Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke systeem camera en welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke systeem camera en welke lens?

    Hey,

    Ik ben een student Interieurvormgeving aan het KASK te Gent, daarnaast heb ik altijd een interesse gehad voor fotografie.
    Tot nu toe heb ik het altijd met mijn compactje gedaan, waar ik tot nu toe -relatief gezien- beelden maakte die best ok waren.
    Helaas heeft dat compactje het onlangs begeven en nu ben ik opzoek naar een nieuwe camera.
    Mijn voorkeur gaat sterk naar een (compact)system camera, de mogelijkheid tot verwisselbare lenzen in combinatie met een draagbaar systeem doet het voor mij.

    Waarvoor moet de camera vooral dienen, uiteraard architectuur en interieur fotografie. Daarnaast ook fotografie van meubilair en andere design objecten.
    Ik heb ook een voorliefde voor foto's waar met de scherpdiepte wordt gespeeld, misschien dat, dat ook belangrijk kan zijn (objectief keuze?)
    Dingen waar ik ook graag mee zou experimenteren zijn de eerdere abstracte foto's en op termijn macro.
    Hoe kleiner de kost, hoe beter natuurlijk. Ik kan later altijd uitbreiden in lenzen, maar voorlopig wil ik een allround systeem met een focus naar interieur en architectuur.

    Nu is er zo veel keuze, qua merken modellen met elk zijn verschillende lezen dat jullie advies erg welkom zou zijn.
    Een evf lijkt me erg handig, af een toe een filmpje maken lijkt me ook interessant.

    Een paar modellen waar ik mijn oog heb laten op vallen:
    De Fujifilm FinePix X-E1 + 18-55mm XF 18-55mm f/2.8-4, heerlijk design als ik de reviews lees best een goede kitlens. En aangezien het een vrij lichtsterk objectief is, best ok voor interieur fotografie?
    Door het design neig ik sterk naar dit toestel, maar ik lees hier en daar over de trage focus ect. Hoewel ik design belangrijk vind, primeren de prestaties.