Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera? advied aub

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera? advied aub

    Hallo,
    ik zit te denken aan de camera fuji6800 of kodak dx3600 met docking system.
    ik ben geen proff.ik wil:
    redelijk mooie foto's maken +uitprinten,een oplaadsysteem vd kodak is denk wel handig,
    kleine mooie videoclips met geluid van opname erbij-deze door te zenden via de comp.,evt. camera als webcam te gebruiken(niet echt nodig,kan ik separaat nemen evt),ingebouwde flits.
    Eigenaardig is dat ik denk te lezen dat de videoopname van deze fuji niet groots is(frames p/sec). Minder als deze kodak. Maar, ik ben een leek hier in. Kan iemand mij advisere in deze of een ander alternatief geven?
    Dank bij voorbaat,
    Eppie


    EP

  • #2
    Beetje eigenaardige keuze, de Fuji kost 2x zoveel als de Kodak en de Fuji is 3.3megapixel terwijl de Kodak maar 2.3 is... Enfin, ik raad je aan een paar recente testen te lezen op http://www.dpreview.com

    Als je dan toch al de Fuji6800 overweegt (prijs is 45.218 fr.) dan zou ik toch de Canon G2 (4MP) overwegen, momenteel de beste koop, beeldkwaliteit is het beste op de markt op dit moment, de bijgeleverde batterij heeft bijna het langste uithoudingsvermogen en je hebt er zelfs een IR afstandsbediening bij... Prijs is 43.725 fr. bij bv. www.redcorp.be

    Over de videomogelijkheden, de meeste mensen die ik ken gebruiken dat praktisch nooit... ik beschouw het als een gadget dat fabrikanten inbouwen om een checkmark meer op hun lijstje te kunnen zetten... Praktisch gezien kan je dat moeilijk goed gebruiken en zal je alleszins het formaat terug moeten omzetten naar MPG omdat motion JPEG te groot is om te emailen...

    mvg,
    Wim
    Fuji6900: QuickTime Motion JPEG (10fps up to 160 secs
    Kodak DC3600: movie 320 x 240/160 x 120, 20 fps with audio
    Canon G2: