| |||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| |||||
|
Niet dat ik de eerste wil zijn. Maar het weer is al zo slecht als gisterenavond. Gisteren tussen de regenbuien door toch enkele gebouwen met een verlichting kunnen bezoeken en fototoestel boven gehaald. Hier mijn eerste, vergeef me, maar ik kan die namen van die kerken niet uiteen houden. Ze staan dan ook zo kort om mekaar he daar in Gent. Het is er eentje op weg naar de plaats van de afspraak. ![]() Iso = 100 F =8.0 S = 1.3 De tweede is genomen na de eerste regenbui bij het gebouw 'Het Pand'. ![]() Iso = 100 F = 8 S = 6.0 De derde tenslotte is genomen op de Kouter gekend voor zijn bloemen markt en op de grond vind je verschillende bloemen met er een naam in verwerkt maar dit is er een eentje van een bloem blad dat op de Kouter staat. ![]() Iso = 100 F = 8 S = 4.0 Wat vinden jullie ervan . of misschien
__________________ Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg. 27 sept 2009: Belgiumdigital LIVE - San Marco Village te Schelle (B) |
| |||||
|
2-3-1 Ja, ik had ook zin om die tweede te nemen, maar die van hierboven gunden ons dat niet. Bij drie is dat geen bloemblad, maar gewoon een blad. Was dat blad komen aanwaaien ? Nochthans geen bomen gezien op 't plein.
__________________ En vanaf nu zal ik altijd slaafs alle dingen volgen. Kan ik zeggen Ich hab es nicht ... http://www.fotospotter.be |
| |||||
|
2 en 3 zijn inderdaad heel erg knap. Mijn voorkeur voor 2. De eerste ontbreekt een beetje scherpte wind ik persoonlijk. Btw het prettig kennis gemaakt te hebben gisteren. Groeten, Mark
__________________ http://markwijnants.zenfolio.com/ Canon EOS 5D & EOS 20D + EF-S 18-55 F3.5-5.6 II + EF 50 F1.8 II + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + 580EX + VP8360 Multimedia Viewer |
| ||||
|
Hey Patric.. ske (zo klein was je nu ook weer niet :P) In tegenstelling tot alle andere ben ik een grote fan van de eerste... de onscherpte geeft toch een speciaal effect dat het gebouw er mysterieus doet uitzien.. De kleur is tevens heel mooi
__________________ ~ Visit my Blog ~ ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~ |
| |||||
|
2 en 3 om een beetje heimwee naar mijn FZ18 te krijgen...
__________________ BD0473BE / www.nete.be / Portfolio op BD Pentax K10D Pentax 18-250mm Limited | Pentax 10-17mm Fisheye |
| |||||
| Nete, je moet geen heimwee hebben. Je foto's van vorige week mogen er best zijn. Trouwens als je deze FZ18 op statief kan zetten, kan je een lage ISO aanhouden en kan je zo'n perfecte foto's nemen dat met een DSLR (in sommige omstandigheden toch). Alleen heb je met een FZ18 te snel een statief nodig omdat je niet naar een hoge ISO kan gaan en je altijd met een lange sluitertijd zit dan. Het probleem van de FZ18 is en blijft de ruis op ISO boven de 400.
__________________ Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg. 27 sept 2009: Belgiumdigital LIVE - San Marco Village te Schelle (B) |
| |||||
| LesC, dit is inderdaad met mijn FZ18. Je haalt het aan, eerste met statief en veel wind. Maar ik denk dat ik voor deze foto eerst heb scherp gesteld en dan een andere compo heb genomen. MIsschien is dat de reden.
| ||||
|
Nr3 met het blad... is maar een idee... misschien had je je lens eens volledig open moeten zetten om een grote dof te creëeren (zeg het 't is maar een ingeving à la minute)
__________________ Fotografie is een momentopname van je eigen zijn hoe je de wereld ervaart als geheel. |
| |||||
| Tiens... interessante opmerking eigenlijk. Mijn vraag: kan dat wel, bij nachtfotografie (omdat de kenners ons aanraden een klein diafragma/groot f-getal te kiezen)? Wie kan hier een zinnig antwoord op geven?
__________________ BD1166BE. CANON: Powershot G9, EOS 50D met 2 EF-primes en 3 EF-S zoomlenzen - Speedlite 580EX II - Manfrotto mono- en tripod - Intel iMac 24" 2,8GHz (0SX 10.5.7) |
| |||||
| Citaat:
(hoewel ik je, wat ISO-waarden betreft, gelijk moet geven. Gelukkig wordt er voor nachtfotografie traditioneel een ISO 100 gebruikt)
__________________ BD1166BE. CANON: Powershot G9, EOS 50D met 2 EF-primes en 3 EF-S zoomlenzen - Speedlite 580EX II - Manfrotto mono- en tripod - Intel iMac 24" 2,8GHz (0SX 10.5.7) |
| ||||
| Citaat:
, ik woon er toch kwasie dichtbij... ik zal het eens proberen als het eens droog blijft met een 50mm prime op f2,8 en met mijn kidlens op f4,5
__________________ Fotografie is een momentopname van je eigen zijn hoe je de wereld ervaart als geheel. |
| |||||
|
deze van het pand is mooi Patric
![]() |
| Labels |
| gent, night |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Night Shoot At Ghent | Blue Point | Shooting Days | 52 | 20 januari 2009 12:36 |
| ghent by night | louysT | Fotobeoordeling Architectuur | 2 | 26 september 2008 21:29 |
| Ghent by night | komjewok | Showcase Stilleven & Abstract | 5 | 31 december 2005 11:06 |
| Ghent by night | bnotebaert | Showcase Stilleven & Abstract | 7 | 30 april 2005 11:10 |
![]() |