Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

    Ik gebruik dagelijks nog Hasselblad, Leica, en een analoge Canon EOS 5, met veel plezier!

    Comment


    • #32
      Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

      Ik heb pas geleden een Bronica EC-TL (met Zenzanon 80mm f2,4 en 150 f 3,5), die ik vollop aan het uittesten ben.
      Ook heb ik nog een oude Nikon EM, maar ik vrees dat die het niet lang meer volhoud (laatste film stonden op 80% van de foto's lichte strepen (zou mss door X)ray aan de luchthaven kunnen komen, ben niet meer zeker of ik hem met de vlieger mee naar Zweden had of niet..))

      Ben nu ook een hoop doka materiaal op de kop aan het tikken en mijn vader gaat me binnekort leren ontwikkelen..

      Maar meestal gebruik ik m'n D300 en nu recent als backup een Fuji S2pro.

      (Heb al wel gemerkt dat die middenformaat best op zich laten wachten wanneer ik ze binnendoe om te ontwikkelen..)

      Comment


      • #33
        Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

        Zeker,in de avondschool is er nu dit jaar terug een cursus gestart van analoge fotografie,en er zijn er redelijk veel mensen op afgegaan.
        Ik heb nog een Dynax 505 si + 2 lenzen een juweeltje het enige nadeel en luxe dat we nu hebben is dat we onmiddelijk de foto's zien en kunnen deleten,anders zou ik zeker deze blijven gebruiken.

        Tussen haakjes indien er mensen zijn die interesse hebben om voor dit fototoestel laat mij iets weten.Ook voor de lenzen die nu perfect op de sony alpha passen

        Comment


        • #34
          Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          oh maar ik heb meer dan 10 jaar analoog achter de kiezen. Wel nooit zelf ontwikkeld en afgedrukt. Hoe meer ik erover denk hoe meer ik naar die MF neig.

          Ik heb wat met een mamiya gewerkt vroeger en toen had ik nogal wat dubbele belichtingen Het ging er niet snel in dat filmtransport en opspannen twee handelingen zijn.
          Ok , iemand met ervaring dus . Ik ben pas 1 jaar analoog (met heel veel passie) bezig.
          Ik hoop tegen deze winter mijn donkere kamer klaar te hebben. Ik ben ook aan het denken om zelf mijn films te ontwikkelen, ik ben leek op dat gebied, maar ik leer heel snel op dat gebied.

          Zeker,in de avondschool is er nu dit jaar terug een cursus gestart van analoge fotografie,en er zijn er redelijk veel mensen op afgegaan.
          Welke regio ?
          Ik zou ook wel een cursus analoge zwart-witfotografie willen volgen (regio kortrijk) waar ontwikkelen van film en donkere kamer in aan bod komt. Voor mij is analoog fotograferen niet even terug in het verleden kijken en de nostalgie herbeleven. Ik zie dit als een nevenactiviteit van het digitale werk, gewoon fotograferen op een ander medium, met meer gevoel en finesse als je het mij vraagt. Da's mijn visie althans. Commercieel is het natuurlijk een beetje passé omdat digitaal makkelijker en vlotter gaat, maar zeker niet omdat het veel slechter en minder goed is.

          Ik heb pas geleden een Bronica EC-TL (met Zenzanon 80mm f2,4 en 150 f 3,5), die ik vollop aan het uittesten ben.

          Ik gebruik dagelijks nog Hasselblad, Leica, en een analoge Canon EOS 5, met veel plezier!

          Bronica EC-TL en Hasselblad zijn fantastische toestellen en oerdegelijk. Heeft er trouwens iemand ervaring met een Pentax 6x7,67 of 67II of met een Rolleiflex SL66?
          Lijken me ook 2 fantastische toestellen.

          Comment


          • #35
            Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

            [QUOTE=Alfie Junior;2399410]Ok , iemand met ervaring dus . Ik ben pas 1 jaar analoog (met heel veel passie) bezig.
            Ik hoop tegen deze winter mijn donkere kamer klaar te hebben. Ik ben ook aan het denken om zelf mijn films te ontwikkelen, ik ben leek op dat gebied, maar ik leer heel snel op dat gebied.

            Gek eigenlijk dat de digitale fotografie mensen ook richting analoog leidt.

