Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Canon kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Canon kopen?

    Hallo allemaal,

    Ik heb me hier geregistreerd omdat ik van plan ben een nieuw digitaal toestel te kopen, maar ik ben er nog niet uit welke model

    Ik ben nu in het bezit van een Sony F717, en toen ik die gekocht heb kostte dat spul nog rond de 1000 Euro, maar tegenwoordig zijn er wel betere dingen op de markt heb ik gezien

    Ik zie de Canon Eos 500D wel zitten, maar ben niet 100% zeker of er in die prijsklasse een beter toestel is. Een prijsklasse duurder zou eventueel ook nog mogen (Eos 7D klasse).

    Ook heb ik gelezen dat de kitlens een plastieken is en niet echt kwaliteit uitstraalt, daarom zou ik graag een soortgelijke lens nemen die toch iets of wat kwaliteit uitstraalt en tegelijk ook mooie plaatjes weet vast te leggen.

    In de toekomst zou ik ook een telelens willen aanschaffen eens ik wat overweg kan met de bediening van het toestel met een "gewone" lens erop.

    Dus hier komen men vragen :

    - Welk toestel zou ik nemen, en waarom/waarom niet
    - Welke "degelijke" beginners-lens kan ik het beste nemen (geen plastieken versie)
    - Welke telelens (min. 300mm) kan ik er eventueel later bijkopen van rond de 500euro

    Het toestel zou ook een aansluiting moeten hebben voor een "TC-80N3" timer omdat ik ook met timelapse stuff bezig ben. Ik vrees dat die EOS 500D daar niet voor in aanmerking komt zeker?

    Voor het ogenblik heb ik enkel ervaring met konijnenberg qua winkel, maar als er eventueel nog andere betrouwbare shops zijn met degelijke prijzen dan mag je die ook altijd posten.

    Alvast bedankt !

    mvg
    Ben
    Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

  • #2
    Re: Welke Canon kopen?

    Niemand die raad weet?

    Ik heb ondertussen al wat opzoekingen gedaan, en die timer past blijkbaar niet op de 500D, maar er is wel een doe het zelf oplossing om zelf een stekkertje te maken zodat die timer wel past.

    Als ik morgen nog geen reactie heb, dan ga ik me gewoon de 500D aanschaffen

    mvg
    Ben

    *edit*

    Voor deze combinatie zou ik gaan :

    Last edited by BelgianEvo; 4 januari 2010, 18:18.
    Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

    Comment


    • #3
      Re: Welke Canon kopen?

      Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk bericht
      Niemand die raad weet?

      Ik heb ondertussen al wat opzoekingen gedaan, en die timer past blijkbaar niet op de 500D, maar er is wel een doe het zelf oplossing om zelf een stekkertje te maken zodat die timer wel past.

      Als ik morgen nog geen reactie heb, dan ga ik me gewoon de 500D aanschaffen

      mvg
      Ben
      In het opzoekingswerk dat je hebt gedaan, ben je daar enigszinds uit geraakt wat de verschillen zijn tussen de 500 en de 7 ? Als de specs van de 500 je aanspreken, ga ervoor. Weet wel dat de 7D van betere kwaliteit is; en sneller (goed voor sport).
      Ik vind als een 7D in je budget ligt, dan koop je deze, voor de enige reden dat je hier denk ik dan wel weer een jaar of tien mee verder kunt. Met de kitlens kan je beginnen, maar je kan er ook direct een 24-70 F/2.8 bijnemen. Budget zou dan moeten zijn ongeveer 2500 Euro.

      Comment


      • #4
        Re: Welke Canon kopen?

        Dan zou ik voor deze combi kiezen :



        En later een telelens kopen als ik het toestel wat onder de knie krijg.

        Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

        Comment


        • #5
          Re: Welke Canon kopen?

          Deze is ook goed maar een geheugenkaartje van 4 GByte is wat aan de lage kant. Beter is 8GB of hoger voor deze camera zeker als je Raw en jpeg samen maakt

          Comment


          • #6
            Re: Welke Canon kopen?

            Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk bericht
            Het toestel zou ook een aansluiting moeten hebben voor een "TC-80N3" timer omdat ik ook met timelapse stuff bezig ben. Ik vrees dat die EOS 500D daar niet voor in aanmerking komt zeker?
            Kijk eens naar een Nikon D300s of 2de hands D300 of 200, daar zit al het spul voor timelaps gewoon in.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Welke Canon kopen?

              Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk bericht
              Ik zie de Canon Eos 500D wel zitten, maar ben niet 100% zeker of er in die prijsklasse een beter toestel is. Een prijsklasse duurder zou eventueel ook nog mogen (Eos 7D klasse).


