Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 66

Standaard Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
    Het gevoel en geluid met die oudere camera's is inderdaad heel plezant.

Anderzijds wel triest dat een D9 in de kast blijft hé. Ik denk dat ik er toch een paar leuke lenzen bij gehouden zou hebben . Een van de beste bodies ooit gemaakt...
    Dit is idd triest.
    Ik heb hem toen nieuw gekocht met grip voor 3800 NL gulden dus ongeveer 1900 euro.
    Door drukke werkzaamheden, bijna nooit thuis geweest, niet kunnen gebruiken.
    Als er 20 rolletjes mee is geschoten is het veel.
    IK heb nog wel de 24-85 en de 70-300 maar dat zijn voor mij reislenzen.

Ik zag vorige week op Ebay (Dld) dat er nog eentje verkocht werd voor 450 euro.

mvg
    Antoine

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohanM Bekijk bericht
    Een Canon AE-1, maar de schuimrubbers zijn gedesintegreerd aan spiegel en achterwand, waardoor er nu lichtsluiters op de negatieven geraken.
    Er zou een setje bestaan om die te vervangen.
    Staat op mijn to-do lijstje.
    Ik heb er zo twee liggen die ik gedaan heb.....(had ook lichtinsijpeling)
    Destijds heb ik daar een set van Jon Goodman voor gekocht, beter dan het origineel en makkelijker te gebruiken, vooral dan de lange voor in de rug. Als ik me niet vergis heb ik ook de gedetailleerde handleiding liggen voor het plaatsen bij de AE1. Van Goodman heb ik de fantastische tip gekregen die ervoor zorgt dat de lijm niet meteen moervast zit bij het plakken want was nu juist het allerlastigste van alles, je kon niet meer corrigeren , met de tip wel .... rara... het is doodsimpel
    De set was goed voor een stuk of 8 exemplaren dus ik kan je event. wel uit de nood helpen, maar ik zou toch wel eens moeten zoeken.

Maar eh, de vraag was naar analoge cameras.

Naast de twee canons liggen hier nog 2 F2's Photomic, één met en één zonder motor MD-2. Verder nog een EL en een FT2 , allemaal van Nikon dus met alles tussen de 28 en de 200 in MF, sommige in dubbel.
    Verder nog een Pentax en een Canon APS als compacten, een 6x9 van Zeiss-Ikon en vanalles nog voldoende in de diepvriezer en de koelkast.

Paul

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    ik heb wat rondgekeken voor een tweedehandse D200 en nu blijkt dat ik voor dat geld ook een volledige MF camera zou kunnen kopen. Een Mamyia rb67 of een Bronica gs-1.
    Met al dat gedoe over analoog/digitaal krijg ik heel veel zin om eens ernstig met middenformaat bezig te zijn.
    ik sla gans door van de keuzestress

Ik zou niet te lang twijfelen. Int het begin ist wel even zoeken als je nooit analoog bezig bent geweest met MF maar eens je het onder de knie hebt....... Ik heb hier voor enkele duizenden euro aan digitaal materiaal liggen maar als ik ergens naartoe ga neem ik in 9 op de 10 gevallen een analoog toestel en wat films mee, en het liefst van allemaal een MF Ik heb deze zomer bijna enkel foto's genomen met mijn diana f+ en mijn holga. Digitaal gebruik ik tegenwoordig enkel voor mijn commerciële opdrachten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfie Junior Bekijk bericht
    Ik zou niet te lang twijfelen. Int het begin ist wel even zoeken als je nooit analoog bezig bent geweest met MF maar eens je het onder de knie hebt....... Ik heb hier voor enkele duizenden euro aan digitaal materiaal liggen maar als ik ergens naartoe ga neem ik in 9 op de 10 gevallen een analoog toestel en wat films mee, en het liefst van allemaal een MF Ik heb deze zomer bijna enkel foto's genomen met mijn diana f+ en mijn holga. Digitaal gebruik ik tegenwoordig enkel voor mijn commerciële opdrachten.
    oh maar ik heb meer dan 10 jaar analoog achter de kiezen. Wel nooit zelf ontwikkeld en afgedrukt. Hoe meer ik erover denk hoe meer ik naar die MF neig.

