Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zin of onzin???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zin of onzin???

    Dit heb ik in een eerdere review gelezen en mijn vraag is of dit klopt?
    Binnenkort komt de Nieuwe EOS 400D uit, is die dan minder goed als de EOS 350D?


    Je hebt EOS series van vier cijfers tot één cijfer. Bijvoorbeeld de EOS 1000 en de EOS 1. Of wellicht is de EOS 300 bekender, of misschien wel de EOS 50.

    Zoveel getallen. Welke is nou beter? Het antwoord op deze vraag hangt altijd af van waarvoor je de camera wil gaan gebruiken. Ben je een huis-tuin-en-keuken fotograaf en wil je uitsluitend vakantiekiekjes maken, ga dan voor een camera die daarvoor bestemd is. Wil je er echt een hobby van maken, kies dan een semi-professionele of als je geld genoeg hebt, een professionele.

    Hoe kies je dat dan? Simpel: hoe meer cijfers er in het getal voorkomen, hoe minder geavanceerd de camera is. De EOS1000 is dus een hele simpele lichte camera voor iedereen. Geen moeilijke fratsen of instellingen, gewoon foto's maken. Dan heb je de EOS100 die wat geavanceerder is, maar nog wel voor de gemiddelde gebruiker. De EOS10 is een semi professionele camera, terwijl de EOS1 de professionele camera is.

    Simpel toch? Want je kunt wel raden hoe het dan zit met de EOS5000, 500, 50, 5, of niet? Wat de niet-nul getallen zijn (dus de eerste getallen voor de nullen) weet ik niet helemaal zeker.

    Is het de moeite om op de EOS 400D te wachten of ga ik gewoon voor de 350?

    Groetjes, Rosita
    Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

  • #2
    Re: Zin of onzin???

    het blijven 3 getallen, dus de zelfde 'klasse', 400D is dus de opvolger van de 350D, en dus beter

    300D -> 350D -> 400D

    ga je een klasse hoger, dan zit je momenteel aan de 30D

    10D -> 20D -> 30D

    nog hoger heb je de 5D, en dan de 1D reeks


    Je moet niet echt wachten op de 400D, maar mss best wel even wachten, de prijs van de 350D zal heel binnenkort dalen
    1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
    EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

    Comment


    • #3
      Re: Zin of onzin???

      Dus tussen de 350D en de 400D zal er geen kwaliteitsverschil zitten aangezien ze uit dezelfde klasse komen?

      Het fijne aan de nieuwkomer zal zijn dat die een groter LCD scherm heeft ;-)

      Groetjes, Rosita en bedankt voor de uitleg ;-)
      Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Zin of onzin???

        de 400D heeft 2 megapixels meer, wat dus betekend dat er ietsje meer resolutie zal zijn.
        maar we moeten nog de reviews afwachten, want meer megapixels betekend normaal ook meer ruis.
        dus eerst even afwachten hoe goed canon het gedaan heeft (zal wel goed zitten denk ik)

        verder zijn er nog enkele verschillen, zo is er ook het interessante systeem dat stof van de sensor verwijderd.
        1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
        EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

        Comment


        • #5
          Re: Zin of onzin???

          Ja dat heb ik ook ergens gelezen......Volgens een andere topic komt de nieuweling op 22 september effectief op onze markt, dus misschien nog even wachten tot dan en dan in Duitsland kopen, want Belgie is toch wel duur hoor!

          Hij zou daar 899 euro kosten met 18-55 lens, dus afwachten lijkt mij het beste.
          Ik weet er niet veel van, maar die voordelen die de 400 zal hebben zullen mij misschien toch in de verleiding brengen

          Groetjes, Rosita
          Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Zin of onzin???

            welkom Rosita.
            zou je AUB de normale gangbare kleur letters willen gebruiken, dit kan niet iedereen goed lezen hoor. succes.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Zin of onzin???

              Ik denk dat mensen soms een beetje teveel focussen op die 'nieuwste' versies etc...
              Ik bedoel: het is niet omdat er een 'opvolger' uit komt (in dit geval de 400d), dat de 350d plots niet meer goed is.
              Als je foto's maakt met de 350d of met de 400d, dan zal je imho het verschil niet eens merken.
              Het is nog altijd de fotograaf die de foto maakt, en het is de fotograaf die er voor kan zorgen dat een foto mooi is of niet. Het toestel is enkel een hulpmiddel.

              De 400d biedt natuurlijk wel een aantal extratjes (sensor cleaning oa). Maar het is niet dat de 350d nu opeens hopeloos veroudederd is ofzo.
              Als je zo denkt, dan zou je eigenlijk kunnen zeggen: ik koop nu ook geen 400d, want binnen x aantal maanden komt er weer een opvolger.
              Als je die extra features die de 400d biedt niet nodig hebt, dan zou ik gewoon zeggen: koop een 350d. Die zullen binnenkort zowiezo in prijs zakken.

              Over de mpixels: veel mpixels heb je enkel nodig als je grote vergrotingen wilt maken. Als je je foto's niet laat afdrukken, of enkel in een 10x15 formaat laat afdrukken, dan heb je in principe genoeg aan 4 mpixels.
              Fotolog -DevLog

              Comment


              • #8
                Re: Zin of onzin???

