Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Canon kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke Canon kopen?

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    De 7D vraagt absoluut beter glas, ik heb hem eens gebruikt (als test) met een 70-300 en daarna zelfde foto gemaakt met 100-400 L, Dag en nacht verschil
    Ik heb de 70-300 daarna gewoon weggedaan.

    grts
    Sieg
    Sorry maar dat slaat toch nergens op. Waarom zou de 7D beter glas nodig hebben?
    Zet die 2 lenzen op een oude 20D en je zal het verschil ook zien.
    Het wordt vaak aangehaald dat door de meer megapixels je ook beter glas nodig hebt. Maar dat is niet het geval. Zet een oudere goedkopere lens op de 7D en je zal merken dat die 7D die lens niet degradeerd. Of anders gesteld: de foto's worden niet slechter dan getrokken met een oudere body.
    Tot sluitertijd, Dirk

    Comment


    • #17
      Re: Welke Canon kopen?

      Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk bericht
      Ik heb nu een Sony F717, en op de lens staat 2-2,4/9.7-48,5
      Op lenzen voor DSLR staan de mm's voor een 35mm equivalent. Dat komt nog uit de analoge tijd toen de meesten met een 35mm analoge film werkten.

      Jouw Sony heeft een crop factor van 3.9. (wil zeggen de sensor was 3.9x kleiner dan 35mm) De lens erop moet je met die crop factor vermenigvuldigen. Dus jouw Sony had in 35mm termen een lens van 38mm-190mm.
      De opening was maximaal F/2 op 38mm en maximaal F/2.4 op 190mm.
      Dat was het knappe aan die F717 die had best een lichtgevoelige lens.

      Als je over een Canon APS-C sensor praat (500D, 50D, 7D). Dan is de crop factor 1.6.
      Dus om het bereik 38-190 zoals je op je F717 had te evenaren heb je dus voor een 7D lenzen nodig voor 38/1.6=24 tot 190/1.6=118mm.

      Dus de "EF 24-105 F/4 L IS USM" is een lens die dicht bij jouw oude getrouwe F717 ligt.
      Het geeft omgerekend een bereik van 38mm-168mm. Dus net iets minder tele dan je had. De opening is wel kleiner met maximaal F/4 voor het gehele bereik.
      Maar met die 7D kan je wel de ISO hoger zetten dan met zo'n F717 kon. Dus dat kan je daar goed compenseren.

      Maar zoals als aangehaald. Je bent het waarschijnlijk wel gewoon om pas vanaf 38mm te kunnen beginnen. Maar voor de meeste is dit om te starten veel te hoog. Op een APS-C van Canon is het normaal iets gunstiger om vanaf 17mm te vertrekken.

      De EF-S 17-55 F/2.8 komt in lichtsterkte meer overeen met je oude Sony lens, want is hier F/2.8 over het ganse bereik. En deze lens gedraagt zich op die 7D als een 27mm-88mm. Dus veel korter dan jouw lens (je zal wel wat tele missen dan). Maar ook veel breder. Voor foto's binnenhuis zal je dat stukje onder de 38mm echt heel vaak gebruiken.

      Voor de Tele kan je inderdaad naar de 100-400 kijken (op de 7D wordt dat dan 160-640mm). Of overweeg een van de 70-200 varianten van Canon (op een 7D komen die overeen met 112mm-320mm).
      Tot sluitertijd, Dirk

      Comment


      • #18
        Re: Welke Canon kopen?

        Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
        Op lenzen voor DSLR staan de mm's voor een 35mm equivalent. Dat komt nog uit de analoge tijd toen de meesten met een 35mm analoge film werkten.

        Jouw Sony heeft een crop factor van 3.9. (wil zeggen de sensor was 3.9x kleiner dan 35mm) De lens erop moet je met die crop factor vermenigvuldigen. Dus jouw Sony had in 35mm termen een lens van 38mm-190mm.
        De opening was maximaal F/2 op 38mm en maximaal F/2.4 op 190mm.
        Dat was het knappe aan die F717 die had best een lichtgevoelige lens.

