Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat Voor compact rond 500€

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wat Voor compact rond 500€

    Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
    De rx100 is ook niks mis mee en kost je300 euro
    Maar TS wil 2.0-2.8.
    Ik denk dat hij een beetje teveel goede eigenschappen wil in één camera.. wat niet mogelijk is

    @ChrisUitNL
    De RX100III is je beste keuze
    Een compromis moet je altijd doen en in dit geval is dit voor jou het bereik van 24-70.
    Dit is eigenlijk het enige euvel dat ik zie waar je over struikelt.
    Vergeet niet dat de RX100III een helder beeld zoom heeft (2x) zonder al teveel kwaliteitsverlies waar je dan toch een equivalent van 140mm simuleert.
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #17
      Re: Wat Voor compact rond 500€

      En het budget
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #18
        Re: Wat Voor compact rond 500€

        700 euro voor een compact 😵

        Comment


        • #19
          Re: Wat Voor compact rond 500€

          Ik twijfelde begin deze maand zelf ook tussen de RX100 en G7X.

          Na lang zoeken bleek dat de RX100 scherpere foto's neemt en ik moet zeggen dat ik nog nooit zulke scherpe foto's heb genomen, zelfs niet met mijn oudere dslr.
          Aangezien ik geen 100 euro meer wou uitgeven voor een flip-screen en een hot shoe, heb ik gewoon de RX100 M1 gekocht.

          De goedkoopste die ik heb gevonden is 349 euro. Maar dan moest je vaak 10 dagen wachten.
          Uiteindelijk heb ik hem op deze site gekocht: https://www.artencraft.be/nl/sony-ds...erp-list-64511
          Wanneer je daar besteld kan je bij de bestelling ook een extra batterij toevoegen, wanneer je dat deed bij de aankoop van je toestel kreeg je hier ook nog eens korting op + reeds korting met het toestel te online te kopen. Wat maakt dat ik een extra originele batterij had voor 0 euro extra! Ik heb gewoon 359 euro betaald.
          Echter is het bedrijf dat de leveringen doet wat teleurstellend.
          De RX100 MIII isnet iets beter maar ook bijna dubbel zo duur. Met het verschil kan je op vakantie nog leuke dingen doen en toch uitstekende foto's nemen.
          De vraag is of je meer wil betalen voor enkele updates en extra's of niet?

          Wanneer ik de foto's van mij Sony RX100 vergelijk met de foto's van mijn vader zijn Canon SX700HS, dan merk ik echt wel een verschil.
          Hij heeft het voordeel van meer zoom, maar de foto's uit mijn toestel zijn opvallend scherper en rijker kwa kleur + hij neemt betere foto's bij weinig licht.
          Ik staarde me ook eerst blind op "meer zoom", maar uiteindelijk ruil je dat in voor beeldkwaliteit. En misschien moet je jezelf afvragen: Veel zoom is leuk, maar hoe vaak gebruik je dit nu werkelijk ? Als ik naar mijn eigen foto's terugkijk gebruik ik het minder dan ik zelf dacht.

          Tenzij je natuurlijk op safari gaat, dan zou ik ook eerder voor iets met meer zoom kijken, maar dan misschien meer een bridge camera.
          Last edited by Kenneth B; 27 juni 2016, 10:00.

          Comment


          • #20
            Re: Wat Voor compact rond 500€

            Ik heb zelf de Canon G7X MII en de Sony RX100MIII in mijn bezit en de beeldkwaliteit is nagenoeg hetzelfde hoor misschien een marginaal verschil in het voordeel van de Sony RX100MIII maar de Canon heeft betere kleurweergave...Dus ik heb ze zelf en getest en zo kom ik tot mijn concluderen
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #21
              Re: Wat Voor compact rond 500€

              @funky : Mijn budget is niet 700Euros, dus de Mark III is geen optie.
              @Kenneth: Mijn Reflex is meeste met een 28-105 / 28-135 gemonteerd. Dus de 28-100 van de MKI (met de trickje van Sony om tot 200) bevalt me goed.
              @Templar: de GX7 MKII is zeker mooi, maar de G7X is bekend om traag AF azv.. Dus buiten budget ook

