Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compact die tegen een stootje en een spatje kan?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke compact die tegen een stootje en een spatje kan?

    Zoals de titel aangeeft zou ik graag, naast mijn spiegelreflex en objectieven, een compact camera kopen die tegen een stoot en wat water bestand is.
    Ik ben hier niet vertrouwd mee en wil misschien reacties van mensen die zoiets gebruiken en hier tevreden over zijn.
    Ik ben bereid een deel beeldkwaliteit in te leveren maar zou graag een zo breed mogelijke wide angle hebben en eventueel opslag in raw als dat niet teveel gevraagd is.
    Wie kan me helpen?
    Groetjes Vince.

  • #2
    Re: Welke compact die tegen een stootje en een spatje kan?

    Oorspronkelijk geplaatst door Vince_G Bekijk bericht
    Zoals de titel aangeeft zou ik graag, naast mijn spiegelreflex en objectieven, een compact camera kopen die tegen een stoot en wat water bestand is.
    Ik ben hier niet vertrouwd mee en wil misschien reacties van mensen die zoiets gebruiken en hier tevreden over zijn.
    Ik ben bereid een deel beeldkwaliteit in te leveren maar zou graag een zo breed mogelijke wide angle hebben en eventueel opslag in raw als dat niet teveel gevraagd is.
    Wie kan me helpen?
    Groetjes Vince.
    De Nikon 1 AW1 is een 1" sensor systeem camera, schokbestendig tot 2m en waterbestendig tot 15m diep.
    Andere dergelijke camera's hebben een vaste lens en een kleine sensor en zijn minder goed.
    Rudi

    Comment


    • #3
      Re: Welke compact die tegen een stootje en een spatje kan?

      Nikon Coolpix AW130

      Geen RAW maar 24-120 mm 35mm equivalent.

      Comment


      • #4
        Re: Welke compact die tegen een stootje en een spatje kan?

        olympus heeft de stylus tough reeks met verschillende modellen. Persoonlijk heb ik de tg 830. Niet zo'n denderend toestel qua beeld.
        Heeft ook de neiging om te overbelichten.

        ik gebruik hem nu als dashcam op de fiets

        Comment


        • #5
          Re: Welke compact die tegen een stootje en een spatje kan?

          Olympus TG4 is één van de beste toestellen in de compacte waterdichte toestellen en heeft ook RAW, 25-100mm/F2.0-4.9 lens, ...
          Maar is ook één van de duurdere...

          De Nikon AW130 is ook goed en goedkoper, maar geen RAW en minder lichtsterke lens...

          Alternatief is zoals Rudi aanhaalt de Nikon AW1 met 1" sensor, maar is dan weer een stuk groter en niet echt wide angle met de waterdichte lenzen: de 11-27.5/F3.5-5.6 (30-74mm) of de 10mm/F2.8 (27mm)
          Nikon D300 & een beetje glas...
          Iets kleiners als carry everywhere

          Comment


          • #6
            Re: Welke compact die tegen een stootje en een spatje kan?

            Bedankt alvast voor jullie reacties! Ik ben nu de voorgestelde toestellen aan het vergelijken. Voorlopig ligt, voor mij, de Olympus TG4 sterk aan de leiding ;-)

            Comment


            • #7
              Re: Welke compact die tegen een stootje en een spatje kan?

              Oorspronkelijk geplaatst door Vince_G Bekijk bericht
              Bedankt alvast voor jullie reacties! Ik ben nu de voorgestelde toestellen aan het vergelijken. Voorlopig ligt, voor mij, de Olympus TG4 sterk aan de leiding ;-)
              vanaf morgen heb ik deze in het bezit en ik zal je op de hoogte houden van mijn bevindingen

              Comment


              • #8
                Re: Welke compact die tegen een stootje en een spatje kan?

                Review van de TG-4 is net verschenen op dpreview:



                Veel leesgenot :-)
                Nikon D300 & een beetje glas...
                Iets kleiners als carry everywhere

                Comment


                • #9
                  Re: Welke compact die tegen een stootje en een spatje kan?

                  mijn bevindingen:

                  Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

                  Comment

                  Working...
                  X