Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zoek naar flits voor fuji 6900z

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zoek naar flits voor fuji 6900z

    Ik ben op zoek naar een flits voor een fuji6900z. Het domme aan het toestel is dat men hier enkel een x-contact voorzien heeft, waardoor er enkel synchronisatie plaatsvindt, de ttl-functionaliteit van de evt. flits is dus nutteloos.

    Nu was ik vandaag in de action shop in turnhout en probeerde ik de vivitar 728, maar die paste wel en niet, en ik denk omwille van de vele 'pinnetjes' onderaan..

    Welke flits past wel goed, heeft tilt&bounce-functies en ligt binnen een prijs van 5.000fr. (+/- 125€) en PAST op een fuji6900z ?



    ToM.
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

  • #2
    Wacht vol spanning af op het resultaat! Ik zou ook wel een externe flitser kunnen gebruiken...

    Mvg,
    TOM

    -------------------------
    http://www.aerobel.be.tf
    aeroBEL -Belgian Aviation
    -------------------------
    | www.fototbr.be - Huwelijksfotograaf en freelance persfotograaf voor het Brugsch Handelsblad/Krant van West-Vlaanderen |
    100% Canon - 50% Mac - 25% Strobist

    Comment


    • #3
      ben nog een tijdje op zoek gegaan in de archieven van dpreview en daar spreken ze veel over de sunpak 383.. kent iemand dit toestel, en nog meer, weet iemand waar ik dit kan vinden ?

      ToM.
      ToM.___ //Fuji s602.
      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
      It goes to 11 you know? 1 louder.

      Comment


      • #4
        niemand ?

        ToM.
        ToM.___ //Fuji s602.
        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
        It goes to 11 you know? 1 louder.

        Comment


        • #5
          Het merk SUNPAK komt voor op de prijslijst van www.kameraexpress.nl

          Groeten / Jan.

          Comment


          • #6
            Ik zou geen Vivitar aanraden, ik had vroeger ook zo eentje voor mijn 6900, maar het is inderdaad 'ambetant' werken met de pinnetjes, het snel monteren van de flits mag je vergeten! De Vivitars werken perfect, maar de contacten komen niet overeen met de sleuven in het flitscontact van de camera, vandaar dat het 'moeilijk' past.

            --
            Met vriendelijke groeten,
            Sven De Troch
            sven@nt-admin.com
            --
            Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

            Comment


            • #7
              Tom - de Sunpak 383 kost hier in Belgie 5500 BEF (EUR 136). Dit is de prijs die ik al in twee winkels hoorde.

              Comment


              • #8
                weet je waar ??
                ik ga morgen eens naar valkenswaard (NL), heb 'foto van mierlo' doorgekregen van de nederlandse importeur, en er is 'een fotowinkel' (misschien is het van mierlo) in Valkenswaard die een -50% actie houdt..

                kamera-express had de importeur ook doorgegeven, maar die melden mij via mail een prijs van maar liefst 303,- (vermoed euro zeker ?), da's dan 12.219fr. !!




                ToM.
                ToM.___ //Fuji s602.
                www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                It goes to 11 you know? 1 louder.

                Comment


                • #9

                  kamera-express had de importeur ook doorgegeven, maar die melden mij via mail een prijs van maar liefst 303,- (vermoed euro zeker ?), da's dan 12.219fr. !!
                  Mhh, dat kan niet denk ik. Volgens mij is het 303 gulden, dat komt ook exact overeen met zo'n 137 euro.

                  Comment


                  • #10
                    ook aan gedacht, maar in nederland is de gulden al onbruikbaar (lijkt me vreemd)..

                    in ieder geval, ben vandaag in valkenswaard geweest en een passede flits gevonden, niks speciaals, een suntax 9800a voor 44.92€. Heeft bounce, waar het me vooral om te doen was, en lijkt me vrij goed te werken.

                    ToM.
                    ToM.___ //Fuji s602.
                    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                    It goes to 11 you know? 1 louder.

                    Comment

                    Working...
                    X