              Dank

              Comment


              • #22
                Re: Wat Voor compact rond 500€

                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                Vergeet niet dat de RX100III een helder beeld zoom heeft (2x) zonder al teveel kwaliteitsverlies waar je dan toch een equivalent van 140mm simuleert.
                Heeft de MK1 ook hoor

                Comment


                • #23
                  Re: Wat Voor compact rond 500€

                  Ja maar de MK1 heeft niet zo een lichtsterke lens dacht ik!! is deze niet van 1.8-4.9f
                  Of dat de beeldkwaliteit beinvloed weet ik niet maar bij lowlight zeer zeker wel!

                  grtz

                  Templar
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wat Voor compact rond 500€

                    Hallo,

                    Ik heb nog steeds het origineel, de RX100MkI, en ben daar nog steeds uitermate tevreden over ...

                    Jaja
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wat Voor compact rond 500€

                      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                      Ik heb zelf de Canon G7X MII en de Sony RX100MIII in mijn bezit en de beeldkwaliteit is nagenoeg hetzelfde hoor misschien een marginaal verschil in het voordeel van de Sony RX100MIII maar de Canon heeft betere kleurweergave...Dus ik heb ze zelf en getest en zo kom ik tot mijn concluderen
                      Ik heb zelf enkel onderzoek gedaan naar Canon G7X MI en RX100 MI en MII.
                      Wat ik hiervan heb gezien is het verschil zoals je zegt zeker te verwaarlozen en heeft de G7X inderdaad wat mooiere kleuren. Het filmen lijkt ook beter met de G7X.
                      Ik kreeg enkel de indruk dat de foto's van de G7X net iets zachter zijn dan die van de RX100 en ook misschien iets meer ruis zichtbaar.
                      En zo zijn er misschien nog kleine verschillen tussen beiden.

                      Maar beide camera's zijn een goede keuze, eerst dacht ik zelfs nog voor de Canon te gaan maar op de valreep toch voor de Sony gekozen.
                      Ook omdat deze 100euro goedkoper is en aangezien ze toch niet veel verschillen. Maar kiezen tussen beide is zeker niet eenvoudig.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wat Voor compact rond 500€

                        Oorspronkelijk geplaatst door ChrisUitNl Bekijk bericht
                        Per order van prioriteit
                        - goed beeld kwaliteit
                        -,zoom 28/100 of iets gelijk
                        - Aperture 2-2.8
                        - ingebouwde fiets
                        - viewfinder
                        Dat zou pas handig zijn

                        neen even serieus nu, zelf heb ik de RX100 III, en héél tevreden over
                        Ik denk dat deze aan bijna alle eisen zal voldoen

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wat Voor compact rond 500€

                          @Kenneth de Canon G7X MII heeft een nieuwe processor de digi 7 in plaats van de digi 6 bij de G7X en dat maakt het verschil met de Sony RX100MIII echt marginaal klein tot niks
                          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wat Voor compact rond 500€

                            De fiets is inderdaad belangrijk in Amsterdam
                            De RX100MkIII is zeker mooi en zeer goed passend aan mijn eisen.. alleen is het te duur voor mijn budget.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Wat Voor compact rond 500€

                              Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                              Heeft de MK1 ook hoor
                              Ja maar de MK1 versie heeft geen lichtsterke lens naar de eisen van TS (hij vroeg in de regio 2.0-2.8)
                              De MKIII versie voldoet het beste aan de voorwaarden van hem.
                              Versie 1 heeft ook geen zoeker (was ook al een vereiste)

                              Ik probeer mij gewoon in de plaats van de topic starter te zetten, daarom is de RX100III het meeste geschikt voor hem.
                              Maar ik denk dan ook in de eerste plaats dat het gevraagde zoombereik beperkt is voor hem en daarom haalde ik het argument "helder beeld zoom" naar boven
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment


                              • #30
                                Re: Wat Voor compact rond 500€

                                Ik heb net de Rx100 besteld. Net onder de 500€ met tas/batterij+oplader en sd karten.
                                Uiteraard had ik liever een mark Ii, III maar ja, ik moet in het reële wereld blijven. En de rx100 kwam uit als de meeste acceptabel compromis.

                                Bedankt helemaal voor jullie gewaardeerde input. (En ik dacht dat het makkie zou zijn ahah)

                                Gr
                                Chris

                                Comment

                                Working...
                                X