Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera past bij mij?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera past bij mij?

    Hoi,

    Ik zou graag een camera kopen, maar heb een beetje schrik van al die goede & slechte feedback's..
    De ene persoon zegt dat hij goed is, de andere dan weer niet..

    Dus ik zoek eigenlijk een camera die voornamelijk scherp kan fotograferen.
    Hij zou moeten dienen om foto's te maken en op een site te zetten.. (filmen is dus niet verplicht..)
    Ik ben een webdesigner en hou sinds kort onze clubsite bij, dus om alles een beetje op te vrolijke zou ik graag een heleboel foto's vaak willen uploaden en dergelijke..

    De sport is judo, dus zijn vaak wel 'actieve' beelden die ik moet trekken..

    Max budget? ~300-350 euro lijkt me wel een geschikte prijs..
    Enig idee welke camera het beste geschikt is voor mij?

    Ohja, ik ben geen ervaren fotograaf.. :P

    Groetjes,
    Anciency

  • #2
    Re: Welke camera past bij mij?

    Kan iemand helpen? :/

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera past bij mij?

      Misschien de G16?
      http://users.telenet.be/patric/

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera past bij mij?

        Aantal mensen hebben mij een Canon PowerShot SX60 HS Digital Camera aangeraden, omdat die een ingebouwde flash heeft en dat het heel handig is omdat het vooral binnen is.

        Maar zijn de foto's scherp?
        En op een andere site hebben ze me uitgelegd dat ik een 'snelle' camera nodig heb, is deze er 1?

        Wat is jullie mening over de Canon PowerShot SX60?

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera past bij mij?

          Hoe groot mag de Camera zijn ?
          Zit je ver van je onderwerp ? (judo)

          De SX60 is zeker geen ideale camera voor indoor.
          Last edited by Funcky; 14 januari 2015, 21:15.
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera past bij mij?

            Ik ben trainer, dus sta gewoon vlak naast de matten, of eventueel erop dus..
            De grote maakt mij weinig uit, heb liever kwaliteit dan compact.
            En vind die grotere camera's wel iets hebben.. :P

            Comment


            • #7
              Re: Welke camera past bij mij?

              Hallo,

              Om indoor goed bruikbare foto's te maken van snelle bewegingen heb je eigenlijk een flits nodig (anders heb je zeer lichtsterke lenzen nodig).
              Ik vrees echter dat je voor het vooropgestelde budget moeilijk een camera gaat vinden die gaat voldoen aan je verwachtingen ... (bv een hotshoe aanwezig om een flits te kunnen gebruiken).
              De ingebouwde flits van de meeste compactcamera's is meestal niet toereikend.

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Re: Welke camera past bij mij?

                Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                Hallo,

                Om indoor goed bruikbare foto's te maken van snelle bewegingen heb je eigenlijk een flits nodig (anders heb je zeer lichtsterke lenzen nodig).
                Ik vrees echter dat je voor het vooropgestelde budget moeilijk een camera gaat vinden die gaat voldoen aan je verwachtingen ... (bv een hotshoe aanwezig om een flits te kunnen gebruiken).
                De ingebouwde flits van de meeste compactcamera's is meestal niet toereikend.

                Jaja
                Naar welk budget zou het dan meer gaan?

                Comment


                • #9
                  Re: Welke camera past bij mij?

                  Hallo,

                  Het hangt er een beetje vanaf welke resultaten je wil bereiken.
                  Als het om de promotie van de sport gaat - en daar ga ik van uit - dan denk ik dat je best met een (goedkope) DSLR kan starten.
                  Zowel bij Canon als bij Nikon (om maar wat te noemen) zit je dan voor een body + kitlens aan een kleine € 500,00.
                  Tel daar nog eens een kleine € 100,00 bij (minimaal) voor een flits en je zit al snel aan het dubbele van je budget.

                  Eigenlijk zou je best eerst eens aan een aantal mensen met verschillende camera's vragen om wat foto's te maken tijdens een clubactiviteit en dan de resultaten vergelijken.
                  In functie van die resultaten en je budget kan je dan misschien een goede oplossing vinden?

                  Jaja

                  Oorspronkelijk geplaatst door Anciency Bekijk bericht
                  Naar welk budget zou het dan meer gaan?
                  Last edited by jaja; 14 januari 2015, 21:54.
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke camera past bij mij?

                    Is niet specifiek voor promoten van de club, maar ook om gewoon weer wat meer te hebben in de club, is altijd leuk als je foto's hebt van gebeurtenissen..
                    oa podiumplaatsen, als ze op de training bezig zijn, ..

                    Dus moet ook niet echt perse zo'n heel super goed toestel zijn, aangezien ik die prijzen al gelijk zo hoog zie gaan.. :P

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke camera past bij mij?

                      Dus ...

                      Eens wat verschillende camera's (laten) uittesten ...

                      jaja

                      Oorspronkelijk geplaatst door Anciency Bekijk bericht
                      Is niet specifiek voor promoten van de club, maar ook om gewoon weer wat meer te hebben in de club, is altijd leuk als je foto's hebt van gebeurtenissen..
                      oa podiumplaatsen, als ze op de training bezig zijn, ..

                      Dus moet ook niet echt perse zo'n heel super goed toestel zijn, aangezien ik die prijzen al gelijk zo hoog zie gaan.. :P
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke camera past bij mij?

                        Wedstrijdbeelden maken met een flash... dat zal wel niet kunnen, vermoed ik, dus een compactje valt denk ik zowiezo af, nee?


                        Sent from my iPad using Tapatalk.
                        Toon Nikonian
                        D700/D7000/glaswerk Nikkor

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke camera past bij mij?

                          Occasie D90 plus 35mm 1.8f
                          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke camera past bij mij?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Anciency Bekijk bericht
                            Hoi,

                            Dus ik zoek eigenlijk een camera die voornamelijk scherp kan fotograferen.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Anciency Bekijk bericht
                            ...

                            Dus moet ook niet echt perse zo'n heel super goed toestel zijn...
                            tja...?
                            dat wordt moeilijk hoor.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke camera past bij mij?

                              De Panasonic FZ200 (€359) heeft een heel lichtsterke lens en heeft op dat gebied al voorsprong
                              op andere bridge camera's zoals de door U genoemde Canon SX60 HS. De foto's zijn redelijk bij
                              minder licht maar in deze prijs categorie zal je met geen enkel toestel zeer goede
                              resultaten bekomen in dergelijke omstandigheden. Hangt er ook vanaf hoe goed de zaal verlicht is.
                              Er kan eventueel ook een externe flits worden gebruikt.
                              Rudi
                              Last edited by rudimaes; 15 januari 2015, 07:59.

                              Comment

                              Working...
                              X