              - Welk toestel zou ik nemen, en waarom/waarom niet
              - Welke "degelijke" beginners-lens kan ik het beste nemen (geen plastieken versie)
              - Welke telelens (min. 300mm) kan ik er eventueel later bijkopen van rond de 500euro
              - Een prijsklasse hoger dan de 500D is de 50D en niet de 7D
              - "Beginners" lens ??? Wat is je budget voor een lens ?
              - Denk niet dat je een deftige telelens van minimum 300mm gaat vinden voor 500 €, zeker niet als je hem wilt gebruiken op de 7D.
              - De 7D vraagt absoluut beter glas, ik heb hem eens gebruikt (als test) met een 70-300 en daarna zelfde foto gemaakt met 100-400 L, Dag en nacht verschil
              Ik heb de 70-300 daarna gewoon weggedaan.

              grts
              Sieg
              Last edited by Sieg; 4 januari 2010, 22:57. Reden: foutje gemaakt
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Welke Canon kopen?

                de 70-300 is usm kost iets meer dan 400 euro nieuw !!
                canon 5d mk2 canon 24-70 L f 2.8 usm - canon 70-200 L f 2.8 is usm - speedlight ex 580 II - canon EF 2 II extender - Kenko KFM 1100 - Elinchrom D-Lite 4 it to go set - Cokin filterset - lowerpro

                Comment


                • #9
                  Re: Welke Canon kopen?

                  Ik heb hier de Tamron 18-270mm F3.5-6.3 DI II VC LD liggen samen met de Sigma 24-70mm F2.8 EX DG voor op een Canon EOS 500D Body .
                  Eerlijk gezegd onder de indruk van beide lenzen, misschien ook iets voor jou: zowel 1 zoomlens voor gewoon gebruik en 1 lichtsterkere?
                  Samen zo'n 1430 €

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke Canon kopen?

                    hey allemaal,

                    Bedankt voor de hulp.

                    Ik heb besloten een 7D te kopen en meteen een deftig paar lenzen aan te schaffen, maar daar ben ik nog niet uit.

                    Ik zoek dus een "gewone" lens, en een telelens zoals hierboven gezocht (100-400).

                    Alle voorstellen welkom
                    Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke Canon kopen?

                      Ideale all-round lens, vind ik persoonlijk, is de 24-105 f4 L IS.
                      Die lens staat er bij mij meestal op, is haarscherp en qua gewicht valt deze ook nog mee.
                      Samen met de 100-400 of de 70-200 de ideale combinatie, eventueel later indien behoefte aan UWA de 10-22.

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke Canon kopen?

                        Op een cropcamera vind ik persoonlijk de 17-55 IS USM een veel mooier bereik. Koop daar
                        dan nog een van de vier 70-200 bij en je hebt een prachtige set om mee te beginnen...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke Canon kopen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Ideale all-round lens, vind ik persoonlijk, is de 24-105 f4 L IS.
                          Die lens staat er bij mij meestal op, is haarscherp en qua gewicht valt deze ook nog mee.
                          Samen met de 100-400 of de 70-200 de ideale combinatie, eventueel later indien behoefte aan UWA de 10-22.

                          grts
                          Sieg
                          Ik heb nu een Sony F717, en op de lens staat 2-2,4/9.7-48,5

                          De lens die jij vernoemd, kan deze evenveel fotograferen als ze volledig uitgezoomd is, of heeft die een minder grote hoek?

                          Ik weet de goeie termen niet om dit uit te leggen dus hopelijk snappen jullie het.
                          Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke Canon kopen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            Op een cropcamera vind ik persoonlijk de 17-55 IS USM een veel mooier bereik. Koop daar
                            dan nog een van de vier 70-200 bij en je hebt een prachtige set om mee te beginnen...
                            Is inderdaad ook een goede lens, maar ik geef persoonlijk liever iets meer uit aan een lens zodat ik de bouwkwaliteit heb van een L. Als ik een spatwaterdichte body heb dan wil ik ook een spatwaterdichte lens erop.
                            Maar zoals reeds vele keren hier op het forum vermeld, voor iedereen is het bereik van een lens een persoonlijke keuze, wat voor de ene ideaal is, is het voor de andere niet, discussies zijn er al genoeg gevoerd hieromtrent.

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke Canon kopen?

                              ik heb nu de canon 50 d en daar de 100-400 van canon op voor rally wel een prijzige lens maar goed

                              Comment

                              Working...
                              X