        Als je over een Canon APS-C sensor praat (500D, 50D, 7D). Dan is de crop factor 1.6.
        Dus om het bereik 38-190 zoals je op je F717 had te evenaren heb je dus voor een 7D lenzen nodig voor 38/1.6=24 tot 190/1.6=118mm.

        Dus de "EF 24-105 F/4 L IS USM" is een lens die dicht bij jouw oude getrouwe F717 ligt.
        Het geeft omgerekend een bereik van 38mm-168mm. Dus net iets minder tele dan je had. De opening is wel kleiner met maximaal F/4 voor het gehele bereik.
        Maar met die 7D kan je wel de ISO hoger zetten dan met zo'n F717 kon. Dus dat kan je daar goed compenseren.

        Maar zoals als aangehaald. Je bent het waarschijnlijk wel gewoon om pas vanaf 38mm te kunnen beginnen. Maar voor de meeste is dit om te starten veel te hoog. Op een APS-C van Canon is het normaal iets gunstiger om vanaf 17mm te vertrekken.

        De EF-S 17-55 F/2.8 komt in lichtsterkte meer overeen met je oude Sony lens, want is hier F/2.8 over het ganse bereik. En deze lens gedraagt zich op die 7D als een 27mm-88mm. Dus veel korter dan jouw lens (je zal wel wat tele missen dan). Maar ook veel breder. Voor foto's binnenhuis zal je dat stukje onder de 38mm echt heel vaak gebruiken.

        Voor de Tele kan je inderdaad naar de 100-400 kijken (op de 7D wordt dat dan 160-640mm). Of overweeg een van de 70-200 varianten van Canon (op een 7D komen die overeen met 112mm-320mm).
        Hey, bedankt voor je supercomplete antwoord !!
        Ik ga het eens op men gemakje bekijken want ik kan er nog niet 100% aan uit

        Wat ik dus graag zou hebben zijn 2 lenzen voor de 7D.
        Een lens die veel korter gaat dan men huidige F717 lens (voor idd foto's binnenshuis beter te kunnen nemen met veel meer bereik), en een lens die toch een aanzienlijk stuk meer zoomed dan men huidige lens.

        Die korte lens verwacht ik uiteraard niet van dat ze meer kan zoomen dan men huidige lens want dat is niet mogelijk uiteraard.
        Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

        Comment


        • #19
          Re: Welke Canon kopen?

          Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk bericht
          Wat ik dus graag zou hebben zijn 2 lenzen voor de 7D.
          Een lens die veel korter gaat dan men huidige F717 lens (voor idd foto's binnenshuis beter te kunnen nemen met veel meer bereik), en een lens die toch een aanzienlijk stuk meer zoomed dan men huidige lens.
          Een 10-22- , een 24-70- en een 70-200 variant.
          of
          10-22, 24-104 en 100-400

          Prijs van beide sets komen neer op ongeveer 2500 Euro zonder camera.
          Ik moet het doen met de eerste set, en ik ben hier wreed content mee. De 24-70 is het meest gebruikt voor binnenopnames met externe flitser. De 10-22 voor landschappen, alhoewel ik regelmatig foto's stitch, en de 10-22 minder gebruikt word.
          De 70-200 is deze met IS en diafragmawaarde F/4 en deze gebruik ik dan weer voor buitensporten.

          Comment


          • #20
            Re: Welke Canon kopen?

            Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
            Een 10-22- , een 24-70- en een 70-200 variant.
            of
            10-22, 24-104 en 100-400

            Prijs van beide sets komen neer op ongeveer 2500 Euro zonder camera.
            Ik moet het doen met de eerste set, en ik ben hier wreed content mee. De 24-70 is het meest gebruikt voor binnenopnames met externe flitser. De 10-22 voor landschappen, alhoewel ik regelmatig foto's stitch, en de 10-22 minder gebruikt word.
            De 70-200 is deze met IS en diafragmawaarde F/4 en deze gebruik ik dan weer voor buitensporten.
            Kan ik die middelste er niet uitlaten, want anders moet ik over men budget gaan

            Of is er geen tussenweg zodat ik toch maar 2 lenzen nodig heb?
            Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

            Comment


            • #21
              Re: Welke Canon kopen?

              Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
              , voor de enige reden dat je hier denk ik dan wel weer een jaar of tien mee verder kunt. .

              Hahahaha, verder alles goed met u?
              Zodra de opvolger er is ( over 1,5 jaar) dan is de 7D totaal verouderd, zijn de beelden achterhaald en is er eigenlijk geen fatsoenlijke foto meer mee te maken.
              Last edited by Keeskanon; 5 januari 2010, 18:35.

              Comment


              • #22
                Re: Welke Canon kopen?

                Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk bericht
                Kan ik die middelste er niet uitlaten, want anders moet ik over men budget gaan

                Of is er geen tussenweg zodat ik toch maar 2 lenzen nodig heb?

                Kan best , als je maar een lens koopt die op 17mm begint (voor een cropcamera), dus een EFs 17-55 of Tamron 17-50 of dergelijke.
                De voorgestelde 24-70 is een EF fullframe......

                Comment


                • #23
                  Re: Welke Canon kopen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                  Kan best , als je maar een lens koopt die op 17mm begint (voor een cropcamera), dus een EFs 17-55 of Tamron 17-50 of dergelijke.
                  De voorgestelde 24-70 is een EF fullframe......
                  Welke 2 lenzen stel je dan voor om :

                  1) Met de eerste lens nog meer bereik te hebben bij korte afstanden (binnenshuis enzo) dan men Sony
                  2) Met de 2de lens aanzienlijk meer zoom te hebben dan men Sony

                  Liefst van Canon wel.

                  Die eerste zou ik graag in een setje kopen bij redcoon ofzo, en die 2de koop ik enkele weken later wel aan als ik wat ervaring heb.
                  Maar bij Redcoon hebben ze enkel sets met een 15-85 lens erop zoals die hieronder :



                  En jij stelt voor om iets te nemen dat begint met 17 ....
                  Sorry voor de domme vragen, maar zoveel ken ik er ook niet van
                  Last edited by BelgianEvo; 5 januari 2010, 20:54.
                  Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

                  Comment


                  • #24
                    Re: Welke Canon kopen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk bericht
                    Welke 2 lenzen stel je dan voor om :

                    1) Met de eerste lens nog meer bereik te hebben bij korte afstanden (binnenshuis enzo) dan men Sony
                    2) Met de 2de lens aanzienlijk meer zoom te hebben dan men Sony

                    Die eerste zou ik graag in een setje kopen bij redcoon ofzo, en die 2de koop ik enkele weken later wel aan als ik wat ervaring heb.
                    Maar bij Redcoon hebben ze enkel sets met een 15-85 lens erop zoals die hieronder :



                    En jij stelt voor om iets te nemen dat begint met 17 ....
                    Sorry voor de domme vragen, maar zoveel ken ik er ook niet van

                    Liefst van Canon wel.
                    1 Van de leuke dingen van een verwisselbare lenzen is dat je een body kan kopen met iedere lens die je wil hebben, je hoeft geen kit te kopen....
                    Je bent toch niet van Redcoon afhankelijk, er zijn genoeg dozenschuivers.....
                    Met 17mm bedoel ik iets in die buurt zo van 15 tot 18mm.
                    Die 15-85 schijnt vrij goed te zijn, maar is natuurlijk niet lichtsterk en nogal prijzig.

                    Mijn voorstel:
                    Iets naar budget en wens naar lichtsterkte uit de rij van:
                    17-5
                    16-50
                    18-50
                    17-55
                    17-85
                    15-85
                    18-135
                    Dat geeft genoeg groothoek voor de meeste toepassingen, ultragroothoeken zijn voor bepaalde dingen wel eens leuk , maar bepaald niet noodzakelijk.

                    Daarbij een telezoom naar gewenst bereik en budget.
                    Dan kan je (bijna ) alles met 2 lenzen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Welke Canon kopen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                      1 Van de leuke dingen van een verwisselbare lenzen is dat je een body kan kopen met iedere lens die je wil hebben, je hoeft geen kit te kopen....
                      Je bent toch niet van Redcoon afhankelijk, er zijn genoeg dozenschuivers.....
                      Met 17mm bedoel ik iets in die buurt zo van 15 tot 18mm.
                      Die 15-85 schijnt vrij goed te zijn, maar is natuurlijk niet lichtsterk en nogal prijzig.

                      Mijn voorstel:
                      Iets naar budget en wens naar lichtsterkte uit de rij van:
                      17-5
                      16-50
                      18-50
                      17-55
                      17-85
                      15-85
                      18-135
                      Dat geeft genoeg groothoek voor de meeste toepassingen, ultragroothoeken zijn voor bepaalde dingen wel eens leuk , maar bepaald niet noodzakelijk.

                      Daarbij een telezoom naar gewenst bereik en budget.
                      Dan kan je (bijna ) alles met 2 lenzen.
                      Okay thanks
                      De reden waarom ik zo'n kit zou willen nemen is omdat ze meestal goedkoper uitkomen tov dat je alles apart zou nemen

                      Dan ga ik voor de bovenstaande kit bij redcoon, en later koop ik me nog een lekker goede telelens.

                      nogmaals bedankt voor de info
                      Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

                      Comment


                      • #26
                        Re: Welke Canon kopen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                        Hahahaha, verder alles goed met u?
                        Zodra de opvolger er is ( over 1,5 jaar) dan is de 7D totaal verouderd, zijn de beelden achterhaald en is er eigenlijk geen fatsoenlijke foto meer mee te maken.
                        Een camera gebruik je tot die versleten is. Om 150.000 fotokes te maken heb je toch wat tijd nodig. Maar voor de rest is alles goed met me. Dank voor de belangstelling.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Welke Canon kopen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                          Een camera gebruik je tot die versleten is.
                          Tegenwoordig gebruik je een camera tot de opvolger er is.....

                          Comment


                          • #28
                            Re: Welke Canon kopen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                            Tegenwoordig gebruik je een camera tot de opvolger er is.....
                            Uhuh

                            Vrouwen zijn als camera's ... om de 3 jaar neem je een nieuwe
                            Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Welke Canon kopen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
                              Uhuh

                              Vrouwen zijn als camera's ... om de 3 jaar neem je een nieuwe
                              Ik heb er een, al meer dan een kwarteeuw en koester haar nog elke dag, een beetje meer.
                              Mag dat ook a.u.b. ?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Welke Canon kopen?

                                Weet je wat het is aan deze topic.
                                TS vraagt voor een canon camera, en voor je het weet zijn er die mijn mening als camera gebruiker blijkbaar afkeuren.
                                En dan nog over vrouwen beginnen.

                                Er zijn er weer die letterlijk naast de pot willen pissen.

                                Maar alles is voor de rest goed met me.

                                aan TS, Je zal als je met twee objectieven je ding wil doen De 10-22 kunnen achterwege laten, Je hebt nu eenmaal een objectief nodig in het standaard bereik van rond de 50mm voor portret en reportage fotografie.
                                Je kan overwegen om de 17-55 f/2.8 aan te schaffen en een 70-200.
                                Het ultra brede bereik zal je denk ik niet missen in den beginnen.
                                En de brug tussen 55mm en 70mm is niet zo erg.
                                Mocht het om de een of andere reden toch beginnen kriebelen om een Full-frame te willen gebruiken, dan zou je nu wel geen EF-S objectieven aanschaffen, die zijn niet bruikbaar op een Full-frame zoals de 5D en 1D reeks.

                                Comment

                                Working...
                                X