Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera het best kopen??!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera het best kopen??!

    Ik ben nieuw hier op dit forum en ik vroeg me af; ik ben begonnen als urbexer in verlaten gebouwen/domeinen en vroeg mij af welke camera ik het best zou kopen?
    Liefst canon, budget onder de €700

  • #2
    Re: Welke camera het best kopen??!

    Veel keuze is er niet.
    Canon EOS 700D DSLR - 18 megapixel APS-C CMOS sensor , full HD video, 3.0" LCD touchscreen en SDHC of SDXC geheugen. Gratis verzending!


    Lijkt mij een goede instap. Goed toestelletje en een lens die breed inzetbaar is.

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera het best kopen??!

      Had eerder een oogje op de: CANON Compact camera PowerShot G5 X.

      En op de CANON Compact camera PowerShot G9 X MARK ||

      Ben namelijk nog maar 14 en ik graak moeizaam aan geld.
      Dusja..

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera het best kopen??!

        Ik doe nu ook een tijdje aan urbex en ik gebruik voornamelijk een Canon 6D + Samyang 14/2.8. Een full frame is wenselijk omdat je vaak op hoge ISO zit. Je hebt heel vaak weinig licht indoor, enkel door de ramen komt wat licht en vaak zijn die ook dichtgetimmerd. Een groothoeklens is ook aan te raden omdat je vaak weinig plaats hebt en een wijdere lens geeft mooiere resultaten (vind ik persoonlijk).

        Dat gezegd zijnde, als je met statief werkt heb je niet per se een full frame nodig. Dan kom je ook weg met een 1" sensor gelijk de G7xII of een Sony RX100. Ikzelf vind dat een statief mij in de weg staat en het vertraagt het hele proces.

        Naast de 6D+14/2.8 gebruik ik ook een Sony RX100IV. Die gebruik ik voor detail shots te nemen omdat ik met de 14mm niet kan inzoomen. En dat gaat verrassend goed voor zo een kleine sensor in zo'n donkere omstandigheden. Je kan Multiframe Noise Reduction opzetten waardoor die 4 foto's neemt en dan combineert met minder ruis tot gevolg. De Sony kan ook tot F2.8 en zelfs F1.8 in de wijdste stand, dat helpt ook.

        Ik neem ook een korte video van de locatie en de Sony doet het prima op dat vlak. De stabilisatie in 1080p is geweldig en de kwaliteit ook. In 4K opnemen kan ook maar de stabilisatie is dan minder effectief.

        De Canon G9xII zou ik niet doen omdat die in de telestand maar tot F4.9 gaat. De G7xII heeft dan een F2.8.
        Last edited by alex606; 12 augustus 2017, 10:58.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera het best kopen??!

          Ga op zoek naar een goede 2de handse MFT cameraPana of Oly) en besteed de rest van het geld aan een goed statief.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera het best kopen??!

            Een camera met veel dynamisch bereik bij iso 100 voor op statief (goedkoopste optie) of een fullframe met lichtsterke prime én groot dynamisch bereik bij die iso's zal het werk klaren...
            De nikon d7100 is 2dehands erg gunstig van prijs én groot dynamisch bereik, de middenklasse v sensor én vrij goedkoop een breedhoekzoomlens tevens 2dehands, dit kan binnen joiw budget, urbex met een 1 inch sensor kan ook, maar dan moeten jouw eisen een pak lichter zijn uitt

            Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: Welke camera het best kopen??!

              14 jaar en beperkt budget, en na 3 reacties gaat het al over fullframe......

              Zoek iets 2de hands van een jaar of 5 oud met een breedhoek.
              5 jaar geleden werden er ook al ongelooflijk mooie fotos gemaakt. Je budget zal je dankbaar zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Welke camera het best kopen??!

                Bedankt iedereen voor de vele informatie!
                Ik zit al weer een grote stap verder qua zoeken naar een goeie camera.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke camera het best kopen??!

