Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke canon kopen voor sporten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke canon kopen voor sporten

    Hallo,

    Ik heb is een vraag.
    Welke camera zou u kopen voor sport vooral binnen sporten ik zou mijn 70D willen vernieuwen.
    Dus ik denk dat het zal gaan tussen de 5D mark III en de 7D mark II.
    Gaat het scherpstellen bij de 7D even snel als bij de 5D of heeft de 5D een aparte processors voor het scherpstellen?
    Ik fotografeer ook buiten en de 5D is natuurlijk ook waterdicht.
    Maar wat zouden jullie doen ?
    Canon EOS 70D, Canon EF 70-200mm f/2.8L , Canon EF 50mm f/1.4 USM, Canon Speedlite 600EX-RT, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6, Canon EF-S 18-55 IS
    flickr Blog Facebook

  • #2
    Re: Welke canon kopen voor sporten

    5dmkIII is geen rasechte sportcamera. focus is wel snel maar doet enkel 5fps. 7dII is echt wel gericht op sport en heeft een dichting zo goed als de 5d of beter zelfs
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Welke canon kopen voor sporten

      Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
      5dmkIII is geen rasechte sportcamera. focus is wel snel maar doet enkel 5fps. 7dII is echt wel gericht op sport en heeft een dichting zo goed als de 5d of beter zelfs
      ja maar de 70D heeft ook 7fps en de 5D maar 5fps maar is toch beter voor sportfotografie om dat hij sneller scherpspeld maar de 70D heeft ook minder processors
      Canon EOS 70D, Canon EF 70-200mm f/2.8L , Canon EF 50mm f/1.4 USM, Canon Speedlite 600EX-RT, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6, Canon EF-S 18-55 IS
      flickr Blog Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Welke canon kopen voor sporten

        Mijn 5d heeft maar 1processor dacht ik. Het enigste waar de 5d beter op zal scoren is op hoge iso.
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: Welke canon kopen voor sporten

          Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
          Mijn 5d heeft maar 1processor dacht ik. Het enigste waar de 5d beter op zal scoren is op hoge iso.
          die heeft idd ook maar 1 processor toch raar dat die dan sneller focust als de 70D
          Canon EOS 70D, Canon EF 70-200mm f/2.8L , Canon EF 50mm f/1.4 USM, Canon Speedlite 600EX-RT, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6, Canon EF-S 18-55 IS
          flickr Blog Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Welke canon kopen voor sporten

            Denk dat de 5d een volledig ander focus systeem heeft dan de 70d
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

            Comment


            • #7
              Re: Welke canon kopen voor sporten

              De 7D MKII heeft een verbeterd AF systeem van de 5D MKIII en de 1DX (de 1DX heeft wel een extra processor voor het scherpstellen, die zou vooral gebruikt worden voor tracking als je meerdere (of alle) AF punten tegelijk gebruikt).
              Alle AF-punten van de 7D MKII zijn "cross-type", bij de 5D MKIII en de 1DX zitten er nog gewone AF-punten tussen.

              Maar voor indoor sport is de hoge iso erg belangrijk, en dat is dan weer waar de 5D MKIII in het voordeel is ten opzichte van de 7D MKII.
              In de regen (buiten dus) is de 7D MKII in het voordeel omdat die volgens Canon even goed tegen de regen kan als de 1DX (die gebruik ik elk jaar wel een paar keer in de regen, en ik heb er nog geen problemen mee gehad).

              Als je op dit ogenblik de beste hoge iso wil, gecombineerd met de beste waterbestendigheid, dan moet je dus een 1DX kopen (en die is erg duur), maar de AF punten zijn dan niet allemaal cross-type (daar is de 7D MKII weer net wat beter).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Welke canon kopen voor sporten

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                De 7D MKII heeft een verbeterd AF systeem van de 5D MKIII en de 1DX (de 1DX heeft wel een extra processor voor het scherpstellen, die zou vooral gebruikt worden voor tracking als je meerdere (of alle) AF punten tegelijk gebruikt).
                Alle AF-punten van de 7D MKII zijn "cross-type", bij de 5D MKIII en de 1DX zitten er nog gewone AF-punten tussen.

                Maar voor indoor sport is de hoge iso erg belangrijk, en dat is dan weer waar de 5D MKIII in het voordeel is ten opzichte van de 7D MKII.
                In de regen (buiten dus) is de 7D MKII in het voordeel omdat die volgens Canon even goed tegen de regen kan als de 1DX (die gebruik ik elk jaar wel een paar keer in de regen, en ik heb er nog geen problemen mee gehad).

                Als je op dit ogenblik de beste hoge iso wil, gecombineerd met de beste waterbestendigheid, dan moet je dus een 1DX kopen (en die is erg duur), maar de AF punten zijn dan niet allemaal cross-type (daar is de 7D MKII weer net wat beter).
                Als ik het geld had zou ik zeker voor de 1DX gaan maar denk dat iedereen dat zou doen ik heb een bedrag van 3000 a 3500
                Canon EOS 70D, Canon EF 70-200mm f/2.8L , Canon EF 50mm f/1.4 USM, Canon Speedlite 600EX-RT, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6, Canon EF-S 18-55 IS
                flickr Blog Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: Welke canon kopen voor sporten

                  wat zijn de gemiddelde iso waarden waarop je nu fotografeert? Kom je vaak te kort?
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke canon kopen voor sporten

                    Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                    wat zijn de gemiddelde iso waarden waarop je nu fotografeert? Kom je vaak te kort?
                    in zaal is dat gemakkelijk 3100 of 4000
                    Canon EOS 70D, Canon EF 70-200mm f/2.8L , Canon EF 50mm f/1.4 USM, Canon Speedlite 600EX-RT, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6, Canon EF-S 18-55 IS
                    flickr Blog Facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke canon kopen voor sporten

                      een 5d mkIII is makkelijk te huren. Dan zou je kunnen testen of hij voldoet. Een andere optie is een tweedehands 1d4, gemiddeld heb je die rond 2200€ in goede staat.
                      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke canon kopen voor sporten

                        De Canon 7D mk II heb je nu al voor 1293 euro.
                        Verdomd moeilijk om aan die verleiding te weerstaan ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke canon kopen voor sporten

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kadeeke Bekijk bericht
                          De Canon 7D mk II heb je nu al voor 1293 euro.
                          Verdomd moeilijk om aan die verleiding te weerstaan ...
                          Lijkt me niet echt betrouwbaar. 1DX voor 4.660 euro. Tenzij die prijs zonder BTW is lijkt die me veel te goedkoop.
                          Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke canon kopen voor sporten

                            webshop is al een paar keer aanbod gekomen in dit forum. Er zijn er al een aantal die er met succes gekocht hebben. Het is en blijft hongkong import. Ze zouden wel garantie geven maar ik vertrouw het persoonlijk toch niet
                            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke canon kopen voor sporten

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kadeeke Bekijk bericht
                              De Canon 7D mk II heb je nu al voor 1293 euro.
                              Verdomd moeilijk om aan die verleiding te weerstaan ...
                              dat vertrouw ik toch niet het moest maar is fout gaan
                              Canon EOS 70D, Canon EF 70-200mm f/2.8L , Canon EF 50mm f/1.4 USM, Canon Speedlite 600EX-RT, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6, Canon EF-S 18-55 IS
                              flickr Blog Facebook

                              Comment

                              Working...
                              X