Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie helpt mij kiezen: Nikon D5000, Canon EOS500, Canon EOS450,...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie helpt mij kiezen: Nikon D5000, Canon EOS500, Canon EOS450,...

    Hallo, iedereen, ik ben David en volledig nieuw in de fotografie-scene

    Ik vertrek in januari samen met mijn vrouw op safari naar Kenia.
    Nu wil toch wel wat mooie fotos maken en heb zo de indruk dat dit niet gaat lukken met mijn Sony DSC-T90 compact cameratje.
    Nu wou ik eerst voor de Sony Superzoom HX-1 gaan omwille van de grote optische zoom.

    Maar omdat ik graag mooie fotos zie, en het wel wil proberen om ook zulke mooie fotos te maken, zou ik toch voor een instap DSLR willen gaan namelijk de Nikon D5000, Canon EOS 450, of Canon EOS 500. Vind kitjes terug met elk 2 lensen voor rond de 800€, dit is zowat mijn budget buiten geheugenkaartjes, batterijen,... aangezien ik onlangs ook pas een Canon Legria HFS-100 videocamera gekocht heb en je moet het natuurlijk kunnen blijven uitleggen tegen het vrouwtje he

    Dus de Nikon heeft de 18-55 VR + 55-200 VR lenzen en beide Canons 18-55 IS + 55-250 IS lenzen.

    Na tig-aantal reviews gelezen te hebben, ben ik de inzinking nabij en heb echt geen idee wat kiezen.
    De Nikon zijn menu lijkt me overzichtelijker (makkelijker) en vind ik persoonlijk mooier (niet dat dat iets uithaalt) en dat uitklapbaar scherm vind ik ook wel wat hebben. De Canons hebben dan weer de iets langere lens wat me beter lijkt voor op safari (beestjes enzo,...)

    Ik heb ook geen idee van dat liveview gedoe, snap het niet echt goed, en kan iemand me ook mss vertellen, wat die 200mm en 250mm overeenkomen op zoom gebied (bijvoorbeeld 10X zoom).

    Dus als er mensen zijn die me wat willen bijbrengen over deze DSLRs en plus en minpunten tegenover elkaar zetten en mij zo mss op weg te zetten naar een mooie toekomst in de fotografie.