Weergegeven resultaten: 1 t/m 17 van 17

Standaard Welke compactcamera met grote sensor

hey
    eventjes mijn verhaal,
    ik heb een hele tijd met veel plezier met een nikon d90 en een 17/50 en 70/300 vr lens gefotografeerd maar heb die combinatie een tijdje geleden van de hand gedaan omdat ik toch iets compacter zocht om overal mee naartoe te nemen
    ik heb mij toen een olympus om-d e-m10 mark ii aangeschaft met de twee kit lenzen en de 45 mm1.8 en ben tot nu toe best tevreden met deze aankoop want het is eigenlijk een heel goed toestel.
    nu is de interesse in fotografie iets minder de laatste tijd maar ik wil wel graag nog een deftige foto kunnen nemen maar dan liefst met een alles in 1 toestel.
    nu ben ik dus op zoek naar een compactcamera met toch nog redelijk wat zoom en met een grote sensor.
    mijn budget ligt rond de 1000 euro
    welk toestel is volgens jullie een goed toestel om mijn olympus te vervangen zonder dat ik al teveel in kwaliteit verlies aub ?

met vriendelijke groeten
    Nikon D90 + sigma 17-70mm f/2.8-4 c + Nikon 70-300 Vr + SB900 + Sunsniper metal

Standaard Re: Welke compactcamera met grote sensor

Hallo,

Je kan ook de Olympus 14-150mm (28-300mm in FF termen) lens aanschaffen. Heb je met 1 lens voldoende voor alles.
    Voor mij de ideale vakantiecombinatie ... (ik heb ook o.a. de E-M10MkII).

Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon D500/D7200/D5200, Olympus E-M1MkII en Olympus E-M10MkII met wat glas ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Al aan een smartphone Huawei p20 pro gedacht?
    Op dat ding zitten drie objectieven en sensors, en je maakt er fantastisch mooie foto's mee.

https://www.google.be/search?q=huawe...w=1536&bih=772

Voor ik de overstap van analoog naar digitaal maakte destijds kocht ik op aanraden eerst een Lumix LX5.
    Is eigenlijk een compact met een bijzonder goede Leica lens (24-90mm) en f/2.0 op 24mm en f/3.3 op 90mm en alle features van de grote dslr's (volledig manueel instelbaar etc...), sluitertijd gaat zelfs tot 250 sec (mijn "grote" Nikon stop op 30 sec) en "schiet" ook RAW.
    Heb daar enorm veel plezier aan beleefd en gaat nog altijd mee in de zak op shoots met de dslr.

Nu zitten ze ondertussen al aan de LX15 zag ik. Leica lens is nu zelfs f/1.4 - f/2.8 geworden en sensor is een MOS (1 inch) 20mpx.
    Voor de prijs van ongeveer €500 zou ik die zeker in overweging nemen.

Ikzelf ben nu aan het twijfelen voor de aankoop van een Panasonic TZ200.
    Kostprijs 799 euro, en volgens de lokale foto/camera-winkel het beste wat je momenteel kan kopen in dit segment.
    Wel rekening houden dat de SD-kaartjes die je mogelijk al hebt, niet geschikt zijn voor 4K-fotografie en er dus een nieuw kaartje bij komt.

Ik dacht nog te vergelijken met een Sony RX100 IV, maar die heeft maar een 3 x zoom t.o.v. 15 x bij de Panasonic.
    Fuji FinePix S100fs

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
    Hallo,

Je kan ook de Olympus 14-150mm (28-300mm in FF termen) lens aanschaffen. Heb je met 1 lens voldoende voor alles.
    Voor mij de ideale vakantiecombinatie ... (ik heb ook o.a. de E-M10MkII).

