Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waterdichte compaktcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • waterdichte compaktcamera

    Ik ben voor onze volgende vakantie op zoek naar een waterdichte compaktcamera.
    We gaan er kayakken tussen de dolfijnen en daar neem ik mijn 5DII liever niet voor mee

    Welke raden jullie me aan?
    Ik dacht aan de Canon powershot D10 is dat wat?

    Alvast bedankt voor je hulp
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

  • #2
    Re: waterdichte compaktcamera

    Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
    Ik ben voor onze volgende vakantie op zoek naar een waterdichte compact camera.
    We gaan er kajakken tussen de dolfijnen en daar neem ik mijn 5DII liever niet voor mee

    Welke raden jullie me aan?
    Ik dacht aan de Canon powershot D10 is dat wat?
    Ik ben tevreden met de resultaten van de D10. Ik had deze gekocht omdat mijn D90 niet zo erg waterdicht is en we tijdens de vakantie veel zijn gaan snorkelen.
    Enkele foto's staan online bij mijn blog (3e pagina) zie sig. De foto's zijn zo goed als onbewerkt enkel op 640px gebracht en "saved for web".
    Ook de kwaliteit van de gefilmde beelden valt zeer goed mee, ik hoop stukken te kunnen monteren tussen DV footage zonder dat het te veel opvalt dat niet dezelfde cam gebruikt werd.
    Batterijverbruik viel ook goed mee, ik had een 2e batterij maar heb deze nooit moeten wisselen tijdens een daguitstap. Het was perfect mogelijk geweest om de batterij gewoon 's avonds te herladen.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: waterdichte compaktcamera

      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Ik ben tevreden met de resultaten van de D10. Ik had deze gekocht omdat mijn D90 niet zo erg waterdicht is en we tijdens de vakantie veel zijn gaan snorkelen.
      Enkele foto's staan online bij mijn blog (3e pagina) zie sig. De foto's zijn zo goed als onbewerkt enkel op 640px gebracht en "saved for web".
      Ook de kwaliteit van de gefilmde beelden valt zeer goed mee, ik hoop stukken te kunnen monteren tussen DV footage zonder dat het te veel opvalt dat niet dezelfde cam gebruikt werd.
      Batterijverbruik viel ook goed mee, ik had een 2e batterij maar heb deze nooit moeten wisselen tijdens een daguitstap. Het was perfect mogelijk geweest om de batterij gewoon 's avonds te herladen.

      Ik ben blij de info te krijgen van iemand die er ervaring mee heeft

      We gaan dus voor de Canon powershot D10

      Bedankt
      Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

      https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

      Comment


      • #4
        Re: waterdichte compaktcamera

        Heb die D10 voor mijn dochter gekocht. En dat maakt best mooie foto's voor een compact camera.
        Tot sluitertijd, Dirk

        Comment


        • #5
          Re: waterdichte compaktcamera

          Iedereen bedankt voor de reaktie's

          ondertussen besteld bij Digicamshop.be met een sd geheugenkaartje van 8gb.inclusief
          voor een prijs die nog minder is dan de concurentie vraagt voor de camera alleen
          en nog gratis thuis bezorgd ook

          Is mischien een tip voor andere kandidaatkopers
          Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

          https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

          Comment


          • #6
            Re: waterdichte compaktcamera

            Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
            Is mischien een tip voor andere kandidaatkopers
            Ik heb hem al sinds de zomer vorig jaar
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: waterdichte compaktcamera

              De sony tx5 doet het ook zeer goed, blijkt uit testen zeer goed tegen zoutwater te kunnen en bevriezing voor een langere periode (de knoppen marcheren nog). Daarnaast door de wegschuifbare lenscover nog eens makkelijk aan te zetten. een aanrader.
              Qua witbalans moet hij zeker niet onderdoen voor de canon (onder water).
              Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
              Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

              Comment

              Working...
              X