Ik heb wat met een mamiya gewerkt vroeger en toen had ik nogal wat dubbele belichtingen Het ging er niet snel in dat filmtransport en opspannen twee handelingen zijn.
    The Knight That Says Ni...kon

Ik gebruik nog af en toe mijn Pentax K1000 met Vivitar 24-85 lens.
    Geen autofocus, geen diafragma of sluitertijdvoorkeuze, alles manueel.
    Het toestel moet al zeker 30 jaar oud zijn.
    Mvg, Marc
    Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
    http://fotos.mdlfoto.be/

Ik gebruik dagelijks nog Hasselblad, Leica, en een analoge Canon EOS 5, met veel plezier!

Ik heb pas geleden een Bronica EC-TL (met Zenzanon 80mm f2,4 en 150 f 3,5), die ik vollop aan het uittesten ben.
    Ook heb ik nog een oude Nikon EM, maar ik vrees dat die het niet lang meer volhoud (laatste film stonden op 80% van de foto's lichte strepen (zou mss door X)ray aan de luchthaven kunnen komen, ben niet meer zeker of ik hem met de vlieger mee naar Zweden had of niet..))

Ben nu ook een hoop doka materiaal op de kop aan het tikken en mijn vader gaat me binnekort leren ontwikkelen..

Maar meestal gebruik ik m'n D300 en nu recent als backup een Fuji S2pro.

(Heb al wel gemerkt dat die middenformaat best op zich laten wachten wanneer ik ze binnendoe om te ontwikkelen..)

Zeker,in de avondschool is er nu dit jaar terug een cursus gestart van analoge fotografie,en er zijn er redelijk veel mensen op afgegaan.
    Ik heb nog een Dynax 505 si + 2 lenzen een juweeltje het enige nadeel en luxe dat we nu hebben is dat we onmiddelijk de foto's zien en kunnen deleten,anders zou ik zeker deze blijven gebruiken.

Tussen haakjes indien er mensen zijn die interesse hebben om voor dit fototoestel laat mij iets weten.Ook voor de lenzen die nu perfect op de sony alpha passen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    oh maar ik heb meer dan 10 jaar analoog achter de kiezen. Wel nooit zelf ontwikkeld en afgedrukt. Hoe meer ik erover denk hoe meer ik naar die MF neig.

Ik heb wat met een mamiya gewerkt vroeger en toen had ik nogal wat dubbele belichtingen Het ging er niet snel in dat filmtransport en opspannen twee handelingen zijn.
    Ok , iemand met ervaring dus . Ik ben pas 1 jaar analoog (met heel veel passie) bezig.
    Ik hoop tegen deze winter mijn donkere kamer klaar te hebben. Ik ben ook aan het denken om zelf mijn films te ontwikkelen, ik ben leek op dat gebied, maar ik leer heel snel op dat gebied.

Zeker,in de avondschool is er nu dit jaar terug een cursus gestart van analoge fotografie,en er zijn er redelijk veel mensen op afgegaan.
    Welke regio ?
    Ik zou ook wel een cursus analoge zwart-witfotografie willen volgen (regio kortrijk) waar ontwikkelen van film en donkere kamer in aan bod komt. Voor mij is analoog fotograferen niet even terug in het verleden kijken en de nostalgie herbeleven. Ik zie dit als een nevenactiviteit van het digitale werk, gewoon fotograferen op een ander medium, met meer gevoel en finesse als je het mij vraagt. Da's mijn visie althans. Commercieel is het natuurlijk een beetje passé omdat digitaal makkelijker en vlotter gaat, maar zeker niet omdat het veel slechter en minder goed is.

Ik heb pas geleden een Bronica EC-TL (met Zenzanon 80mm f2,4 en 150 f 3,5), die ik vollop aan het uittesten ben.

Ik gebruik dagelijks nog Hasselblad, Leica, en een analoge Canon EOS 5, met veel plezier!

Bronica EC-TL en Hasselblad zijn fantastische toestellen en oerdegelijk. Heeft er trouwens iemand ervaring met een Pentax 6x7,67 of 67II of met een Rolleiflex SL66?
    Lijken me ook 2 fantastische toestellen.

