Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

    Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
    Ikke ,ik zie dat je van harelbeke zijt ,
    Ik schiet fotookes met mamiya 645j en c33 pro .
    Waar laat jij je foto's ontwikkelen ?
    Ik paseer misschien morgen in Brugge .

    Ik woon intussen in zwevegem. Film laat ik ontwikkelen bij fotorama in wevelgem op demuynck in waregem. 9 op 10 zijnt middenformaatfilms. Ik ben nu wel aant kijken om zelf mijn zw w te onwikkelen. Deze winter begin ik ook aan de afwerking van mijn donkere kamer.

    Zeker eens in het concertgebouwcafé binnen springen als je in brugge bent. wel maar open van woensdag tot zaterdag vanaf 11u. Daar loopt namelijk een foto expo met holga werk die ik maakte afgelopen zomer, loopt nog tot 15/11


    Blijkbaar nog veel mensen analoog bezig hier. Die oude rommel kan verdorie nog zo plezant zijn é.

    @Sharkdog: waar haal je nog films voor uw polaroid SX70 Ik zit bijna door mijn voorraad. De 600 zou er ook in passen mits kleine aanpassing aan de "film".

    Comment


    • #17
      Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

      Ik vind het nog steeds een genot om af en toe analoog te fotograferen.

      Ik heb daarvoor nog mijn Minolta serie.


      mvg
      Antoine

      Comment


      • #18
        Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

        Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
        Ik heb daarvoor nog mijn Minolta serie.
        http://img91.imageshack.us/img91/8672/sizeddsc7035.jpg
        Mooie collectie Antoine.
        En welke gebruik je het liefste ?
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #19
          Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfie Junior Bekijk bericht
          @Sharkdog: waar haal je nog films voor uw polaroid SX70 Ik zit bijna door mijn voorraad. De 600 zou er ook in passen mits kleine aanpassing aan de "film".


          En je kan op ebay Nd-filters vinden die je over het filmpack legt.
          Dan werkt deze zonder problemen.
          How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

          Portfolio Website

          Comment


          • #20
            Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

            zie mijn sig .. gebruiken is veel gezegd .. films zijn nog nauwelijks te vinden en diafilm moet meestal al besteld worden aan astronomische prijzen ..

            Comment


            • #21
              Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

              Uit pure nostalgie gebruik ik nog een paar Zeiss Nettars rangefinders.
              Maar durf me ook nog eens wagen aan om een van mijn zenits te gebruiken.
              Maar gebruik toch 90 % digitaal.
              Greetz,

              Comment


              • #22
                Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

                ik heb wat rondgekeken voor een tweedehandse D200 en nu blijkt dat ik voor dat geld ook een volledige MF camera zou kunnen kopen. Een Mamyia rb67 of een Bronica gs-1.
                Met al dat gedoe over analoog/digitaal krijg ik heel veel zin om eens ernstig met middenformaat bezig te zijn.
                ik sla gans door van de keuzestress
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #23
                  Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  Mooie collectie Antoine.
                  En welke gebruik je het liefste ?
                  De X700 en soms de srT100x alleen al om de KLIK -KLAK.
                  De Dynax 9 gebruik ik bijna niet omdat alle primes AF weg zijn.
                  mvg
                  Antoine

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

                    Het gevoel en geluid met die oudere camera's is inderdaad heel plezant.

                    Anderzijds wel triest dat een D9 in de kast blijft hé. Ik denk dat ik er toch een paar leuke lenzen bij gehouden zou hebben . Een van de beste bodies ooit gemaakt...
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

                      ik ga regelmatig met mijn konika c35 op stap
                      http://www.mimoza.be/

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                        Het gevoel en geluid met die oudere camera's is inderdaad heel plezant.

                        Anderzijds wel triest dat een D9 in de kast blijft hé. Ik denk dat ik er toch een paar leuke lenzen bij gehouden zou hebben . Een van de beste bodies ooit gemaakt...
                        Dit is idd triest.
                        Ik heb hem toen nieuw gekocht met grip voor 3800 NL gulden dus ongeveer 1900 euro.
                        Door drukke werkzaamheden, bijna nooit thuis geweest, niet kunnen gebruiken.
                        Als er 20 rolletjes mee is geschoten is het veel.
                        IK heb nog wel de 24-85 en de 70-300 maar dat zijn voor mij reislenzen.