Jaja
    dan kom ik nog tekort aan bereik en zou ik mij er ook nog de 75/300 moeten bij aanschaffen en ik wil echt een alles in 1

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Al aan een smartphone Huawei p20 pro gedacht?
    Op dat ding zitten drie objectieven en sensors, en je maakt er fantastisch mooie foto's mee.

https://www.google.be/search?q=huawe...w=1536&bih=772
    dit is niet echt een optie omdat een telefoon nooit kan tippen aan een fototoestel volgens mij

ik had gedacht aan de panasonic dmc-fz 1000 of 2000 of eventueel de sony dsc-rx10 III maar weet niet goed of die kwaliteit in de buurt komt van mijn olympus

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davidbranson55 Bekijk bericht
    ik had gedacht aan de panasonic dmc-fz 1000 of 2000 of eventueel de sony dsc-rx10 III maar weet niet goed of die kwaliteit in de buurt komt van mijn olympus
    Als de sensor kleiner is kan die niet dezelfde kwaliteit hebben tenzij er een groot verschil in kwaliteit van lens zit....
    Dus een allround lens op je huidig toestel zoals jaja hier aangaf zal echt wel de beste keus zijn volgens uw wensen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Nikon d800E en d750, nikkor 16-35 f4, sigma 12-24 f4.5-5.6 II, sigma 35 en 50mm 1.4 ART, NIKKOR 105mm 1.4 ED, sb900,
    https://500px.com/benny_b_photography

De enige keuze die je hebt is de Panasonic TZ200. De voorganger TZ100 had geen goede lens. Ik weet niet hoe het zit met de opvolger.

De lens is wel niet lichtsterk in vergelijking met een RX100III of Canon G7XII. Dat geef je op ten voordele van het groot zoombereik.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony RX100IV
    Mijn bird foto's en urbex foto's, mijn youtube kanaal

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    De enige keuze die je hebt is de Panasonic TZ200. De voorganger TZ100 had geen goede lens. Ik weet niet hoe het zit met de opvolger.

De lens is wel niet lichtsterk in vergelijking met een RX100III of Canon G7XII. Dat geef je op ten voordele van het groot zoombereik.
    en waarom niet de fz2000 bv. ?

Dat is geen compact camera maar een bridge. Die ga je niet in je broekzak steken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    Dat is geen compact camera maar een bridge. Die ga je niet in je broekzak steken.
    aaah ok sorry dan heb ik mij verkeerd uitgedrukt , het mag best een bridge camera zijn

Waarop is de bewering "De voorganger TZ100 had geen goede lens." gestaafd? Eigen ervaring?

Van horen zeggen.

Als het een bridge mag zijn is de FZ1000 een no brainer. Je krijgt veel voor je euros.
    FZ1000 heeft een betere lens dan de FZ2000 die bovendien een pak duurder is.
    Ik heb er zelf eentje, naast mijn Fuji X-T2, voor de vakanties en ben hier uiterst tevreden mee.
    Vorig jaar naar Zuid-Afrika getrokken en hier vind je de foto's: https://www.flickr.com/photos/144735...57678727625853
    Alle deze foto's zijn in RAW geschoten en ontwikkeld in LR. Dit moet je een idee geven van wat mogelijk is met dit toestel.
    Fuji X-T2 + 23 f2 + 50 f2 + Panasonic FZ1000 + Velbon Statief + Spyder 5 Elite + beetje strobist licht + 27"iMac met PS en LR
    Student Digitaal Atelier van Academia te Borsbeek

Wat de TZ100 betreft, ik heb er eentje en kan eigenlijk niet klagen over de kwaliteit van de lens of de camera. Is perfect voor huis-tuin-keuken en reisfotografie ;-). DSLR/mirrorless lenzen en dan zeker deze in de hogere prijsklasse zullen zeker beter zijn, maar voor een compact camera valt het goed mee. En dat is het enige waar ik over wil "klagen", zo'n compact camera als de TZ100 is eigenlijk wat te klein om stabiel in de hand te houden maar als ik licht wil reizen en geen kilo's aan camera en lenzen wil/kan meenemen is het een goede oplossing.

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 8
    Laatste bericht: 9 augustus 2016, 22:22
  2. compactcamera met grote sensor ?
    Door noppenrijder in forum Camera's
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 22 juli 2013, 17:22
  3. Welke compactcamera?
    Door Amanda in forum Camera's
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 28 juni 2011, 13:19
  4. Welke compactcamera?