Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke speed kiezen voor compactflash memory?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke speed kiezen voor compactflash memory?

    Kan er iemand mij een beetje helpen bij de aanschaf van een nieuw CF-kaartje?
    Ik heb een Minolta Dimage S414 aangeschaft en zou hiervoor een 256 MB kaartje willen bestellen. Als ik de adviezen op dit forum zou volgen, zal dit naar alle waarschijnlijkheid bij PIN gebeuren.

    Is nu zo dat wanneer ik een Transcend 30x kaartje in mijn Minolta steek, dat de camera effectief de volle snelheid die het kaartje aankan benut? Gebeurt de datatransfer bij een 30x-kaartje effectief aan 30 x 150 kB/s? Of merk je bijv. geen verschil tussen een 5x- en 30x-kaartje in een Minolta S414?

    Anders gezegd aan welke maximum lees- en schrijfsnelheid werkt een Minolta S414?
    Of zijn er misschien nog andere factoren waar ik moet aan denken, bij de aanschaf van zo'n CF-kaartje?

  • #2
    Ik denk dat bij compactflash altijd de volle snelheid van de kaart benut wordt omdat de lees en schrijf logica op de kaart zelf zit... daarom ook het verschil in snelheden tussen diverse kaarten....

    Comment


    • #3
      Ik denk niet dat er 1 fabrikant is die de werkelijke snelheidswaarden van een kaartje op de verpakking zet, het gaat steeds over theoretische maximumwaarden, maar deze zullen nauwelijks haalbaar zijn.

      Er zal idd wel een snelheidsverschil zijn tussen de verschillende kaartjes.

      greetz
      My Flickr

      Comment


      • #4
        dat noemt: marketing

        Comment

        Working...
        X