Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zie hier: weer een twijfelaar

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zie hier: weer een twijfelaar

    Even een digitale camera aanschaffen. Nou ja, even. Dat valt vies tegen. Al ontelbare reviews en gebruikersreacties gelezen maar blijf toch twijfelen.

    Het begon met de keus tussen Minolta Dimage 7Hi, Nikon Coolpix 5700, Sony DSC-F717 en de Canon Powershot G3. Heb ze allemaal al eens in handen gehad en louter wat de grip betreft en het onpraktische formaat, ben ik geneigd de Sony al af te wijzen.

    De Canon is toch een pakje goedkoper, zijn de Minolta of de Nikon de meerprijs wel waard -> prijs/kwaliteit?

    Jullie zullen zeggen, het hangt er ook vanaf wat je ermee wilt doen. Laat dat nu net de vraag zijn. Ik zoek een zo veelzijdig mogelijke camera, zou niet graag na drie maanden erachter komen dat ik toch liever een andere (duurdere) camera wil omdat de mogelijkheden toch te beperkt blijken te zijn. En in het mij beperken, vrees dat dat niet m'n beste eigenschap is...

    Het enige wat ik nu op digitaal gebied bezit is een Agfa CL20 *grijns* dus wat dat betreft ga ik er sowieso stukken en stukken op vooruit...

    Maar goed, iemand misschien nog een nuttige opmerking

  • #2
    hoewel ik de canon G2/G3 prachtige resultaten zie maken, zou ik hem laten vallen wegens te weinig zoom en dat je dus mogelijk hiervan spijt krijgt in de toekomst.
    qua veelzijdigheid scoort de nikon 5700 hier het sterkste denk ik.
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

    Comment


    • #3
      Eens je de 717 in je handen hebt, ligt hij als een "Canon" in uw handen.

      Ik zou (voorlopig) niets anders meer willen hebben...

      Comment


      • #4
        Hallo Morgaine,

        Op de homepage van BD onder het knopje "reviews" (midden van de pagina) kan je alvast onze eigen ervaringen met de Sony F717 en de Nikon CP5700 lezen.
        Ervaringen "uit de praktijk" ...

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Persoonlijk zou ik de Minolta nemen vanwege zijn veelzijdigheid met een 28 mm groothoek, handmatige zoom, en de mogelijkheid om gewone AA batterijen te gebruiken.
          <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

          Comment


          • #6
            Al eens aan een Fuji S602 gedacht?
            Of een tweedehands 6900?????????

            Ik heb altijd gevonden dat de 602 qua prijs/kwaliteit verhouding moeilijk te kloppen is. Maar ik ben misschien een beetje bevooroordeeld. Alhoewel, ik stap nu ook over op Canon, maar dan wel een andere categorie...
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7

              Ik zoek een zo veelzijdig mogelijke camera, zou niet graag na drie maanden erachter komen dat ik toch liever een andere (duurdere) camera wil omdat de mogelijkheden toch te beperkt blijken te zijn.
              Dan moet je een spiegelreflex kopen, waarbij je de lenzen van kan wisselen. Dan heb je mogelijkheden genoeg !!!

              Hans
              http://www.sportfotos.be

              Comment


              • #8
                Originally posted by Veusy

                Ik zoek een zo veelzijdig mogelijke camera, zou niet graag na drie maanden erachter komen dat ik toch liever een andere (duurdere) camera wil omdat de mogelijkheden toch te beperkt blijken te zijn.
                Dan moet je een spiegelreflex kopen, waarbij je de lenzen van kan wisselen. Dan heb je mogelijkheden genoeg !!!

                Hans
                Mja Hans, als mijn budget toch maar eens groter was... die Canon EOS 1D die jij gebruikt? Zal ongetwijfeld een fantastisch apparaat zijn maar de goedkoopste die ik tegenkwam was bijna € 6000... dan praten we toch over een heel andere klasse...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by pgordebeke
                  Al eens aan een Fuji S602 gedacht?
                  Of een tweedehands 6900?????????

                  Ik heb altijd gevonden dat de 602 qua prijs/kwaliteit verhouding moeilijk te kloppen is. Maar ik ben misschien een beetje bevooroordeeld. Alhoewel, ik stap nu ook over op Canon, maar dan wel een andere categorie...
                  Die Canon die velen onder jullie gaan aanschaffen behoort inderdaad tot een andere categorie. Ik zou zeggen, eerst eens kijken of digitaal me bevalt aangezien ik daar nauwelijks ervaring mee heb. Kan ik over een jaartje ofzo nog eens verder zien. Natuurlijk, er zijn camera's waarvan ik al begin te kwijlen wanneer ik ze nog maar zie en de specificaties lees maar goed... 'k moet realistisch blijven, vooral omdat ik binnen korte tijd nog een nieuwe desktop pc èn een mac wil aanschaffen...

                  Die Fuji s602z heb ik ook al in mijn handen gehad maar ligt niet echt heel lekker, 'k zou nèt iets grotere handen moeten hebben... *grijns*

                  Ik sta mezelf toe nog EVEN verder te twijfelen om dan vervolgens naar de volgende fase in het twijfelen over te gaan: gewoon in de winkel kopen of bestellen via het net en indien via het net, in Nederland of toch in Duitsland (veel goedkoper). Jaja, het leven valt niet mee...

