Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke compact camera, voor gebruik studio en glamour fotografie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke compact camera, voor gebruik studio en glamour fotografie?

    welke compact camera, voor gebruik studio en glamour fotografie?
    Ben nu in het bezit van een canon powershotSX220hs en wil d.m.v. een slave flitser voorzien van paraplu en een reflectiescherm wat gaan stoeien.
    https://www.koopgoedkoop.nl/studio-f...en-2-x-paraplu wil ik aanschaffen, omdat je dan ook de flitser kunt regelen, daar mijn foto's soms wat overbelicht en sommige onscherp zijn.

    Nogmaals het gaat om een goede compact camera klein en handig op vakantie (glamour en portret is bijzaak, maar wel van goede kwaliteit)
    Ik dacht zelf aan de olympus pen epl3.

    Ik hoop langs deze weg dan ook een eerlijk antwoord te krijgen, en anders toch maar over te stappen op een spiegelreflex camera (canon 650)

    met vriendelijke groet Eric.

  • #2
    Re: welke compact camera, voor gebruik studio en glamour fotografie?

    Oorspronkelijk geplaatst door pumilio Bekijk bericht
    welke compact camera, voor gebruik studio en glamour fotografie?
    Ben nu in het bezit van een canon powershotSX220hs en wil d.m.v. een slave flitser voorzien van paraplu en een reflectiescherm wat gaan stoeien.
    https://www.koopgoedkoop.nl/studio-f...en-2-x-paraplu wil ik aanschaffen, omdat je dan ook de flitser kunt regelen, daar mijn foto's soms wat overbelicht en sommige onscherp zijn.

    Nogmaals het gaat om een goede compact camera klein en handig op vakantie (glamour en portret is bijzaak, maar wel van goede kwaliteit)
    Ik dacht zelf aan de olympus pen epl3.

    Ik hoop langs deze weg dan ook een eerlijk antwoord te krijgen, en anders toch maar over te stappen op een spiegelreflex camera (canon 650)

    met vriendelijke groet Eric.
    Dan zou ik aan deze denken











    Allemaal zeer goede beeldkwaliteit wel wat duurder dan de gewone compacts maar betere resultaten gegarandeerd

    grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: welke compact camera, voor gebruik studio en glamour fotografie?

      Ik zou gaan voor een instap dslr, bijvoorbeeld een Canon 550D.
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

      Comment


      • #4
        Re: welke compact camera, voor gebruik studio en glamour fotografie?

        als je de prioriteit op handig en klein legt dan is wellicht de EPl3 een goede keuze, neem daarbij een 45 1.8 van Olympus en je kunt qua portret goed aan de slag.
        Maar er komt een nieuwe die wellicht over een veel betere sensor beschikt, de EPL5 en de , lijkt me best of two worlds, klein, maar groots in prestatie.
        Mijn beste Foto moek nog trekke.

        Comment


        • #5
          Re: welke compact camera, voor gebruik studio en glamour fotografie?

          Allen al bedankt voor de antwoorden

          Ik ben inderdaad wel gecharmeerd van de nieuwe Olympus EPL5.

          Maar gaan sparen dus.

          Gr. Eric.

          Comment

          Working...
          X