                        Ik zag vorige week op Ebay (Dld) dat er nog eentje verkocht werd voor 450 euro.

                        mvg
                        Antoine

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door JohanM Bekijk bericht
                          Een Canon AE-1, maar de schuimrubbers zijn gedesintegreerd aan spiegel en achterwand, waardoor er nu lichtsluiters op de negatieven geraken.
                          Er zou een setje bestaan om die te vervangen.
                          Staat op mijn to-do lijstje.
                          Ik heb er zo twee liggen die ik gedaan heb.....(had ook lichtinsijpeling)
                          Destijds heb ik daar een set van Jon Goodman voor gekocht, beter dan het origineel en makkelijker te gebruiken, vooral dan de lange voor in de rug. Als ik me niet vergis heb ik ook de gedetailleerde handleiding liggen voor het plaatsen bij de AE1. Van Goodman heb ik de fantastische tip gekregen die ervoor zorgt dat de lijm niet meteen moervast zit bij het plakken want was nu juist het allerlastigste van alles, je kon niet meer corrigeren , met de tip wel .... rara... het is doodsimpel
                          De set was goed voor een stuk of 8 exemplaren dus ik kan je event. wel uit de nood helpen, maar ik zou toch wel eens moeten zoeken.

                          Maar eh, de vraag was naar analoge cameras.

                          Naast de twee canons liggen hier nog 2 F2's Photomic, één met en één zonder motor MD-2. Verder nog een EL en een FT2 , allemaal van Nikon dus met alles tussen de 28 en de 200 in MF, sommige in dubbel.
                          Verder nog een Pentax en een Canon APS als compacten, een 6x9 van Zeiss-Ikon en vanalles nog voldoende in de diepvriezer en de koelkast.



                          Paul

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                            ik heb wat rondgekeken voor een tweedehandse D200 en nu blijkt dat ik voor dat geld ook een volledige MF camera zou kunnen kopen. Een Mamyia rb67 of een Bronica gs-1.
                            Met al dat gedoe over analoog/digitaal krijg ik heel veel zin om eens ernstig met middenformaat bezig te zijn.
                            ik sla gans door van de keuzestress


                            Ik zou niet te lang twijfelen. Int het begin ist wel even zoeken als je nooit analoog bezig bent geweest met MF maar eens je het onder de knie hebt....... Ik heb hier voor enkele duizenden euro aan digitaal materiaal liggen maar als ik ergens naartoe ga neem ik in 9 op de 10 gevallen een analoog toestel en wat films mee, en het liefst van allemaal een MF Ik heb deze zomer bijna enkel foto's genomen met mijn diana f+ en mijn holga. Digitaal gebruik ik tegenwoordig enkel voor mijn commerciële opdrachten.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfie Junior Bekijk bericht
                              Ik zou niet te lang twijfelen. Int het begin ist wel even zoeken als je nooit analoog bezig bent geweest met MF maar eens je het onder de knie hebt....... Ik heb hier voor enkele duizenden euro aan digitaal materiaal liggen maar als ik ergens naartoe ga neem ik in 9 op de 10 gevallen een analoog toestel en wat films mee, en het liefst van allemaal een MF Ik heb deze zomer bijna enkel foto's genomen met mijn diana f+ en mijn holga. Digitaal gebruik ik tegenwoordig enkel voor mijn commerciële opdrachten.
                              oh maar ik heb meer dan 10 jaar analoog achter de kiezen. Wel nooit zelf ontwikkeld en afgedrukt. Hoe meer ik erover denk hoe meer ik naar die MF neig.

                              Ik heb wat met een mamiya gewerkt vroeger en toen had ik nogal wat dubbele belichtingen Het ging er niet snel in dat filmtransport en opspannen twee handelingen zijn.
                              The Knight That Says Ni...kon

                              Comment


                              • #30
                                Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

                                Ik gebruik nog af en toe mijn Pentax K1000 met Vivitar 24-85 lens.
                                Geen autofocus, geen diafragma of sluitertijdvoorkeuze, alles manueel.
                                Het toestel moet al zeker 30 jaar oud zijn.
                                Mvg, Marc
                                Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
                                http://fotos.mdlfoto.be/

                                Comment

                                Working...
                                X