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Morgaine
                    Die Fuji s602z heb ik ook al in mijn handen gehad maar ligt niet echt heel lekker, 'k zou nèt iets grotere handen moeten hebben... *grijns*
                    Funny
                    Ik vond net van al die compacte rechthoekige dingetjes en ook de Nikon 5700 dat ze heel klein uitvielen voor mijn (blijkbaar grote) handen. Dat neemt niet weg dat die "dingetjes" minstens even goeie foto's nemen natuurlijk, maar ik vond/vind ook dat het toestel goed in de hand moet liggen.

                    Succes met de zoektocht.
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #11
                      Het is moeilijk om voor iemand anders een keuze te maken, als je echt gebeten bent van de digitale fotografie zou ik kiezen voor een DSLR. Zeker nu de 10D leverbaar is krijg je een fantastische camera voor een aanvaardbare prijs. De lenzen is een apart hoofdstuk bij een DSLR. Maar eens je de stap zet, blijf je bij een upgrade normaal bij hetzelfde merk, want je optiek blijft dan dienen. Het is een investering in het begin, maar op lange termijn is dit de oplossing waarvoor je het meeste waar voor je geld krijgt. De kwaliteit die een DSLR geeft heeft geen vergelijk met gelijk welke consumer camera. Maar als je nu voor je zelf weet dat je nooit grotere prints laat maken dan een 10 x 15 cm, dan zou ik de stap ook niet zetten. Een DSLR van deze tijd kan gemakkelijk beelden leveren die tot op 30 X 45 perfecte vergrotingen geven. Het zou dan ook zonde zijn deze kwaliteit niet te benutten.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        al gedacht aan tweedehands DSLR ??

                        en ivm formaat, als je de s602z te groot vindt (wat me verbaast), kan je de 6900z eens proberen (een ouder model, maar ook zeer goed en: kleiner !) of de nikon 5700, ook een stuk kleiner.
                        ToM.___ //Fuji s602.
                        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                        It goes to 11 you know? 1 louder.

                        Comment


                        • #13
                          double-post, forum doet weer raar
                          ToM.___ //Fuji s602.
                          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                          It goes to 11 you know? 1 louder.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by pgordebeke
                            Originally posted by Morgaine
                            Die Fuji s602z heb ik ook al in mijn handen gehad maar ligt niet echt heel lekker, 'k zou nèt iets grotere handen moeten hebben... *grijns*
                            Funny
                            Ik vond net van al die compacte rechthoekige dingetjes en ook de Nikon 5700 dat ze heel klein uitvielen voor mijn (blijkbaar grote) handen. Dat neemt niet weg dat die "dingetjes" minstens even goeie foto's nemen natuurlijk, maar ik vond/vind ook dat het toestel goed in de hand moet liggen.

                            Succes met de zoektocht.
                            De Nikon 5700, Minolta Dimage 7Hi en de Canon Powershot G3, zijn toch precies slanker dan de Fuji, 't zal een kwestie van gevoel zijn misschien. Bovendien ben ik over het algemeen toch net iets meer negatieve reacties en iets ongunstigere reviews tegengekomen voor de Fuji. Daarom is dit toestel geëlimineerd. Wat de Sony DSC-717 betreft, die ligt me ook niet lekker, is ook iets onpraktischer om mee te nemen door het afwijkende model (veel lens, weinig camera *grijns*)...

                            Momenteel twijfel ik nog tussen de Canon Powershot G3 en de Nikon Coolpix 5700 (in verband met het toch niet geringe prijsverschil)...

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Digipics357
                              Het is moeilijk om voor iemand anders een keuze te maken, als je echt gebeten bent van de digitale fotografie zou ik kiezen voor een DSLR. Zeker nu de 10D leverbaar is krijg je een fantastische camera voor een aanvaardbare prijs. De lenzen is een apart hoofdstuk bij een DSLR. Maar eens je de stap zet, blijf je bij een upgrade normaal bij hetzelfde merk, want je optiek blijft dan dienen. Het is een investering in het begin, maar op lange termijn is dit de oplossing waarvoor je het meeste waar voor je geld krijgt. De kwaliteit die een DSLR geeft heeft geen vergelijk met gelijk welke consumer camera. Maar als je nu voor je zelf weet dat je nooit grotere prints laat maken dan een 10 x 15 cm, dan zou ik de stap ook niet zetten. Een DSLR van deze tijd kan gemakkelijk beelden leveren die tot op 30 X 45 perfecte vergrotingen geven. Het zou dan ook zonde zijn deze kwaliteit niet te benutten.
                              Je hebt gelijk, wat kwaliteit betreft gaat er ongetwijfeld niets boven een DSLR. Maar voor mij op dit moment toch te duur aangezien ik praktisch geen ervaring heb in digitale fotografie. Ik wil eerst eens bekijken of ik er enthousiast genoeg over ben EN of dat enthousiasme ook ietswat duurzaam is. Misschien blijf ik wel liever met m'n 'klassieke' camera's werken... en dan zou het toch zonde zijn.

                              Comment

                              Working...
                              X