010, 13:27. Reden: typo
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: SD Dilsen-Stokken 28AUG

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Bedankt. Moet nog zoveel leren, Pascal, vooral wat belicht betreft.
        Das op die foto ook niet zo makkelijk..Als je de boom ziet en daar kan je gerust je licht op meten maar als je dadelijk de lucht erbij neemt heb je al een 4 stops verschil...wat een probleem blijft.Een filter helpt wat.Maar ik probeer er steeds drie uit de hand(HDR) en dan meting op het gemiddelde meting van lucht voorgrond en bomen(vijvers)....
        Tja daarom wordt er steeds beweerd dat op het midden van de dag wanneer de zon het hoogst staat je beter naar huis kan gaan..Dan is er gewoon te veel verschil en te hard licht.
        Daarom LEs...s'morgens en s'avonds das nog steeds heilig voor mij././.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: SD Dilsen-Stokken 28AUG

          Deze zijn alledrie tussen 8 en 10 genomen. Die in Showcase nog wat vroeger. Weet je dat we voor deze "expeditie" om 4u uit ons bed moesten?

          (om vier uur was ik vaak nog op, nooit al op, als je begrijpt wat ik bedoel. )
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: SD Dilsen-Stokken 28AUG

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Deze zijn alledrie tussen 8 en 10 genomen. Die in Showcase nog wat vroeger. Weet je dat we voor deze "expeditie" om 4u uit ons bed moesten?

            (om vier uur was ik vaak nog op, nooit al op, als je begrijpt wat ik bedoel. )
            tja Les vroeg opstaan was de boodschap
            maar het zijn wel mooie lanschapjes geworden voor mij van een zo bekende streek
            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

            Comment


            • #7
              Re: SD Dilsen-Stokken 28AUG

              Drie heel mooie !
              De lucht van de eerste kan me zeer bekoren !!
              Het was idd zeer vroeg opstaan ... maar meer dan de moeite waard

              groetjes, fabke
              Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.

              Comment


              • #8
                Re: SD Dilsen-Stokken 28AUG

                voor mij 3 schoontjes Les!
                Al hoefde die vogel er voor mij niet op, op de eerste foto
                Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
                http://gallery.atsharp.com

                Comment


                • #9
                  Re: SD Dilsen-Stokken 28AUG

                  De eerste foto kan voor mij, maar... Lucht is prima, de rest wat oplichten en die vogel weg shoppen. Proberen Les!
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD Dilsen-Stokken 28AUG

                    Voorkeur gaat naar de 2e, en de landscapsfoto die je in SC gepost had
                    www.damafoto.be
                    Facebook Damafoto

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD Dilsen-Stokken 28AUG

                      die eerste is prachtig! die wolken!
                      groetjes
                      hilde

                      Comment


                      • #12
                        Re: SD Dilsen-Stokken 28AUG

                        Bedankt, mensen. Naar aanleiding van verschillende suggesties, heb ik bij foto #1:
                        - de vogel uit de lucht gehaald;
                        - de voorgrond meer opgelicht.

                        De originele foto #1 waarop jullie commentaar van toepassing was, is nu achter een linkje geplaatst. Ik vind de update toch wel een verbetering, en dus bedankt voor de suggesties!
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: SD Dilsen-Stokken 28AUG+update

                          De update is inderdaad heel wat beter.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment

                          Working...
                          X