Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WOW ! Sony DSC-RX100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • WOW ! Sony DSC-RX100

    De nieuwe Sony DSC-RX100 lijkt een pareltje van een ECHTE COMPACT !
    28-100 die begint vanaf 1.8, 20MP, Carl Zeiss Vario-Sonnar T* lens, iso 25600, 10 fps, 330 shots per charge (ni slecht voor een compactje), 1 inch sensor,Full HD 60 fps, zeer compact toestel en prachtig design.
    Lijkt me één heel interessante Compact camera !
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

  • #2
    Re: WOW ! Sony DSC-RX100

    Inderdaad WOW!

    Ik had eerst wat "schrik" van 20MP geweld, maar als je de samples op imaging resource of op dpreview bekijkt en vergelijkt met de Nikon 1...alle "schrik" weg

    Erg leuk vind ik de geavanceerde video, iso auto met instelbare limieten!, raw, de lens en nog enkele zo'n zaken...

    Minder leuk is de prijs en eventueel geen touch screen (wat zeer handig zou geweest zijn voor touch focus tijdens video).

    Dit soort camera's zijn zeer welkom! (aan een lagere prijs...mss 500 euro?)

    Comment


    • #3
      Re: WOW ! Sony DSC-RX100

      Ik vraag me ,nog altijd af wie zoiets koopt (en van die Nikon compact begrijp ik het nog minder).
      kleine sensor, veel beperkingen, 650€ ................... moet wel een speciaal doel heiligen.

      Comment


      • #4
        Re: WOW ! Sony DSC-RX100

        Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
        Ik vraag me ,nog altijd af wie zoiets koopt (en van die Nikon compact begrijp ik het nog minder).
        kleine sensor, veel beperkingen, 650€ ................... moet wel een speciaal doel heiligen.
        Heb gezien dat de sensor van dit toestel 4 maal de grote is van een 'gewone' compact.
        Toch niet verkeerd volgens mij.
        Canon

        Comment


        • #5
          Re: WOW ! Sony DSC-RX100

          Voor de moderatoren: ik had zelf een topic opgestart (zie de link hieronder) in dit subforum, het is misschien een idee om deze twee topics samen te voegen en nadien dit bericht te verwijderen .

          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #6
            Re: WOW ! Sony DSC-RX100

            Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
            Ik vraag me ,nog altijd af wie zoiets koopt (en van die Nikon compact begrijp ik het nog minder).
            kleine sensor, veel beperkingen, 650€ ................... moet wel een speciaal doel heiligen.
            Kritiek geven is altijd heel gemakkelijk en vaak heel onterecht
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #7
              Re: WOW ! Sony DSC-RX100

              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Voor de moderatoren: ik had zelf een topic opgestart (zie de link hieronder) in dit subforum, het is misschien een idee om deze twee topics samen te voegen en nadien dit bericht te verwijderen .

              http://forum.belgiumdigital.com/f9/n...kt-419922.html
              Volledig mee akkoord.
              Sorry J. VDB. Had er overgekeken en was me niet direct opgevallen.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #8
                Re: WOW ! Sony DSC-RX100

                Geen enkel probleem .
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: WOW ! Sony DSC-RX100

                  Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                  Kritiek geven is altijd heel gemakkelijk en vaak heel onterecht
                  Ik weet het. Het was halvelings om te lachen maar halvelings toch waar.

                  Ik vraag me af wie €650 neertelt voor iets wat een klein sensortje heeft (in vergelijking met een dslr).

                  voor dat geld koop ik me een lichte handzame dslr, en als ik een compactje wil voor op vakantie dan koop ik iets goedkoper.

                  Laat me het zo stellen: ik breek dat ding niet direct af maar ik vraag me echt af aan welke behoefte dit beantwoordt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: WOW ! Sony DSC-RX100

                    Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht

                    Laat me het zo stellen: ik breek dat ding niet direct af maar ik vraag me echt af aan welke behoefte dit beantwoordt.
                    Eigenlijk simpel te beantwoorden vraag...