[QUOTE=Alfie Junior;2399410]Ok , iemand met ervaring dus . Ik ben pas 1 jaar analoog (met heel veel passie) bezig.
    Ik hoop tegen deze winter mijn donkere kamer klaar te hebben. Ik ben ook aan het denken om zelf mijn films te ontwikkelen, ik ben leek op dat gebied, maar ik leer heel snel op dat gebied.

Gek eigenlijk dat de digitale fotografie mensen ook richting analoog leidt.

Kijk eens op apug.org voor info en inspiratie.

[QUOTE=putor;2399714]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfie Junior Bekijk bericht
    Ok , iemand met ervaring dus . Ik ben pas 1 jaar analoog (met heel veel passie) bezig.

Gek eigenlijk dat de digitale fotografie mensen ook richting analoog leidt.

Kijk eens op apug.org voor info en inspiratie.
    Ik heb de apug site al gevonden. zijn er eigenlijk nog analoge forums (fora??) waar je al je analoge vragen kwijt kan? Hier op dit forum stootte dat soms tegen de borst als je met analoge vragen afkwam, het is hier nu eenmaal een forum voor de digitale "junkies" (om het maar een naam te kunnen geven)

Ik gebruik nog heel regelmatig een Canon EOS 3 + 50mm f1.4, en een EOS 500 + vivitar 19-35. uitsluitend zw fotografie.
    Ik heb ook een oude Canon QL25 die helaas te lang heeft stilgestaan, de lamellen van het diafragma zitten nl. roestvast.

Ik zou mijn Yashica Minister D graag nog eens gebruiken maar helaas zijn de dichtigen verstorven en is er lichtinval.
    FUJIFILM: X-T1 | FUJIFILM: X-E2s | Samyang 12mm f/2.0 NCS CS | Fujinon XF18-55mm f/2.8-4 R LM OIS | Fujinon XF 18-135mm OIS WR f/3.5-5.6 | Fujinon XF 27mm f/2.8 R | Fujinon XF35mm f/1.4 R | NISSIN i60A.

Ik maak nog met regelmaat van de klok gebruik van mijn Nikon F4, Nikon F5 en Hasselblad 503CX. Een aangepaste Agfa Clack gaat bij gelegenheid als pinhole camera ingeschakeld worden.
    Ontwikkelen en afdrukken doe ik zelf.
    Buiten Apug zie ik niet direct een ander forum waar regelmatig bezoek is zodat je snel anwoord kan krijgen op je vragen.
    En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

't Is alweer een poosje geleden, maar ik gebruik ook nog graag m'n Canon A-1 en AE-1 met 50 F/1.4 en 28 F/2.8.

Ontwikkelingskosten zijn wel niet om aan te zien, en m'n frigo steekt nog vol films.

Dave

ik gebruik nog geregeld mijn Rolleicord Vb (6x6) (overgekocht van SharkDog)

film en fotos ontwikkel ik zo goed als altijd zelf, soms scan ik de negatieven gewoon in en laat die dan na wat gephotoshop afdrukken

'k heb veel geleerd met dat oud bakje, ipv *klikklikklikklik* *kijk*, is het *denkdenkdenkdenk* *klik*
    :: met een prime in de hand kom je door het hele land :: http://ihardlyknowher.com/fretn/ ::

In de kantlijn: is het eigenlijk nog de moeite om een middenformaat aan te schaffen?
    Zakken de prijzen nog, of blijft dat stabiel? Hasselblad is nog steeds heel duur, lijkt me.
    Nikon D300, F70, 17-55 f/2.8, 50mm f/1.8

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohanM Bekijk bericht
    In de kantlijn: is het eigenlijk nog de moeite om een middenformaat aan te schaffen?
    Zakken de prijzen nog, of blijft dat stabiel? Hasselblad is nog steeds heel duur, lijkt me.
    een mamiya's met standaard lens (90 mm), een paar ruggen en zoeker zou je moeten kunnen vinden voor een 500 euro. Dan heb je die al voor wanneer de digitale ruggen betaalbaar worden

Ik trek ook zeer vaak foto's met mn Eos 5, en nu net een Yashica 12 Twee lens middelformaat gekocht.

