Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat zeggen jullie... is 'ie dood?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat zeggen jullie... is 'ie dood?

    Mijn CP5000 gaf op een gegeven moment een error aan in het kleine lcd schermpje naast de zoeker. De batterij was praktisch leeg op dat moment. Een fraktie later weigerde hij alle dienst. Oké, niets aan de hand; batterij op de lader en ondertussen even de foto's bekijken vanaf het CF kaartje. De afbeelding laat zien wat ik zag.... Het kaartje laat zich verder niet benaderen..; ik kan niets wissen, noch een mapje verplaatsen of kopiëren, zelfs formatteren wil niet. De camera pikt hem ook niet meer en geeft direct weer error aan. Het originele nikon cf kaartje doet het nog wel in de camera, dus de cp5000 is gelukkig niet stuk (hoop ik!).
    Iemand iets soortgelijks meegemaakt? Heeft iemand een oplossing? Of is het kaartje gewoon doodgegaan??

    gert
    Come on, don't be a bore: visit my photolog!BlackAdder's Finest Photographs

  • #2
    Als er geen te belangrijke foto's op staan, tracht het eens te formatteren in een externe cardreader ?
    ”Dans la vie Il faut ętre bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Het lijkt verdacht veel op beestjes - oftewel virus.
      Ik zou systeem maar eens met goede up-to-date virusscanner nazoeken.
      Succes!

      Comment


      • #4
        Marc: ik lees het kaartje altijd al af in een externe cardreader... Ik verplaats de foto's dan naar de harddisk zodat het kaartje direct weer leeg en dus bruikbaar is. Ik kan hem nu dus niet meer via de camera benaderen en ook niet via de pc + cardreader.

        C720: uiteraard gescand op 4russen... helemaal schoon.

        Er zit twee jaar garantie op, ik ben bang dat ik daar gebruik van moet gaan maken.. Wel balen zoiets.

        gert
        Come on, don't be a bore: visit my photolog!BlackAdder's Finest Photographs

        Comment


        • #5
          Hallo Gert,

          Ik zou zeggen kom vanavond eens even langs. Ik heb ook eens een kaartje gehad, waar iets mee mis ging en door de camera niet meer te benaderen was. "Dood", zo luidde menig conclusie van menig bereidwillige verkoper; echter bij toeval kwam ik er achter dat bij mijn cardreader (Dane Elec) een progje was meegeleverd om kaartjes (CF en SM) opnieuw te formateren (een soort low level format); wat bleek, kaartje springlevend!

          Jan
          You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

          Comment


          • #6
            zoiets kan je soms voorhebben als je een foto trekt met een te platte batterij, dan schrijft de camera maar een deeltje weg van een foto en heb je een corrupte file staan op je kaartje, dit kan de reader of camera danig in de war brengen, volgens mij moet een format de zaak wel kunnen oplossen
            visit my website : http://www.freewallpapersite.com

            Comment


            • #7
              Jamonadap / Jan heeft mijn foto's kunnen rescue-en! Als 'ie niet zo'n harige baard had zou ik hem daarvoor zoenen ook nog!! Takse mukke, Jan!
              Helaas blijft de CF kaart zo dood als een pier.. Geen enkele format werkt; onder dos, win98, winxp, via het dane-elec progje, ... DEAD...
              Nog meer opties?
              fredericrom: ik denk inderdaad dat het daar misgegaan is, maar dat het kaartje verder alle toegang zou weigeren had ik nooit gedacht...

              gert
              Come on, don't be a bore: visit my photolog!BlackAdder's Finest Photographs

              Comment

              Working...
              X