Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera???

    Hallo iedereen,

    Al geruime tijd ben ik op zoek naar DE camera. Ik heb een tijdje gedacht aan de fuji S304, maar ik ben er niet van overtuigd. Kan iemand mij misschien adviseren over wat nou goede camera's zijn die bij mij passen, of misschien dat jullie een site weten waar ik het kan uitzoeken. Hieronder staan mijn specs:

    Scherpe foto's op hoge kwaliteit,
    Grote opslagcapaciteit,
    Grote zoom mogelijkheden met optische zoom,
    Duurzaamheid,
    Gebruikersgemak,
    Geluid,

    Deze eisen moeten er in zitten,

    Wat ik zelf wel leuk vind als extra is dat ik sportfoto zou kunnen maken, maar dit is niet van groot belang.

    Een mooi prijsje is wel op zijn plaats, boven de 600 euro vind ik eigenlijk te veel maar valt over te denken, maar zeker niet boven de 800.

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

    Met vriendelijke groet,
    Neo
    IF you do something, DO IT GOOD!!!

  • #2
    Ik weet niet hoeveel onderzoek je zelf al hebt verricht maar dit is een goede website http://www.dfip.nl/ en als je dit forum doorbladert (camera s en accessoires zuk je ook veel info vinden)over wat je nu vraagt.
    Veel succes !

    Comment


    • #3
      Het is natuurlijk geen antwoord op de vraag hier ... maar bij dfip is zelfs nog géén prijs voor een 10D te zien ... de roeiers zijn zelfs daar nog niet geraakt ....of al uitverkocht ?

      Comment


      • #4
        DE camera bestaat niet volgens mij elk toestel heeft wel voordelen en nadelen tegenover zijn concurrenten, maar ik ben alvast heel tevreden over m'n G3 (enkel had ik 300 euro kunnen uitsparen als ik 3 maand langer had kunnen wachten)
        Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

        Comment


        • #5
          Als grote zoom belangrijk is kan je altijd naar de de olympus C730 kijken voor net 600 euro of iets meer (je moet dan nog wel extra geheugen kopen natuurlijk) Deze heeft een zoom bereik van 38 - 380 mm en 3.2MP

          Goede camera, verliest wat scherpte op volle tele maar dat is niet meer dan normaal met een 10x zoom. Toch nog goed hooor.
          Groetjes,
          Arvid


          Reis- en fotowebsite

          Comment


          • #6
            Hoi Neo,

            [Matrix-mode] No-one can be told which camera is the One, you have to see it for yourself... [/Matrix-mode]

            Ga dus naar www.dpreview.com voor uitgebreide reviews. Cameras staan gerangschikt naar aantel Mp, zoom, merk, type opslag etc.

            Daarna naar je lokale fotoboer om het model van jouw keuze werkend in handen te hebben. Kijk naar de juiste "feel". Voor mij was "feel" een van de redenen waarom ik uiteindelijk niet een Coolpix 5700, maar een Canon G3 kocht...

            Succes ermee!

            En neem zeker de tijd met beslissen, 't is geen eenvoudige keuze.
            Canon 500D, 18-55 IS kit, sigma 30mm 1.4, sigma 70mm macro, 70-200L IS. En veel geduld...

            Comment


            • #7
              [Matrix-mode] Maybe I have to see the oracle to get information about my destiny!!![/matrix-mode]

              Ik heb ook naar de olympus gekeken en die lijkt mij ook wel te bevallen. De canon G3 vind ik leuk maar weinig zoom en heel duur. Andere ideeen?


              Originally posted by Kaveman
              Hoi Neo,

              [Matrix-mode] No-one can be told which camera is the One, you have to see it for yourself... [/Matrix-mode]

              Ga dus naar www.dpreview.com voor uitgebreide reviews. Cameras staan gerangschikt naar aantel Mp, zoom, merk, type opslag etc.

              Daarna naar je lokale fotoboer om het model van jouw keuze werkend in handen te hebben. Kijk naar de juiste "feel". Voor mij was "feel" een van de redenen waarom ik uiteindelijk niet een Coolpix 5700, maar een Canon G3 kocht...

              Succes ermee!

              En neem zeker de tijd met beslissen, 't is geen eenvoudige keuze.
              IF you do something, DO IT GOOD!!!

              Comment


              • #8
                bekijk de minolta S414 eens !

                Comment


                • #9
                  Als je al aan de Fuji S304 dacht waarom ga je dan niet dat kleine stapje verder met de Fuji S602? Deze heeft alles wat je uiteindelijk wil.

                  <font color="limegreen">[Matrix-mode] Knowing the path is different then walking the path[/matrix-mode]</font id="limegreen">

                  Comment


                  • #10
                    [Matrix-mode] Nothing is real.... [/matrix-mode]

                    omdat ik de algemene stemming over de S602 niet echt geweldig vind, zoals niet duurzaam in geburnde pixels enz.

                    Greetz,

                    Neo
                    IF you do something, DO IT GOOD!!!

                    Comment

                    Working...
                    X