Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Indien er een foto tour op Zaventem zou zijn, welke plaatsen willen jullie dan zien?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Indien er een foto tour op Zaventem zou zijn, welke plaatsen willen jullie dan zien?

    Het staat eigenlijk al in de topic. Indien er een tour op de luchthaven van Zaventem voor amateur fotografen zou zijn, welke plaatsen willen jullie dan bezoeken?

    Het verhaal:
    Ik heb een aanvraag gedaan om een tour op de luchthaven te kunnen doen maar wel met de mogelijkheid om fotos te nemen. In hun voorwaarden staat dat men geen fotos kan nemen. Na een paar emails verduidelijken ze dat dit niet is omdat het gewoon verboden is maar omdat de tour dan te lang zou duren aangezien iedereen zou blijven staan voor fotos te nemen dus is de oplossing van een "foto tour" te ontwikkelen. Vandaar deze vraag dus.

    Graag jullie advies.

  • #2
    Re: Indien er een foto tour op Zaventem zou zijn, welke plaatsen willen jullie dan zi

    Controletoren en luchtverkeerscentrum

    Begrijp wel dat dit moeilijk is; een horde fotografen met flitsen kan de concentratie afleiden, en we willen er nu echt niet de oorzaak van zijn dat een vliegtuig crashed door een afgeleide verkeersleider
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #3
      Re: Indien er een foto tour op Zaventem zou zijn, welke plaatsen willen jullie dan zi

      Daar was ik in de week ook aan het denken toen ik voorbij de nieuwe controletoren kwam. Van daaruit moet je wel mooi zicht hebben (als het weer meezit natuurlijk).

      Zoals reeds opgemerkt kan het binnen voor problemen zorgen maar ik dacht daar ook enkele gaanderijen buitenom gezien te hebben.

      Buiten op de tarmac bij de toestellen (vliegtuigparking ?) zou natuurlijk ook interessant zijn.
      Groetjes,
      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

      Comment


      • #4
        Re: Indien er een foto tour op Zaventem zou zijn, welke plaatsen willen jullie dan zi

        Werkplaats? Hangars?

        Comment


        • #5
          Re: Indien er een foto tour op Zaventem zou zijn, welke plaatsen willen jullie dan zi

          Dingen die interessant zijn (lijkt mij)

          1. zoals genoemd controle toren ( je hebt verschillende / inkomend verkeer / maar ook verkeerstoren die alle vliegtuien aan de grond taxiend coordineerd en dat is de toren die met glazen ramen op de luchthaven - de andere is donkere afgesloten ruimte)

          2. Opleidingscentrum voor cabine personeel waar o.a. Nood situaties worden geofend - als hier een DEMO van gegven zou kunnen worden heb je interessante acte/reportage fotografie

          3. BrandweerKazerne en brandweer Oefenterrein (laatste bij DEMO ook interessant foto-onderwerp)

          4. Onderhoud en reperatie hangars
          Empowering Ideas in Photography

          Comment


          • #6
            Re: Indien er een foto tour op Zaventem zou zijn, welke plaatsen willen jullie dan zi

            Alles op zo'n vliegveld kan interessant zijn, ik heb wel interesse!
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Indien er een foto tour op Zaventem zou zijn, welke plaatsen willen jullie dan zi

              Inderdaad heel veel mogelijkheden. Controletoren is een topper en je hoeft idd niet bij de verkeersleiding om van het uitzicht te kunnen genieten.
              Denk dat de oude gebouwen ook wel wat leuke "urban" mogelijkheden kunnen bieden maar dat is waarschijnlijk niet de bedoeling
              Web: http://www.hanscouwenbergh.be
              Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

              Comment


              • #8
                Re: Indien er een foto tour op Zaventem zou zijn, welke plaatsen willen jullie dan zi

                Ik heb hier ook interesse in, maar heb geen benul wat er allemaal interessant kan zijn. Volgens mij zowat alles op een luchthaven is interessant.

                Groeten,

                Mark
                http://markwijnants.zenfolio.com/
                Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

                Comment


                • #9
                  Re: Indien er een foto tour op Zaventem zou zijn, welke plaatsen willen jullie dan zi

                  Heel erg geïnteresseerd, zonder bepaalde voorkeur.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Indien er een foto tour op Zaventem zou zijn, welke plaatsen willen jullie dan zi

                    Ik doe mijn best. Ben momenteel nog volop bezig met de "onderhandel emails" om een mooie foto tour los te krijgen. Prijzen, data en verdere info zal ik vermelden zodra er zekerheid is.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Indien er een foto tour op Zaventem zou zijn, welke plaatsen willen jullie dan zi

                      Hou mij ook op de hoogte AUB. Is altijd al een droom geweest eens achter de schermen van Zaventem te geraken...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Indien er een foto tour op Zaventem zou zijn, welke plaatsen willen jullie dan zi

                        Ik ben tevens heel erg geïnteresseerd, ik heb de rondleiding een 2tal jaar terug al eens gedaan maar dan zonder fototoestel (was verboden).

                        groetjes en bedankt,

                        Comment


                        • #13
                          Re: Indien er een foto tour op Zaventem zou zijn, welke plaatsen willen jullie dan zi

                          Lijkt mij ook super!

                          Ik heb een paar jaar terug op Rotterdam Airport zoiets gedaan, is natuurlijk niet te vergelijken met z'on groot vliegveld als Zaventem. Op Rotterdam airport kon je in de hangars kijken, gaf de brandweer en demo, kwam de valkenier langs en natuurlijk werden de vliegtuigen die geparkeerd stonden gefotografeerd.
                          Groeten, Joost

                          joostfotos.air-bus.nl/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Indien er een foto tour op Zaventem zou zijn, welke plaatsen willen jullie dan zi

                            We maken vooruitgang......

                            Er zullen 2 tours zijn, één met eten en iets langer, de andere iets korter en zonder eten.
                            Ik zou graag de lange tour organiseren (4 uur met eten) en dit zal om en bij de 300 euro zijn voor een groep van maximum 24 personen.
                            Momenteel zit het volgende reeds in de tour, er kunnen natuurlijk nog bezienswaardigheden bijkomen:

                            - Tower
                            - Sabena Technics
                            - DHL Apron
                            - Abelag (parking voor privé jets)
                            - Startup Apron van pier A of B (men mag hier de bus even verlaten om fotos te nemen)
                            - Engine test bunker
                            - Fire Departement
                            - ....... nog nader te bespreken

                            De data liggen nog niet vast maar men kan rekenen op een eerste tour het tweede week-end van September.

                            Om toch reeds in te schrijven, gelieve mij een PM te sturen met je naam en contact info.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Indien er een foto tour op Zaventem zou zijn, welke plaatsen willen jullie dan zi

                              we blijven dit met argusogen opvolgen
                              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                              IMac/IPad/Mac Air 
                              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                              Comment

                              Working...
                              X