Beste viewfinder ooit

Ik ben bezig met mijn eerste rolletje op een Chajka-II (een halfframe-camera, dus dubbel zoveel foto's op een rol )
    Panasonic Lumix DMC-FZ10, Chajka-II, Nikon D300s

ik erf nrml als mijn bompa de pijp uit is :

Yashica B in mint conditie
    Minolta Analoge SLR met hele meuk lenzen ook mint :|

Ik gebruik nog steeds regelmatig een Canon EOS-3. Vooral in combinatie met (super)snelle film, genre Illford Delta 400 of Kodak tmz 3200. Zowat altijd is dat puur voor eigen plezier en genot. En soms is het ook gewoon om als exta-tje bij een shoot even boven te halen.
    Bedoeling:
    - de spanning en het genot van nog wat foto's te hebben die je pas dagen nadien ziet, en die direct na ontwikkelijk (doe ik niet zelf) direct af en op papier staan
    - het geweldig leuke aan het werken met analoge ZW-film: veel grotere dynamic range !
    - om mijn post-processing skills beter onder de knie te krijgen: lukt het me om in dezelfde omstandigheden zowel digitaal als analoog foto's te maken en via postprocessing met de digitale foto's bepaalde film-eigenschappen tot leven te brengen of te imiteren? (neen, tot nu toe lukt me dat nog niet zo goed (c: )
    - het genot van het fotograferen zonder dat je jezelf direct kan corrigeren. Analoog denk ik blijkbaar toch beter en langer na, want ik *wil* absoluut bij elke klik die 'perfecte' foto.

Oh! Mijn vader gebruikt altijd een analoge camera.
    Hij is nogal ouderwets.
    Wel een kostelijke zaak elke keer die foto's laten ontwikkelen!
    Hij trouwens die van mijn broer aangeslagen.

Ik heb er ergens ook nog 1 liggen (een Olympus).
    Mijn moeder heeft een SLR (ook Olympus) maar die heeft mijn vader eens meegepakt en sindsdien hebben niet meer teruggezien (wat gewoonlijk zo is als die iets meepakt). Hetzelfde met de Polaroid.
    Ik heb onze oude filmcamera enzo dus voor alle zekerheid maar op mijn kamer verstopt.

Ik gebruik voor dia's mijn oude nikon F4E is een dijk van een camera , maar lood zwaar

Toen ik begon met mijn studies fotografie in het hoger gebruikte ik als analoog toestel "de Canon EOS 1000 van mijn papa waar ik vroeger geregeld eens mee prutste... Die begaf het dan jammer genoeg, toen gebruikte ik een uit m'n collectie (iets met 30 not sure) maar ook die had problemen met lichtdictheid enzo, de klassieke ouderdomskwetsuren zeg maar
    Toen kocht ik een EOS 5 (met zo'n eye-focus functie-> zot leuk, waarom steken ze dit niet meer in de digitale toestellen?!) wat wel handig was omdat het makkelijk werken was. Maar ik kreeg de feeling van analoog werken niet genoeg naar mijn gedacht, zeker niet nadat we in school met Hasselblad moesten werken. Licht meten enzo, er echt veeeeeel tijd in steken, leuk!
    Toen kocht ik een A1tje (met boost-bakje), om dat oldschool-feeling mee te krijgen. Goed, apart licht meten moest niet, wat er wel voor zorgde dat ik de A1 kon meenemen op uitjes waar zoveel tijd meestal niet gegeven is, en manueel scherpstellen, zwart-wit filmpjes, gwn de layout van alle knopjes en vooral het resultaat zorgde voor die analoge feeling

Intussen heb ik een collectie analoge Canon Eos toestellen, maar mijn favoriete is en zal wss de A1 blijven.

Toch wil ik nu uitkijken naar een analoge middenformaat, Hasselblad ofzo.. Maar das niet voor binnenkort (120's, ontwikkeling, ..dat kost geld!)

Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 1299
    Laatste bericht: 18 juli 2018, 12:48
  2. Reistips voor weekendjes en daguitstappen - gebundeld!
    Door vanslycken in forum Reisfotografie
    Reacties: 38
    Laatste bericht: 1 mei 2010, 21:06
  3. is een 30 jaar oude foto nog op te poetsen
    Door sebastiaan in forum Fotobewerking & software
    Reacties: 30
    Laatste bericht: 23 mei 2002, 22:44

Regels voor berichten