                  Ik ben nu al een volle 2u aan het zoeken voor goede camera+accescoires.
                  En ik denk dat ik uiteindelijk tot deze conclusie gekomen ben:

                  •Nikon D3300 + Nikkor AF-S 18-105mm F3.5-5.6 G ED
                  (->foto konijnenberg)
                  519€

                  •SanDisk SDHC Extreme 32GB 90MB/s V30
                  (->foto konijnenberg)
                  25,90€

                  •Hama All in One USB 3.0 Kaartlezer
                  ((->foto konijnenberg))
                  18,95€

                  TOTAAL= €563,85

                  Is dat een goede keuze?
                  Of raden jullie mij een andere lens aan ofzo?
                  Laat maar iets weten.
                  Mijn besluit qua camera staat wel vast, maar misschien weten jullie nog beter lenzen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke camera het best kopen??!

                    Dat is een basistoestel, niks mis mee, maar tweedehands ga je beter vinden.
                    Waarom zou je dat niet doen om te starten. Ik kan me een D4 betalen, maar stel me tevreden met tweedehands camera's onder de 500€.

                    Die lens is een goedkoop kitlensje.
                    Koop er nog een Breedhoek prime bij met f 1.8 tot 2.8, en je kan al eens iets proberen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke camera het best kopen??!

                      Ik zou vooral nog op zoek gaan naar een goed en compact statief. Zeker als je binnen in een gebouw zit kan dit een grote meerwaarde zijn (denk aan donkere ruimtes, kelders, zolders, dichtgetimmerde ramen/deuren, dichtgegroeid door klimop, ...)
                      Ik ging nooit urbexen zonder statief, alleen al omdat ik vaak 3 opnames maakte (onderbelicht - neutraal - overbelicht).

                      Je zit met je cropfactor (1.5) dus je lens geeft eigenlijk een 27-157 mm weer, om een volledige ruimte (vooral in huizen) te fotograferen kan dit soms krap worden (niet onmogelijk, beetje creatief zijn + extra uitdaging).
                      Nu qua lenzen kan je denk ik weinig anders doen (binnen jouw budget).
                      https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke camera het best kopen??!

                        Zou ik dan eerder de Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC Nikon AE (GROOTHOEKLENS)kopen
                        in plaats van de Nikkor AF-S 18-105mm F3.5-5.6 G ED
                        ?
                        En de nikon D3300 (€379)dan gwn de body kopen?
                        Zoja dan kom ik op €815
                        Wat wel €215 over mijn budget is!!
                        Bijna niet haalbaar dus.
                        Plssss help mij ik zit in de knoop.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke camera het best kopen??!

                          Een beetje opletten met die basistoestellen want daar ontbreken vaak sommige opties. Bracketing ga je heel vaak gebruiken en vaak zijn die toestellen daar beperkt in. Kijk het goed na zou ik zeggen.

                          Ik zou een wijdere lens nemen, bv. Een Sigma 10-20 en dan gewoon de 18-55 kitlens erbij voor de detailopnames. 18mm op een cropsensor is vaak te krap, geloof me maar.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke camera het best kopen??!

                            Maar een Sigma 10-20 kost €420, en dan moet ik nog een geschikte camera kopen+ accescoires.
                            En ik ben nog maar 14=ik verdien geen geld bv. met vakantiejobs,het neemt dus heel veel tijd in beslag voor zo veel geld.
                            En ik wil mijn budget liefst onder of net boven de €600 houden anders is het bijna onhaalbaar.
                            En ik ben zooooo gefascineerd in fotograffie+ urbexen!
                            Dus ik wil ook hebben dat de gekochte materiaal bijna perfect voldoen aan wat ik doe als hobby.
                            Aub, is er iemand die me wilt helpen om een goeie uitrusting te voorzien in de kleinste details onder de €600!!?

                            Met vriendelijk groeten,
                            InterestedBoy_2002

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke camera het best kopen??!

                              Sigma 10-20
                              Nikon D3300

                              En vind u nog ergens een goedkoop 18-55 kitlensje, eventueel tweedehands voor 30€ of zo.

                              In de plaats van de Sigma 10-20 kunt ge ook een Samyang 10/2.8 nemen. Die is goedkoper maar je moet wel manueel focussen. Dat doe ik ook met mijn 14/2.8 maar het vergt wat gewenning.
                              Last edited by alex606; 14 augustus 2017, 00:31.
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment

                              Working...
                              X