            Kijk eens op apug.org voor info en inspiratie.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #36
              Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

              [QUOTE=putor;2399714]
              Oorspronkelijk geplaatst door Alfie Junior Bekijk bericht
              Ok , iemand met ervaring dus . Ik ben pas 1 jaar analoog (met heel veel passie) bezig.
              Ik hoop tegen deze winter mijn donkere kamer klaar te hebben. Ik ben ook aan het denken om zelf mijn films te ontwikkelen, ik ben leek op dat gebied, maar ik leer heel snel op dat gebied.

              Gek eigenlijk dat de digitale fotografie mensen ook richting analoog leidt.

              Kijk eens op apug.org voor info en inspiratie.
              Ik heb de apug site al gevonden. zijn er eigenlijk nog analoge forums (fora??) waar je al je analoge vragen kwijt kan? Hier op dit forum stootte dat soms tegen de borst als je met analoge vragen afkwam, het is hier nu eenmaal een forum voor de digitale "junkies" (om het maar een naam te kunnen geven)

              Comment


              • #37
                Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

                Ik gebruik nog heel regelmatig een Canon EOS 3 + 50mm f1.4, en een EOS 500 + vivitar 19-35. uitsluitend zw fotografie.
                Ik heb ook een oude Canon QL25 die helaas te lang heeft stilgestaan, de lamellen van het diafragma zitten nl. roestvast.

                Comment


                • #38
                  Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

                  Ik zou mijn Yashica Minister D graag nog eens gebruiken maar helaas zijn de dichtigen verstorven en is er lichtinval.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

                    Ik maak nog met regelmaat van de klok gebruik van mijn Nikon F4, Nikon F5 en Hasselblad 503CX. Een aangepaste Agfa Clack gaat bij gelegenheid als pinhole camera ingeschakeld worden.
                    Ontwikkelen en afdrukken doe ik zelf.
                    Buiten Apug zie ik niet direct een ander forum waar regelmatig bezoek is zodat je snel anwoord kan krijgen op je vragen.
                    En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

                    Comment


                    • #40
                      Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

                      't Is alweer een poosje geleden, maar ik gebruik ook nog graag m'n Canon A-1 en AE-1 met 50 F/1.4 en 28 F/2.8.

                      Ontwikkelingskosten zijn wel niet om aan te zien, en m'n frigo steekt nog vol films.

                      Dave
                      pixelpusher

                      Comment


                      • #41
                        Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

                        ik gebruik nog geregeld mijn Rolleicord Vb (6x6) (overgekocht van SharkDog)

                        film en fotos ontwikkel ik zo goed als altijd zelf, soms scan ik de negatieven gewoon in en laat die dan na wat gephotoshop afdrukken

                        'k heb veel geleerd met dat oud bakje, ipv *klikklikklikklik* *kijk*, is het *denkdenkdenkdenk* *klik*

                        Comment


                        • #42
                          Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

                          In de kantlijn: is het eigenlijk nog de moeite om een middenformaat aan te schaffen?
                          Zakken de prijzen nog, of blijft dat stabiel? Hasselblad is nog steeds heel duur, lijkt me.
                          Nikon D300, F70, 17-55 f/2.8, 50mm f/1.8

                          Comment


                          • #43
                            Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door JohanM Bekijk bericht
                            In de kantlijn: is het eigenlijk nog de moeite om een middenformaat aan te schaffen?
                            Zakken de prijzen nog, of blijft dat stabiel? Hasselblad is nog steeds heel duur, lijkt me.
                            een mamiya's met standaard lens (90 mm), een paar ruggen en zoeker zou je moeten kunnen vinden voor een 500 euro. Dan heb je die al voor wanneer de digitale ruggen betaalbaar worden
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #44
                              Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

                              Ik trek ook zeer vaak foto's met mn Eos 5, en nu net een Yashica 12 Twee lens middelformaat gekocht.

                              Beste viewfinder ooit

                              Comment


                              • #45
                                Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

                                Ik ben bezig met mijn eerste rolletje op een Chajka-II (een halfframe-camera, dus dubbel zoveel foto's op een rol )
                                Panasonic Lumix DMC-FZ10, Chajka-II, Nikon D300s

                                Comment

                                Working...
                                X