                    Je kan eender waar beginnen, maar ik neem nu de spiegelreflex als startpunt...
                    Mensen willen het beste wat een camera kan bieden en kopen een spiegelreflex, later merken ze dat een spiegelreflex vaak erg onhandig is en dat je het niet overal wilt mee naartoe sleuren.

                    Nog maar enkele jaren geleden kwamen de systeemcamera's die deze behoefte half invulden. Enorm veel lichter in gewicht, al een stuk kleiner, maar door geen toegifte te doen op de grootte van de sensor (in het geval van nex dan toch...) bleven de lenzen vrij groot, ondanks een kleine body. Voor sommigen is dit mossel noch vis.

                    Nikon komt dan met hun Nikon 1, een Cx sensor van 1", maar ironisch genoeg met een all-round zoomlens groter en zwaarder dan deze van de nex De sensor was een compromis om kleiner te gaan in alle dimensies, maar hoe dan ook, het is "te groot" voor je broek en zelfs je jaszak.

                    Een compactcamera trekt gewoonweg slechte foto's als je boven iso 125 komt dus...vandaar de natuurlijke drang bij mensen om te "upgraden"...

                    Neem nu de behuizing van een echte compact, steek daar de grootst mogelijke sensor in waarmee je echt klein kan blijven, en je komt uit op een 1" sensor.

                    Gepaard met top features (raw, instelbare isolimieten, een lichtsterke zeisslens, aluminium behuizing, een scherm om af te likken, en een hoop nuttige gadgets) en een grote sensor, dure lens en je zit snel aan 650 euro...adviesprijs overigens.

                    Dus is er markt voor? ABSOLUUT!
                    Mag het voor wat minder? ABSOLUUT!

                    Hopelijk schetst dat de context wat voor je...

                    Comment


                    • #11
                      Re: WOW ! Sony DSC-RX100

                      Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
                      Ik weet het. Het was halvelings om te lachen maar halvelings toch waar.

                      Ik vraag me af wie €650 neertelt voor iets wat een klein sensortje heeft (in vergelijking met een dslr).

                      voor dat geld koop ik me een lichte handzame dslr, en als ik een compactje wil voor op vakantie dan koop ik iets goedkoper.

                      Laat me het zo stellen: ik breek dat ding niet direct af maar ik vraag me echt af aan welke behoefte dit beantwoordt.
                      Ik heb zelf een Canon G1x die ik regelmatig gebruik naast mijn 5D2. Ideaal voor uitstappen, vakantie, resto, musea, tentoonstellingen en zelfs concert. De 5d2 gebruik ik meer voor Portret en Macro.

                      Dus deze Sony kun je ook naast je DSLR gebruiken of zelfs naast je Nex indien je deze nog te groot vind met het standaard objectief.

                      Alhoewel.... het totaalpakket van deze mooie compact zal voor veel mensen volstaan als enige camera ... Amper groter dan een gewone compact en heel portable door de lens die intrekt.
                      Een Nikon 1 mag dan wel verwisselbare lenzen hebben, deze Sony blinkt uit door zijn 1.8 (28mm) compactheid en zeer hoge resolutie !
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: WOW ! Sony DSC-RX100

                        Inderdaad mooi toestelletje, wel een beetje duur. Nog even wachten op de test in Dpreview, maar het ziet er goed uit, zelfs als enig toestel voor de amateur.
                        http://users.telenet.be/patric/

                        Comment


                        • #13
                          Re: WOW ! Sony DSC-RX100

                          Wanneer komt dit toestel uit..???

                          Comment


                          • #14
                            Re: WOW ! Sony DSC-RX100

                            Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                            Wanneer komt dit toestel uit..???
                            Binnen een maand, anderhalve maand...!

                            Comment


                            • #15
                              Re: WOW ! Sony DSC-RX100

                              Hmm...te laat,zou het 22 juli al nodig hebben..damn.

                              Comment

                              Working...
                              X