                Sorry van de kleur, dat wist ik niet. Ik dacht dat ik dat kon gebruiken omdat ik de mogelijkheid heb.....

                Nee het is zo dat ik waarschijnlijk wel voor de 400D zal gaan, vooral omdat mij het grotere LCD scherm wel meer aanstaat, ik zie graag wat ik trek. 1,8 inch is wat klein bij de 350.
                De andere voordelen komen er dan extra bij, ik had gewoon zoiets van ik wacht nog effe op de 400, maar ik wil niet absoluut de laatste nieuwe hoor.
                Ik zal het dan ook daarbij laten, want ik zwem ook niet in het geld ;-)
                Nog 1 vraag......kan men ook panorama's trekken met de 350D serie? dat is mij niet helemaal duidelijk.

                Dank je voor jullie hulp en welkom te heten.
                Groetjes, Rosita
                Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Zin of onzin???

                  Oorspronkelijk geplaatst door easygirl
                  Nog 1 vraag......kan men ook panorama's trekken met de 350D serie? dat is mij niet helemaal duidelijk.
                  Als je met panorama's bedoeld het stitch hulprogramma, dat zit er niet op.
                  Kan ook moeilijk, je kijkt via een spiegeldoor de lens en niet op het scherm met een reflex camera.
                  fotowebsite: www.edwinfoto.com
                  Lara's website: http://www.houdevelt.com
                  fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zin of onzin???

                    Nee het is zo dat ik waarschijnlijk wel voor de 400D zal gaan, vooral omdat mij het grotere LCD scherm wel meer aanstaat, ik zie graag wat ik trek.
                    ik wil niet zagen hoor
                    maar je weet toch dat je pas ziet wat je trekt nadat je het getrokken hebt (op het schermpje althans), dat het maw allemaal met de zoeker te doen is he?
                    EOS 350D; kitlens, Sigma 55-200mm, 50mm 1.8, Tokina 12-24mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zin of onzin???

                      Hello,

                      ik heb momenteel een 350D, best tevreden van, toestel kan veel meer dan ik ondertussen geleerd heb.
                      Maar ik ben al een tijdje op zoek naar een 2e body om de 17-85 IS en een 70-300 IS tegelijk 'paraat' te hebben, dacht eventueel een 30D te kopen omdat ik veel minder zoom foto's neem en dan kan de 350D als 2e body dienst te laten doen.

                      Maar nu ga ik zeker voor de 400D, systeem om de sensor proper te houden, perfect voor mij, ben geen prof, dus sensor kuisen begin ik liever niet aan, en dit kost telkens 25 Euro heb ik mij laten vertellen ... dus 400D kopen eind september, de 350D laten 'cleanen' en dan de tele er constant op, terwijl ik de 10-22 (nog te kopen) en de 17-55 (die mijn 17-85 gaat vervangen) dan op de 400D kan wisselen ... lijkt me een prima oplossing.

                      Later de telelens vervangen door een 70-200 2.8 IS als de centjes er zijn , en dan zijn we klaar voor zowat alles ... als ik dan nog leer om goei foto's te maken ben ikke goe bezig.

                      Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zin of onzin???

                        Wat die stitching betreft : bij de canontoestellen zit Zoombrowser software , en daarin kan je Photostitch oproepen

                        Daar heb ik deze mee gedaan :

                        www.Klikkerdeklik.be
                        Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zin of onzin???

                          Oorspronkelijk geplaatst door easygirl
                          Het fijne aan de nieuwkomer zal zijn dat die een groter LCD scherm heeft ;-)
                          Wil je foto's maken of foto's bekijken?
                          De huidige schermen zijn groot genoeg om vlug even te kijken of het resultaat ok is. Voor een dia show neem je je PC of Flatscreen TV, daarvoor dient de camera niet. Een nieuwer model nemen omwille van iets groter scherm vind ik dan ook geen goede reden en mag niet je doorslaggevende factor worden in je keuze.

                          Helaas wensen de consumenten steeds grotere schermen en gaan fabrikanten daar op in, gevolg is nu dat je bijna geen compact toestel meer vind met een zoeker Probeer met zo'n megaschermtoestel nog maar eens een foto te maken in het donker of met volle zon op't scherm

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zin of onzin???

                            Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid
                            Wat die stitching betreft : bij de canontoestellen zit Zoombrowser software , en daarin kan je Photostitch oproepen

                            Daar heb ik deze mee gedaan :

                            http://www.klikkerdeklik.be/Peter/Apen01s.jpg
                            @Paradroid

                            Knappe site http://www.klikkerdeklik.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zin of onzin???

                              Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid
                              Wat die stitching betreft : bij de canontoestellen zit Zoombrowser software , en daarin kan je Photostitch oproepen

                              Daar heb ik deze mee gedaan :

                              http://www.klikkerdeklik.be/Peter/Apen01s.jpg
                              dat is juist de software is aanwezig maar niet de stich hulp in het fototoestel waarmee je een deel van de vorige foto blijft zien he. Iets wat wel op compact toestellen aanwezig is.
                              fotowebsite: www.edwinfoto.com
                              Lara's website: http://www.houdevelt.com
                              fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

                              Comment

                              Working...
                              X