Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera? advied aub

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera? advied aub

    Hallo,
    ik zit te denken aan de camera fuji6800 of kodak dx3600 met docking system.
    ik ben geen proff.ik wil:
    redelijk mooie foto's maken +uitprinten,een oplaadsysteem vd kodak is denk wel handig,
    kleine mooie videoclips met geluid van opname erbij-deze door te zenden via de comp.,evt. camera als webcam te gebruiken(niet echt nodig,kan ik separaat nemen evt),ingebouwde flits.
    Eigenaardig is dat ik denk te lezen dat de videoopname van deze fuji niet groots is(frames p/sec). Minder als deze kodak. Maar, ik ben een leek hier in. Kan iemand mij advisere in deze of een ander alternatief geven?
    Dank bij voorbaat,
    Eppie


    EP

  • #2
    Beetje eigenaardige keuze, de Fuji kost 2x zoveel als de Kodak en de Fuji is 3.3megapixel terwijl de Kodak maar 2.3 is... Enfin, ik raad je aan een paar recente testen te lezen op http://www.dpreview.com

    Als je dan toch al de Fuji6800 overweegt (prijs is 45.218 fr.) dan zou ik toch de Canon G2 (4MP) overwegen, momenteel de beste koop, beeldkwaliteit is het beste op de markt op dit moment, de bijgeleverde batterij heeft bijna het langste uithoudingsvermogen en je hebt er zelfs een IR afstandsbediening bij... Prijs is 43.725 fr. bij bv. www.redcorp.be

    Over de videomogelijkheden, de meeste mensen die ik ken gebruiken dat praktisch nooit... ik beschouw het als een gadget dat fabrikanten inbouwen om een checkmark meer op hun lijstje te kunnen zetten... Praktisch gezien kan je dat moeilijk goed gebruiken en zal je alleszins het formaat terug moeten omzetten naar MPG omdat motion JPEG te groot is om te emailen...

    mvg,
    Wim
    Fuji6900: QuickTime Motion JPEG (10fps up to 160 secs
    Kodak DC3600: movie 320 x 240/160 x 120, 20 fps with audio
    Canon G2:
    • 320 x 240, 15 fps, max 30 secs (including audio)
    • 160 x 120, 15 fps, max 120 ses (including audio)

    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

    Comment


    • #3
      Bedankt Wim,
      Ik zal zeker eens naar deze Canon gaan kijken. Het is voor mij moeilijk te kiezen.Ik wil ook niet al te duur uit zijn. De kodak daar viel ik als eerste op.Alles in een, easy-share systeem ed.Maar toen zag ik die Fuji met meer mogelijkheden,langere video-opname,beterekwaliteit ed en bij www.topvision.lu voor de prijs van 27.996 Bfr.(694 euro).Niet gek. Ik kijk nog even.
      Eppie.


      Beetje eigenaardige keuze, de Fuji kost 2x zoveel als de Kodak en de Fuji is 3.3megapixel terwijl de Kodak maar 2.3 is... Enfin, ik raad je aan een paar recente testen te lezen op http://www.dpreview.com

      Als je dan toch al de Fuji6800 overweegt (prijs is 45.218 fr.) dan zou ik toch de Canon G2 (4MP) overwegen, momenteel de beste koop, beeldkwaliteit is het beste op de markt op dit moment, de bijgeleverde batterij heeft bijna het langste uithoudingsvermogen en je hebt er zelfs een IR afstandsbediening bij... Prijs is 43.725 fr. bij bv. www.redcorp.be

      Over de videomogelijkheden, de meeste mensen die ik ken gebruiken dat praktisch nooit... ik beschouw het als een gadget dat fabrikanten inbouwen om een checkmark meer op hun lijstje te kunnen zetten... Praktisch gezien kan je dat moeilijk goed gebruiken en zal je alleszins het formaat terug moeten omzetten naar MPG omdat motion JPEG te groot is om te emailen...

      mvg,
      Wim
      Fuji6900: QuickTime Motion JPEG (10fps up to 160 secs
      Kodak DC3600: movie 320 x 240/160 x 120, 20 fps with audio
      Canon G2:
      • 320 x 240, 15 fps, max 30 secs (including audio)
      • 160 x 120, 15 fps, max 120 ses (including audio)


      EP

      Comment


      • #4
        Verder niemand met een advies/suggestie?

        EP

        Comment


        • #5
          Hi eppie

          Ikzelf gebruik een 6800z en ben er heel tevreden over maar je moet wel uitmaken of het een camera voor jou is.

          Als je een eenvoudig te gebruiken camera wilt die zonder manipulatie van de foto's uitstekende afdrukken maakt tot hele grote formaten dan is de Fuji gewoonweg de beste camera die je kan kopen voor die prijs. De printqualiteit van de 6m pics is gewoonweg uitstekend.

          Maar indien je een camera wenst die goeie video's maakt ben je aan het verkeerde adres. Eigenlijk maakt geen enkele digitale camera goeie video's en zoals wim zegt is het meer een gadget. Dus in dat geval ben je beter met een videocamera.

          Zou je toch een camera willen moet je ook rekening houden met wat je juist wenst. De G2 is bijvoorbeeld een fantastische camera met heel veel manuele instellingsmogelijkheden die de 6800 niet heeft maar ga je die ook ooit gebruiken? Wil je een compacte camera of niet. Voor mij was belangrijk dat de camera compact was vermits een G2, 995, 6900z etc allemaal te groot zijn stonden die zelfs niet op mijn verlanglijstje maar soms kan de extra manuele instellingen die deze camera's bieden een voordeel zijn maar dat moet je zelf uitmaken. De docking van de 6800 vind ik heel handig (geen gezeur met kabels meer). Webcam weet ik niet heb ik nooit gebruikt. Persoonlijk denk ik dat indien je een gemakkelijke camera wenst die je uitstekende foto's geeft voor minder dan 35000 Bef; de 6800z veruit de beste keuze is.

          Slipstream

          Comment


          • #6
            Bedankt voor je uitgebreide advies Slipstream.
            Eppie

            EP

            Comment


            • #7
              De Sony DSC-P5 zou ook een mooie zijn.Heeft iemand hem al?

              EP

              Comment

              Working...
              X